Dåb - hvor gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

dorthemus

Runa skal døbes den 10.10 2010, kl 10  Jeg var tidligt ude med at bestille pga datoen...men jeg er selv døbt den 10. oktober og syntes det ku være sjovt, at det blev samme dato.

Hun vil der være 4½ måned gammel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

quity

MoarJ skriver:

Julie nåede lige og blive døbt inden fristen "udløb" for det... Hun var knap 6 mdr... De skal døbes inden de er 6 mdr....

Julie var så nem til sin dåb, hun dagen væk, og det var fint, da vi har familier der skændes om at holde hende og sådan er det stadig, og det gad/gider vi slet ikke se eller høre på...

De skal bare navngives senest 6 måneder efter fødsel. Dåben kan ske når som helst

Anmeld

18. juli 2010

Susanne79

Maja blev døbt da hun var 2 mdr. Vi så ikke nogen grund til at udskyde det når vi nu vidste hvad hun skulle hedde. 

Anmeld

18. juli 2010

Malene84

dorthemus skriver:

Runa skal døbes den 10.10 2010, kl 10  Jeg var tidligt ude med at bestille pga datoen...men jeg er selv døbt den 10. oktober og syntes det ku være sjovt, at det blev samme dato.

Hun vil der være 4½ måned gammel

HAHAHA...  vi har valgt samme dato og tid!!! mine drenge er født 05.05 og skal der derfor helt sikkert døbes 10.10  (jeg har noget med datoer)!!!

Vi ringede og bestilte kirke og det hele inden drengene bleb født - præsten sys sgu vi var lidt underlige

Anmeld

18. juli 2010

Malene84

HOV... glemte at skrive at de så der er 5 måneder og 5 dage når de blir døbt!! Vi har valgt dAtoen fordi vi sys den er fed (10.10.10), og fordi drengene på det tridspunkt er så gamle at de kan være med, og nyde at de er i centrum for de mennesker de kender.

Anmeld

18. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Min datter blev døbt da hun var 2 måneder.. min søn var 5 uger... Men det er vist noget med de skal være døbt/navnegivet enden de er 6 måneder...

Anmeld

18. juli 2010

dorthemus

Malene84 skriver:

HAHAHA...  vi har valgt samme dato og tid!!! mine drenge er født 05.05 og skal der derfor helt sikkert døbes 10.10  (jeg har noget med datoer)!!!

Vi ringede og bestilte kirke og det hele inden drengene bleb født - præsten sys sgu vi var lidt underlige

Nej hvor morsomt  Jeg måtte skrue op for charmeoffensiven for at få den dato og min egen kirke jeg selv er døbt og konfirmeret i...pga alle de 10 taller så er der og mange der skal giftes den dag selvom det er en søndag.

Jeg har også noget med tal...og numeologi

Anmeld

18. juli 2010

Kløver

Vi vil holde dåb, ca omkring de 2½-3 mdr, det synes vi er mest passende, og vil også være bedst i forhold til familiens dåbskjole

Anmeld

18. juli 2010

Liljesilas

Tak for alle jeres svar, jeg tror det bliver i oktober, så er han omkring 4 måneder. Kan forstå på nogle af jer, at han så kan være mere med til festen så.. Det eneste jeg tror kunne blive en ulæmpe, er at han er rimelig stor (allerede 5 kg og 3 uger gammel) Så ved ikke om det er nemt at finde en dåbskjole..  

Anmeld

18. juli 2010

Malene84

dorthemus skriver:

Nej hvor morsomt  Jeg måtte skrue op for charmeoffensiven for at få den dato og min egen kirke jeg selv er døbt og konfirmeret i...pga alle de 10 taller så er der og mange der skal giftes den dag selvom det er en søndag.

Jeg har også noget med tal...og numeologi

shit... hårene på mine armen rejste sig lige, da jeg læste det igen - det jeg selv havde skrevet. Og hvis du går op i datoer som jeg gør... er det så ikke lidt spooky at mine drenge er 5 mdr. og 5 dage den dag de skal døbes (10.10) og de er født 5/5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.