Dåb - hvor gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

Tina2

mayapigen skriver:

Hvor gammel var jeres barn/børn da i holdte dåb?

Jeg skal bestille tid i næste uge, så vil lige høre hvornår jeg skal bestille tid til. Skriv gerne hvorfor i synes det er godt at få barnet døbt i en bestemt alder

Hilsen Maya

Vores datter var 7 uger og vores søn var 9 uger:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

dorthemus

Malene84 skriver:

shit... hårene på mine armen rejste sig lige, da jeg læste det igen - det jeg selv havde skrevet. Og hvis du går op i datoer som jeg gør... er det så ikke lidt spooky at mine drenge er 5 mdr. og 5 dage den dag de skal døbes (10.10) og de er født 5/5

Jo, det er bare meant to be

Anmeld

19. juli 2010

L-Mortil3

mayapigen skriver:

Jeg skal bestille tid i næste uge, så vil lige høre hvornår jeg skal bestille tid til. Skriv gerne hvorfor i synes det er godt at få barnet døbt i en bestemt alder

Hilsen Maya

Liam var præcis 2 mdr lige på slaget.

Vi valgte det, dels pga. datoen, dels fordi kirken var proppet senere og vi derfor kunne risikere at vente til han var 4-5 mdr.

Det var SUPER nemt, da han ikke var ældre, da de ikke rigtig tager notits af noget i den alder

Det eneste minus var at kjolen var lidt for stor

Anmeld

19. juli 2010

puttecolle

mayapigen skriver:

Hilsen Maya

chrstiane var 3mdr føre hun blev døbt og den nye når kun lige at blive en mrd gammle fordi vi gerne ville ha det så tæt på den stores dåbsdag.

men man siger at de skal ihverfald navngives inden de er 6mrd

Nicole 30+1

Anmeld

19. juli 2010

Diana...

Er det ikke bare når man synes det passer ind.

Lucas var 3 måneder fordi MOAR her ikke kunne vente længere hvad så var meget godt da han hurtig blev stor så hvis han var et halvt år var han også nået tung at skulle stå med der oppe.

Anmeld

19. juli 2010

tb

Sille vil være 2 en halv måned når hun bliver døbt den 5. sept. Synes det er meget passende omkring de 2-3 måneder. Natascha var vist halvanden måned dengang. Hun sov vist fra det hele

Anmeld

19. juli 2010

moniquesmor

min datter var 2½ mdr..

vi fik hende dåbt der fordi det var sommer og jeg gad ikke sådan en stiv barnedåb hvor man bare sidder og kigger på hinanden..

så vi var ude og spille i farmors have og drik kaffe i det fri og alle sådan ting super hyggelig dag.

synes lige jeg ville sættet et billede ind også

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. juli 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Sofus var præcis 2 måneder. Jeg synes det er mest passende at holde dåben så tidligt som muligt. - Og også nemmere med de små, da de jo som regel sover fra postyret i kirken...

Anmeld

19. juli 2010

Brams

Lærke blev døbt da hun var 3 ½ måned.

Alderen blev valgt både fordi hun skulle kunne passe familiedåbskjolen men også fordi vi synes hun skulle være baby når hun blev døbt og ikke så gammel at hun selv kunne sidde ovs. Har altid syntes at børn skulle døbes mens de var helt små

Anmeld

19. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Laura var 3½ måned og det var helt perfekt for os Hun passede familiekjolen og var tilpas meget med til festen, men kunne samtidig nemt puttes (bl.a. sov hun da vi spiste ) i barnevognen når hun var træt!

Mærk efter hvad du selv føler er rigtigt! Du skal hverken stresse over at det er for hurtigt eller blive utålmodig fordi der går for lang tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.