Dåb - hvor gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.086 visninger
35 svar
0 synes godt om
18. juli 2010

Liljesilas

Hvor gammel var jeres barn/børn da i holdte dåb?

Jeg skal bestille tid i næste uge, så vil lige høre hvornår jeg skal bestille tid til. Skriv gerne hvorfor i synes det er godt at få barnet døbt i en bestemt alder

Hilsen Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Laulund87

3-4 måneder gammel synes jeg er fint. Min datter var 3 måneder

Anmeld

18. juli 2010

LinLin

Han var lige blevet 5 mdr. Han er fra sep og kunne ikke overskue at få det arrangeret inden nov. Så kom dec med julefrokoster (for gæsterne ) og jul, så dér syntes vi heller ikke lige det kunne lade sig gøre. Først i januar fik vi så arrangeret med kirke, lokaler og mad, så det blev 4. feb.

Venter endnu et september barn og regner med at det bliver midt i januar

Anmeld

18. juli 2010

Mor-til-asta-09

Herhjemme var asta 3 mdr da hun blev døbt, mest af hensyn til at hun så kunne passe familiekjolen

Anmeld

18. juli 2010

Ranarupta

Albert skal døbes, når han er 3 måneder i midten af august.

Vi har valgt denne tid, da han skal have en dåbskjole på, der er 200 år gammel og som er en tradition at bære i min familie.
Jeg vil ikke risikere, at han ikke kan passe den.

Derudover så kan man sandsynligvis stadig være udendørs til den tid (medmindre det regner) og det betyder også noget eftersom vi skal være omkring 45 pers.

Anmeld

18. juli 2010

smokin

mayapigen skriver:

Hvor gammel var jeres barn/børn da i holdte dåb?

Jeg skal bestille tid i næste uge, så vil lige høre hvornår jeg skal bestille tid til. Skriv gerne hvorfor i synes det er godt at få barnet døbt i en bestemt alder

Hilsen Maya

Døber slet ikke mit barn, men navngiver ... da jeg ikke tror på gud og IKKE går ind for at gøre noget bare fordi "der er tradition" for det..

Malou bliver navngivet med fest osv. når hun er 4 måneder. Oprindeligt 3, men da hun har kolik vil vi gerne lige have overstået det værste skrigeri inden vi fejrer hende.

Anmeld

18. juli 2010

Vingummien

Emil var 2½ måned gammel da han blev døbt. Mine forældre har eget gartneri og lagde det efter at de ikke skulle lukke for at kunne komme. Han var lille, men syntes det var skønt for så sov han det meste af tiden. Og tog det så pænt i kirken og det hele

Anmeld

18. juli 2010

Svei

Den første var 2 mdr. og de to andre 5 mdr. og jeg kan anbefale at de har lidt alder, så er de meget mere med i det, super hyggeligt at de kan sidde og spise med...altså bare grød...

Anmeld

18. juli 2010

quity

Min søn er fra 21. oktober 05, han blev døbt den 15. januar 06

min datter er fra 9.dec.09, hun skulle ha været døbt den 7 marts, men den 6. martsmåtte jeg aflyse barnedåben. I stedet blev hun døbt den 18. april

Jeg har bare syntes at de 3 måneder var passende.

Anmeld

18. juli 2010

Mira0911

Julie nåede lige og blive døbt inden fristen "udløb" for det... Hun var knap 6 mdr... De skal døbes inden de er 6 mdr....

Julie var så nem til sin dåb, hun dagen væk, og det var fint, da vi har familier der skændes om at holde hende og sådan er det stadig, og det gad/gider vi slet ikke se eller høre på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.