3 måneder og putteritual

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

Valle81

forældre-til-Asta skriver:

Hvorfor i alverden smider i en stodble over hovedet på dem???

Her er det Anton der har fået vanen med stofbleen, han lå en dag og legede med den og nussede i hovedet med den og faldt så i søvn, siden den dag har han ikke kunnet sove uden den. Han nusser og pusser den lille klud med hans hænder, moser den ind i hovedet osv og ælsker den bare tæt ed hovedet:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

Skouboe

mafalck skriver:

Jeg er måske lidt hård ved Gry når jeg putter hende, det siger min mor i hvert fald.

Gry kommer i bad, leger lige lidt mens jeg laver flaske, spise og bøvse af, så lægger jeg hende i seng, kysser hende og fortæller jeg elsker hende og jeg er stolt af hende også giver jeg hende hendes bamse også går jeg ud af soveværelset.. alt efter hvor træt hun er går der fra 2min til 1time før hun sover og jeg går kun ind til hende hvis hun græder, som regl snakker hun bare sig selv i søvn...

Når hun bliver lidt ældre skal flasken skiftes ud med en godnat historie..

Jeg synes overhovedet ikke du er for hård - det er rigtigt sødt at babyer falder i søvn på skødet at en, men det bliver ikke ved med at være sødt og det er rigtigt svært at lave om på, når de først er kommet ind i vanen.

Du kan fortælle din mor at du giver din datter nogle gode, sunde sovevaner og det vil være MEGET nemmere (og sundere) for alle parter at I fortsætter på den måde, istedet for at begynde at forvirre hende.

Jeg kan iøvrigt fortælle dig at gode sovevaner bliver guld værd når hun bliver ældre og tigerspringene bliver slemme, eller der måske sker rigtigt meget i hendes hverdag. Det er et godt fundament at falde tilbage på, og det er rigtigt svært at prøve at give børn gode sovevaner når de har det svært (som er der hvor man har allermest brug for dem)

Hverhjemme har det siden 2 måneder heddet en godnatsang, et kys og så godnat - og flaske indtil hun var ca 11 måneder.

Anmeld

19. juli 2010

Maise

forældre-til-Asta skriver:

Hvorfor i alverden smider i en stodble over hovedet på dem???

jeg lægger den ikke over hovedet men ved ansigtet, om oftest tættere op af ansigtet, specielt øjnene. hun elsker det og begraver tit ansigtet længere ind i stofbleen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. juli 2010

*Sofie*

Malou faldt ikk i søvn selv da hun var 3 måneder gammel.
Efter hun havde været i bad, fået ren ble og nattøj på, gik jeg ind i soveværelset med hende, slukkede lyset og satte mig med hende og gav hende flaske. Hun faldt altid i søvn hos mig. Bagefter kunne jeg stille og roligt lægge hende, give hende sutten og stofbleen, kysse hende godnat og gå ud af værelset.

Nu har vi for længst droppet godnat-flasken, og hun falder fint i søvn selv

Anmeld

19. juli 2010

Sasja77

Det er selvfølgelig individuelt om man er til at de små død og pine skal have en rutine i 3 måneders alderen og jeg kan sagtens forstå at
Du spørger! Vi var selv i tvivl men besluttede os for at forsøge os frem med lillepigen og det er lykkedes ret godt med at det kom naturligt for hende da hun var omkring 4 måneder. Da var det ligesom om at hun var klar til at komme i seng på samme tidspunkt hver dag:-)
Gør hvad du føler er bedst, det er som regel det der virker fordi at baby kan mærke at du/i er rolige i jeres beslutning:-)

Anmeld

19. juli 2010

Sasja77

Og forresten det med en stofble eller bamse etc over/ved hovedet er -når man tænker over det- logisk nok. For baby har ligget helt tæt inde i maven måske med hovedet helt ind i moderkagen så det føles jo trygt og genkendeligt at nusse med noget i ansigtet....og så netop også som andre skriver at man lukker visuel stimuli ude:-)

Anmeld

19. juli 2010

Bare mig..

Line&Liam skriver:

Vi har først fået inført et putteritual ved Liam her fra 1 mdr siden.

Han har som din datter sovet meget sporatisk og faldet i søvn hos mig...

Jeg tror det er meget individuelt hvornår der er behov for et ritual

ja okay, for jeg kan slet ikke se hvor jeg skulle kunne komme et -ritual ind henne om aftenen endnu...

ved man hvornår man kan gøre det? :/ er det når der begynder at være sammenhæng mellem tidspunktet om aftenen? eller?

Anmeld

19. juli 2010

Bare mig..

Ansemusen skriver:

Så vidt jeg ved vil de fleste små børn under 3-4 måneder ikke sove selv. Eller rettere de kan ikke. Thias kan slet ikke falde i søvn alene i løbet af dagen. Der SKAL han ammes eller vugges i søvn. Ikke noget med at lægge ham i liften og prøve at få ham til at falde i søvn selv. Så græder han bare. Vi kan lægge ham når han sover tungt. Om aftenen når han skal sove (som regel ved tolv-et tiden) skifter Far ham, jeg ammer ham i sengen, bøvser af og lægger ham når han sover. Ofte vågner han lidt, men kan så godt finde ud af at falde i søvn igen selv kort efter, fordi han nu har vænnet sig tilpas meget til aftenritualet og omgivelserne.

ja okay, så er vores ikke den eneste der skal vugges i søvn osv.. 

her er der ikke noget fast vi gør endnu, for det er meget meget forskelligt hvornår hun vil sove. og når hun så først sover, er der skisme ingen garanti for hun bliver ved med at sove. så jeg kan slet ikke se hvor vi skulle kunne komme et ritual ind henne om aftenen endnu, men mon det er normalt.. her bøvler vi så også med skrig og skrål om aftenen, og det ved vi heller aldrog hvor lang tid det vare..

Jeg glæder mig sgu til den dag hvor vi kan se der er en sammenhæng mellem hvornår hun falder i søvn om aftenen og ikke vågner mere igen før næste morgen...

Anmeld

19. juli 2010

luckas-mor

luckas får ren ble og nattøj på, så nat babs hos mig og så ligger hans far ham op i seng og dette sker omksring 8 -halv 9 og så falder han ellers i søvn og sover til kl ca halv 6- halv 7 næste morgen

ved ikkom det er et ritual men det er sån vi gør her

Anmeld

19. juli 2010

Bare mig..

Ansemusen skriver:

Ifølge sundhedsplejersker og de fleste bøger omkring små børn står der at de indtil 3-4 måneder ofte ikke selv kan falde i søvn og at man ikke kan forvente en fast søvnrytme. Så var bare for at sige, at man ikke skal fortvivle fordi ens spædbarn ikke kan sove selv endnu. Man må gerne amme og vugge dem i søvn, og det meget hellere end bare at lade dem ligge længe og græde, og så kan man træne rutine senere, når barnet er klar til det. Vores søn er ikke klar, mens andre er det. Tilgengæld har han lært at falde i søvn selv om natten. I nat kl. 5 (det er nat her hos os) lagde jeg ham efter jeg havde ammet ham, og han var lysvågen og lå og fægtede med arme og ben. Både Farmand og jeg sov videre og lillemanden faldt selv i søvn på et eller andet tidspunkt. Det er fremskridt. Og jeg tror det skyldes, at han nu har prøvet at ligge derinde så mange nætter efterhånden, at han godt tør/kan falde i søvn selv! Og senere kan han forhåbentlig falde i søvn selv i liften om dagen og når vi er ude om aftenen

om natten falder vores også bare i søvn igen..

men... hun sover dog i vuggen om aftenen når vi endelig har fået hende til at sove, og når hun så engang vågner, oftes omkring kl 5, så ammer jeg hende og lader hende ligge i sengen, da jeg ofte falder i søvn når hun er færdig og det samme gør hun, så jeg "når" ikke og ligge hende over, men det håber jeg forsvinder når hun skal have flakse om natten og hun så kan sove lidt længere og bedre

godt, at det er normalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.