hundeforbud!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2010

MetteMTH

De små hunde er faktisk værre end de store hunde.. Jeg har haft en pekingeser, den ville også gerne bide folk og gøede.. osv.. han var en hidsig satan.

Angående den nye hundelov, syntes jeg er latterlig. Aflive små hvalpe som er sunde og raske er da for sindsygt og synd for ejerne og så vil de have folk til at give hundene en mundkurv på, det gider de sgu da ikke have på. Min bror har en pitbull og den kan tage den af, selvom den faktisk sidder godt fast, syntes også det er mærkeligt at rottweiler ikke er på den liste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

MetteMTH

FrkT skriver:

Jeg vil gerne slå fast én gang for alle, det er IKKE hundene, det er EJERNE der bør aflives. Det kræver meget at have hund, det kan jeg selv skrive under på, og ikke alle mennesker egner sig til at have hund.

Så det er ikke alle hunde af en bestemt race der bør aflives, det er de enkelte hunde som gentagende gange angriber og bider folk. Og stadig er det synd, for de ville ikke gøre sådan, hvis de havde fået en ordentlig opdragelse.

For mig ville det allerbedste være at alle der skulle have hund skulle have hundekørekort. Og kunne de ikke bestå det måtte de så ikke få hund. Og så skulle der nogle socialrådgivere for hunde, som holdte øje med alle med hund. Det er et stort ansvar ligesom det er et stort ansvar at have børn, så synes der bør være meget mere kontrol med hundeejere (og det er altså sagt fra en som har 2 hunde selv), selvom jeg ellers HADER kontrol. Mener bare det er nødvendigt i dette tilfælde.

Jens er opvokset med den blideste og dejligste hund af en af de nu forbudte racer, nemlig American Staffordshire Terrier, og den var, fordi den var blevet opdraget ordentligt, en fantastisk hund.

De rigtige ejere kan sagtens gøre en "kamphund" til en blid og fantastisk hund ligeså vel som de forkerte ejere kan gøre fx en golden retriever til den mest onde, bidske og forfærdelige hund.

En pittbull er faktisk verdens dejligste FAMILIE hund, hvis den bliver opdraget ordentligt fra den er helt lille.

Anmeld

16. juli 2010

FrkT

Mette88 skriver:

En pittbull er faktisk verdens dejligste FAMILIE hund, hvis den bliver opdraget ordentligt fra den er helt lille.

Lige præcis!

Anmeld

17. juli 2010

nilletøz

Nu bor vi i et område med mange hunde, og jeg kan tydeligt se hvem der bestemmer, af ejerne og hunden, og i de fleste tilfælde er det hunden, nogen af ejerne har slet ikke kontrol over deres hund, og de burde så ikke have hund...!

VI er tit blevet stoppet af mennesker og faktisk også politiet, der spørger hvorfor vores hund har mundkurv på - og der må vi så svare at det ikke er en mundkurv, men en grime da hun trækker helt vildt..
Men dem der ikke ved det er en grime, går en laaaang buge uden om os, fordi de tror hun bidder!
Det gør hun ikke, og har aldrig gjort det.. Og hvis det skulle ske, bliver hun aflivet med det samme!!!

Anmeld

17. juli 2010

line melias mor

albertesmor skriver:

Uanset hvad i siger har en kamphund instinktet, angrib dræb i generne, det er det den er avlet for.

Det der er med kamphunde er at de kan blive tricket på et splitsekund og så er det bare for sent.

De nøjes ikke med at bide de flår til byttet dør, så kan hundeejere forklare nok så mange gange at det er ejerne den er galt med, men prøv at forklar en mor det der står med et skambidt barn i armene.

kunne ikke være mere enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.