3 måneder og putteritual

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.501 visninger
32 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

FruEllingsen

Marcus er snart 3 måneder gammel, og vil egentlig gerne at han begynder at få et fast putteritual.

Hvordan var jeres putteritual for børnene i den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

Koen.

Hun får en natflaske, bliver lagt ind, synger et par sange, stofble over øjnene og så godnat så skal hun måske have sutten 2-3 gange og så er hun væk!

Anmeld

19. juli 2010

L.J.L

Lauritz siger godnat til far, får sin natflaske og bliver så lagt ned i seng med sutten. Så er det kys på panden og på begge øjenlåg og "godnat Lauritz, sov godt. Vi ses i drømmeland min dejlige skat. Kys, kys, puttesove" og så går jeg ud af værelset Det tager ham i disse dage godt en time at falde til ro...

Anmeld

19. juli 2010

LRJ

Julie får lov til at ligge ved brystet og hygge lidt, så ligger jeg hende i seng giver hende sytten, stofble over hovedet og så er hun langt væk og hvis hun har en træls dag synger jeg os for hende

Anmeld

19. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jonte er jo kun 11 uger, men her foregår det således:

Spise ved brystet, i bad, nattøj på, spise en flaske inde i sengen, et par sange mens jeg går frem og tilbage med ham, ned i sengen, stofble ned langs ansigtet og så godnat...

Om det virker - tjooee....

Anmeld

19. juli 2010

Mor til L&S

Her får Liva en ren ble og derefter spiser hun

Siger godnat til far

Kommer ind i seng hvor vi synger en sang eller to

uroén bliver tændt

sut i munden og en klud ned langs ansigtet

Tjaa og så plejer hun at ligge lidt der inden hun falder i søvn

Anmeld

19. juli 2010

mafalck

Jeg er måske lidt hård ved Gry når jeg putter hende, det siger min mor i hvert fald.

Gry kommer i bad, leger lige lidt mens jeg laver flaske, spise og bøvse af, så lægger jeg hende i seng, kysser hende og fortæller jeg elsker hende og jeg er stolt af hende også giver jeg hende hendes bamse også går jeg ud af soveværelset.. alt efter hvor træt hun er går der fra 2min til 1time før hun sover og jeg går kun ind til hende hvis hun græder, som regl snakker hun bare sig selv i søvn...

Når hun bliver lidt ældre skal flasken skiftes ud med en godnat historie..

Anmeld

19. juli 2010

mafalck

skal lige siges at grunden til at hun ikke "må" falde i søvn hos mig og til lyden af at jeg synger er at jeg vil gerne have at min mor skal kunne putte hende uden skrig og gråd.. min mor har hende en gang i mellem og jeg synes det er vigtigt at uanset hvem der putter hende at hun vil sove...

Anmeld

19. juli 2010

Bare mig..

Mens vi lige er her ved putteritualer, er  det så helt normalt at der for min datter endnu ikke er noget fast putteritual? Hun sover på meget forskellige tidspunkter og falder altid i søvn ved mig. altså hvornår skal man starte med det der? min datter skriger så snart jeg ligger hende fra mig om aftenen. Men er det normalt når hun kun er 9 uger?

hvornår begynder man at putte dem og gå, efter alle de der ritualer man nu vælger at have?

Anmeld

19. juli 2010

FruEllingsen

~~M.Nielsen~~ skriver:

Mens vi lige er her ved putteritualer, er  det så helt normalt at der for min datter endnu ikke er noget fast putteritual? Hun sover på meget forskellige tidspunkter og falder altid i søvn ved mig. altså hvornår skal man starte med det der? min datter skriger så snart jeg ligger hende fra mig om aftenen. Men er det normalt når hun kun er 9 uger?

hvornår begynder man at putte dem og gå, efter alle de der ritualer man nu vælger at have?

Jeg tror den er en lille måneds tid siden at vi begyndte at putte Marcus. 

Når han har fået den sidste flaske ligger vi ham ned i seng. det er ikke altid han falder i søvn med det samme, men der går max ½ time.

Og den sidste 1½ uges tid har han sovet igennem om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.