Glææææder sig til den lille bliver stor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Anonym skriver:

Okay nu skal det slet ikke forstås som at jeg ikke elsker min lille datter, for det gør jeg!

Men er der andre der ikke synes det er det fedeste at have en lille baby?! 

Jeg glæder mig så meget til at hun ikke skal ud at sove 3 gange om dagen. Glæder mig til at vi kan tage nogle steder igen, uden hun skal sove! (Hvilket hun ikke vil lige så snart vi er hjemmefra, suk!)

Glæder mig til man rigtig kan lege med hende og hun begynder at give noget tilbage!

Hun er 7 måneder så det hjælper da på det Men har da lidt dårlig samvittighed over at have de tanker

Er sgu bare snart gået træt i bleer, MME, bøvser og kamp hver gang hun skal sove! 

Er generelt bare TRÆT! Ikke fordi jeg tror det bliver nemmere, især ikke når hun kan gå, men sjovere

Er ano da jeg er lidt nervøs for at få at vide at jeg er unormal

Sådan har jeg det også.... min datter på snart 2 sover kun til middag nu så det giver lidt mere "frihed" til at kunne tage nogle steder og gøre nogle flere ting.. men nu har vi så for 6 måneder siden fået en skøn lille dreng der er MEGET mor-syg.... han bliver stadig ammet og nægter alt hvad der hedder sut/flaske og andet der burde kunne erstatte.. jeg har ikke været ude for en dør uden ham minus når jeg er nede og handle efter manden er kommet fra job siden han blev født..

Så begynder at se frem til det amme halløj er over så jeg kan finde ligt MIG igen.. trænger også til at kunne side lige 10 mn for sig selv og far kunne kører et smut i parken og fodre ænder uden der skal hænge et barn i en babs for at ville sove..

Jeg elsker mine børn over alt på jorden, men for at jeg kan være en glad mor og være der 100% så tror jeg også bare at man en gang i mellem trænger til at være sig selv.. Og ikke mindst pleje sit forhold til manden uden bebse skal hænge i brystet..

Glæder mig til han kan komme ud og blive passet i nogle timer så skal manden og jeg nyde en middag uden børn... og så er vi klar igen til at lege med børnene igen på frisk opladet batterier.. for jeg syntes godt man af og til godt bare kan føle sig som en "malkemaskine".. men det er jo nok også noget at gøre med når man så er nogle steder og f.eks min mor tager min sønnik ja så får jeg ham når han er sur eller træt og den kommentar der ALTID følger med...... Tror det er en mor der skal til han skal vist have noget at spise eller lidt at sove på...... ikke noget at sige til man ikke føler sig som andet end en malkeko.....

SÅ det korte af det lange er JA jeg glæder mig også til min lækre sønnik bliver større så alt det ammeri er over og han kan undværer mor bare så jeg kan handler uden at skulle jage afsted......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Anonym trådstarter

KatjaRenee skriver:

Sådan har jeg det også.... min datter på snart 2 sover kun til middag nu så det giver lidt mere "frihed" til at kunne tage nogle steder og gøre nogle flere ting.. men nu har vi så for 6 måneder siden fået en skøn lille dreng der er MEGET mor-syg.... han bliver stadig ammet og nægter alt hvad der hedder sut/flaske og andet der burde kunne erstatte.. jeg har ikke været ude for en dør uden ham minus når jeg er nede og handle efter manden er kommet fra job siden han blev født..

Så begynder at se frem til det amme halløj er over så jeg kan finde ligt MIG igen.. trænger også til at kunne side lige 10 mn for sig selv og far kunne kører et smut i parken og fodre ænder uden der skal hænge et barn i en babs for at ville sove..

Jeg elsker mine børn over alt på jorden, men for at jeg kan være en glad mor og være der 100% så tror jeg også bare at man en gang i mellem trænger til at være sig selv.. Og ikke mindst pleje sit forhold til manden uden bebse skal hænge i brystet..

Glæder mig til han kan komme ud og blive passet i nogle timer så skal manden og jeg nyde en middag uden børn... og så er vi klar igen til at lege med børnene igen på frisk opladet batterier.. for jeg syntes godt man af og til godt bare kan føle sig som en "malkemaskine".. men det er jo nok også noget at gøre med når man så er nogle steder og f.eks min mor tager min sønnik ja så får jeg ham når han er sur eller træt og den kommentar der ALTID følger med...... Tror det er en mor der skal til han skal vist have noget at spise eller lidt at sove på...... ikke noget at sige til man ikke føler sig som andet end en malkeko.....

SÅ det korte af det lange er JA jeg glæder mig også til min lækre sønnik bliver større så alt det ammeri er over og han kan undværer mor bare så jeg kan handler uden at skulle jage afsted......

Det er præcis sådan jeg har det

at vores små snart er lidt mindre "mor hænget" og så må vi bare vente på de vokser

Selvfølgelig vidste jeg at vi ikke kunne tage en masse steder, men det går først rigtig op for en når man står i det

Anmeld

18. juli 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Åh Gud,det kunne være skrevet af mig,det her indlæg!Jeg har haft det SÅ svært med det baby halløj,jeg kan slet ikke med det.Gudskelov bliver det nemmere og nemmere nu,han er 15 mdr.,men går stadig ikke,så det venter vi på nu.Det er meget hårdt,for han vil så meget mere end han kan,og så bliver han drøn frustreret.

Glæder mig så meget til de første skridt

Anmeld

18. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Anonym skriver:

Det er præcis sådan jeg har det

at vores små snart er lidt mindre "mor hænget" og så må vi bare vente på de vokser

Selvfølgelig vidste jeg at vi ikke kunne tage en masse steder, men det går først rigtig op for en når man står i det

det viste jeg nu også godt.. men forskellen fra min datter og søn er at hun var flaske barn.. hun blev født en månede før termin så hun kunne ikke sutte til at starte på så hun fik flaske så det var lidt mennere at far kunne overtage mens jeg tog et bad eller handlede eller lavede mad eller sådan noget.. Men med min søn (ikke så meget mere som det har været) men der er det mest mig der skal/kan bruges.. De første 3 måneder af hans liv SKREG han hvis hans far tog ham og min søn kunnse se mig.. det var til at b live skør over jeg ikke kunne gå i et laaaangt bad uden at bebsen SKREG efter hans mor..

Self er det blevet bedre ved han nu er 6 måneder og får andet mad end det jeg kan give.. men sengetid er det KUN mig stadig..Og da drengen er ørerbarn(under undersøgelse) sover han vildt dårligt om natten og hvem er det kun der dur.. MIG er ved at være så træt og manden kan intet gøre for min søn skriger til jeg tager ham...

Men man må jo tænke på det sådan her.. for hver dag der går kommer man tætter og tætter på en hel nattesøvn..

Anmeld

19. juli 2010

baby2010

Jeg kan nikke genkendende til det du skriver... Jeg synes også det er ensidigt, og jeg er lidt træt af at være så uundværlig for Alfred pga. amning. For ikke at køre helt sur i det, malker jeg ud og får ham passet en gang imellem, så jeg kan komme lidt ud - fx sammen med min mand. Jeg er desuden begyndt til spinning og diverse fitnesshold, så jeg kommer væk og tænker på intet i en times tid - det kan man godt, hvis man ammer inden og kommer direkte hjem.

Jeg planlægger en masse ting i løbet af ugen, så jeg ikke skal sidde hele dage derhjemme og glo. Men det er også kun muligt, fordi min søn er meget aktiv og glad for alle mulige oplevelser, ellers havde det nok været for meget for ham...

Jeg glæder mig USIGELIGT meget til natamning er slut og til at han skal rykke i sit værelse, så min mand og jeg får lidt mere alenetid.

Så du er bestemt ikke den eneste! Men sørg for at bliver aflastet søde, så du ikke kører sur i det

Julie

Anmeld

19. juli 2010

Shibby

He..Tror sgu de fleste mødre oplever det du har beskrevet

De første 4 mdr bestod af kolik,stress og jag,frygt for at handle fordi jeg panikkede fuldstændig når han skreg midt i en kø i føtex Der var MAX 2 timer sammenhængene søvn men det var først fra han var 6 mdr..!!! Jeg følte mig buret inde med ham Han sov primært kun hjemme og hver gang vi skulle udenfor så enten skregn han,blev sulten selvom han lige havde spist eller sked,skulle bøvse (igen!) eller noget lign,..kors.. Det nemmeste var at handle færdigretter og mme hjem i store mængder så jeg slap for at komme udenfor. Det resulterede i at vi stortset var hjemme til mikkel var 10 mdr ..Kors hvor var dagene laaange og k e d e l i g e Jeg manglede at komme væk fra livet med en baby og bare være migselv med andre som ikke skulle bøvses af efter vi havde været på cafe..!

100% forståelse herfra..!

Anmeld

19. juli 2010

slettet_7530

Okay nu skal det slet ikke forstås som at jeg ikke elsker min lille datter, for det gør jeg!

Jeg glæder mig så meget til at hun ikke skal ud at sove 3 gange om dagen. Glæder mig til at vi kan tage nogle steder igen, uden hun skal sove! (Hvilket hun ikke vil lige så snart vi er hjemmefra, suk!)

Glæder mig til man rigtig kan lege med hende og hun begynder at give noget tilbage!

Hun er 7 måneder så det hjælper da på det Men har da lidt dårlig samvittighed over at have de tanker

Er sgu bare snart gået træt i bleer, MME, bøvser og kamp hver gang hun skal sove! 

Er generelt bare TRÆT! Ikke fordi jeg tror det bliver nemmere, især ikke når hun kan gå, men sjovere

Jeg synes overhovdet ikke du er unormal, jeg husker selv mine perioder som mor til småbørn som noget der lignede udskidt æblegrød, med løsthængende tøj og usexet ammebher med store ucharmerende mælkeskjolde,den stigende panik når indkøbsturen og den efterfølgende gåtur hjem blev for lang så de nåede at blive sultne og skreg den sidste halvdel hjem, løbe hjem med mækestore og tunge bryster og en krop der ikke havde set træningssko i flere måneder av av, haste ind og kaste barnet til brystet og en 1 time senere kunne varene komme i køleskab og fryser hvis ikke jeg selv var dejset om på sofaen med baby i armene.

Indkøb og amning var hvad dagen var gået med

Tiden hvor gylpelugten hang ved i næsen som om den var groet fast, for ikke at tale om pletterne på tøj og i håret, tiden hvor man var en stor stofble, både at se på lugte til og egenfølelsen

Jo husker godt tiden

Hver tid har sin helt egen charme

Anmeld

19. juli 2010

Stephanie3

Jeg er bare fuldstændig omvendt, jeg elsker ligeså meget at de er babyer, jeg elsker det lille væsen, som bare er dybt afhængig af mig, det lille smil, og hendes uskyldige øjne, ja, det er træls når hun ikke vil sove, men det også kun en sjældent gang det sker om aftenen. Jeg synes til gengæld at Victoria på 4år er i en hård alder, hun er flabet, svare igen, gider ikke høre efter, tror at hun har ret i alt, vil diskutere alt. Ja, jeg kunne blive ved.

Det jeg savner ved ikke at ha baby, er at jeg kan begynde at gå i normalt tøj, ikke noget hvor man bare skal være klar til at svinge en babs ud. Det er det jeg savner.

Anmeld

19. juli 2010

Sakris

Anonym skriver:

Tror ikke du er unormal, og tror bestemt at mange mænd tænker sådan. Min kæreste snakker aldrig om vores ufødte barn, som en lille hjælpeløs der kun sover, skriger, spiser og laver! Han snakker om når de skal lege med lego og ud og hoppe i vandpytter og i Zoo....

Du må bare tænke på at i forhold til den "sjove" periode er babytiden alligevel ret kort.

Anmeld

19. juli 2010

Bayze

Tulipan skriver:

Vist mig der er unormal her, elsker babyer Men ja det er sjovere når de kan en masse, men nu er min snart 2 og hold da op hvor jeg savner sådan en bette en at sidde og hygge med

Jeg synes simpelthen også de er underskønne de helt små. Den første måned var dog også frustrerende fordi vores dreng skreg meget, men da det fortog sig, har jeg bare syntes det er vidunderligt med en spædbamse. Han er 13 uger nu, og jeg kan blive helt ked af at tiden ikke kommer tilbage, han er bare så nuuuuuttet Men derfor bliver det helt sikkert også sjovt for hver dag han bliver ældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.