3 måneder og putteritual

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

L-Mortil3

~~M.Nielsen~~ skriver:

Mens vi lige er her ved putteritualer, er  det så helt normalt at der for min datter endnu ikke er noget fast putteritual? Hun sover på meget forskellige tidspunkter og falder altid i søvn ved mig. altså hvornår skal man starte med det der? min datter skriger så snart jeg ligger hende fra mig om aftenen. Men er det normalt når hun kun er 9 uger?

hvornår begynder man at putte dem og gå, efter alle de der ritualer man nu vælger at have?

Vi har først fået inført et putteritual ved Liam her fra 1 mdr siden.

Han har som din datter sovet meget sporatisk og faldet i søvn hos mig...

Jeg tror det er meget individuelt hvornår der er behov for et ritual

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

Mor-til-asta-09

Hvorfor i alverden smider i en stodble over hovedet på dem???

Anmeld

19. juli 2010

mafalck

forældre-til-Asta skriver:

For nogen baby'er virker det bare meget trygt og rart at have noget og putte med... min pige bruger hendes bamse til formålet... den ligger tit oven på hovedet af hende når hun er gået kold i barnevognen

Anmeld

19. juli 2010

Koen.

så falder hun hurtiger i søvn, end hvis hun ligger og kan se en masse når hun så sover bliver den fjernet!

Anmeld

19. juli 2010

Ansemusen

~~M.Nielsen~~ skriver:

Mens vi lige er her ved putteritualer, er  det så helt normalt at der for min datter endnu ikke er noget fast putteritual? Hun sover på meget forskellige tidspunkter og falder altid i søvn ved mig. altså hvornår skal man starte med det der? min datter skriger så snart jeg ligger hende fra mig om aftenen. Men er det normalt når hun kun er 9 uger?

hvornår begynder man at putte dem og gå, efter alle de der ritualer man nu vælger at have?

Så vidt jeg ved vil de fleste små børn under 3-4 måneder ikke sove selv. Eller rettere de kan ikke. Thias kan slet ikke falde i søvn alene i løbet af dagen. Der SKAL han ammes eller vugges i søvn. Ikke noget med at lægge ham i liften og prøve at få ham til at falde i søvn selv. Så græder han bare. Vi kan lægge ham når han sover tungt. Om aftenen når han skal sove (som regel ved tolv-et tiden) skifter Far ham, jeg ammer ham i sengen, bøvser af og lægger ham når han sover. Ofte vågner han lidt, men kan så godt finde ud af at falde i søvn igen selv kort efter, fordi han nu har vænnet sig tilpas meget til aftenritualet og omgivelserne.

Anmeld

19. juli 2010

Ansemusen

Det virker ofte hos meget urolige børn, spom har svært ved at finde ro. Man lukker alle visuelle stimuli ude så de lettere kan falde til ro. Vi bruger det ikke selv, da det ikke er nødvendigt her. Har dog forsøgt to gange.

Anmeld

19. juli 2010

Tulle28

Ansemusen skriver:

Så vidt jeg ved vil de fleste små børn under 3-4 måneder ikke sove selv. Eller rettere de kan ikke. Thias kan slet ikke falde i søvn alene i løbet af dagen. Der SKAL han ammes eller vugges i søvn. Ikke noget med at lægge ham i liften og prøve at få ham til at falde i søvn selv. Så græder han bare. Vi kan lægge ham når han sover tungt. Om aftenen når han skal sove (som regel ved tolv-et tiden) skifter Far ham, jeg ammer ham i sengen, bøvser af og lægger ham når han sover. Ofte vågner han lidt, men kan så godt finde ud af at falde i søvn igen selv kort efter, fordi han nu har vænnet sig tilpas meget til aftenritualet og omgivelserne.

Det er vel meget hvad man vænner dem til. Vores datter (16 uger)falder i søvn selv og har altid gjort det - hun gider ikke ligge på vores arm, medmindre hun er inde i et tigerspring eller overtræt.

Anmeld

19. juli 2010

Ansemusen

Tulle28 skriver:

Det er vel meget hvad man vænner dem til. Vores datter (16 uger)falder i søvn selv og har altid gjort det - hun gider ikke ligge på vores arm, medmindre hun er inde i et tigerspring eller overtræt.

Ifølge sundhedsplejersker og de fleste bøger omkring små børn står der at de indtil 3-4 måneder ofte ikke selv kan falde i søvn og at man ikke kan forvente en fast søvnrytme. Så var bare for at sige, at man ikke skal fortvivle fordi ens spædbarn ikke kan sove selv endnu. Man må gerne amme og vugge dem i søvn, og det meget hellere end bare at lade dem ligge længe og græde, og så kan man træne rutine senere, når barnet er klar til det. Vores søn er ikke klar, mens andre er det. Tilgengæld har han lært at falde i søvn selv om natten. I nat kl. 5 (det er nat her hos os) lagde jeg ham efter jeg havde ammet ham, og han var lysvågen og lå og fægtede med arme og ben. Både Farmand og jeg sov videre og lillemanden faldt selv i søvn på et eller andet tidspunkt. Det er fremskridt. Og jeg tror det skyldes, at han nu har prøvet at ligge derinde så mange nætter efterhånden, at han godt tør/kan falde i søvn selv! Og senere kan han forhåbentlig falde i søvn selv i liften om dagen og når vi er ude om aftenen

Anmeld

19. juli 2010

Sara.

~~M.Nielsen~~ skriver:

Vi har heller ikke noget fast putteritual til Nor som er fra 7 april endnu....

Jeg har snakket med sundhedsp. og mange andre om det da vores datter var lille for hun ville kun sove hos os.... og fik afvide at man først kan lære babyer vaner / uvaner når de er omkring 4 mdr....  Så jeg vil ikke bruge en masse krudt og høre en masse gråd fra hende hvis hun selv sku falde i søvn når man alligevel ikke ku lære hende det så tidligt...

Min søn derimod har brug for at ligge selv nogen gange og falder til ro ved det...

Tror man vskal læytte efter sit barns behov

Anmeld

19. juli 2010

Susanne79

Her har vi haft en næsten fast rutine siden Maja var ca. 1 mdr. 

Hun bliver skiftet og får nattøj på. Derefter får hun lov til at lege lidt på gulvet, mens jeg laver en flaske. Hun spiser og bøvser. Nogle gange falder hun i søvn mens hun spiser. Men hvis ikke, bliver hun puttet i sin egen seng. Maja skal have sin sut, en stofble og en bamse. Så ligger hun og snakker og putter med bleen. Nogle gange tager det 5 min og andre gange 30 min. før end hun sover. Men hun falder næsten altid selv i søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.