Tulle28 skriver:
Det er vel meget hvad man vænner dem til. Vores datter (16 uger)falder i søvn selv og har altid gjort det - hun gider ikke ligge på vores arm, medmindre hun er inde i et tigerspring eller overtræt.
Ifølge sundhedsplejersker og de fleste bøger omkring små børn står der at de indtil 3-4 måneder ofte ikke selv kan falde i søvn og at man ikke kan forvente en fast søvnrytme. Så var bare for at sige, at man ikke skal fortvivle fordi ens spædbarn ikke kan sove selv endnu. Man må gerne amme og vugge dem i søvn, og det meget hellere end bare at lade dem ligge længe og græde, og så kan man træne rutine senere, når barnet er klar til det. Vores søn er ikke klar, mens andre er det. Tilgengæld har han lært at falde i søvn selv om natten. I nat kl. 5 (det er nat her hos os) lagde jeg ham efter jeg havde ammet ham, og han var lysvågen og lå og fægtede med arme og ben. Både Farmand og jeg sov videre og lillemanden faldt selv i søvn på et eller andet tidspunkt. Det er fremskridt. Og jeg tror det skyldes, at han nu har prøvet at ligge derinde så mange nætter efterhånden, at han godt tør/kan falde i søvn selv! Og senere kan han forhåbentlig falde i søvn selv i liften om dagen og når vi er ude om aftenen 
Anmeld