hundeforbud!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2010

slettet_7530

Men pointen er vel at den bider? og så skal den aflives..

Ja der skal vel ske noget selvom den er kongelig, men min pointe er at man kan ikke sammenligne et stort muskelbundt af en hund på over 60 kilo med en gravhund, det er lidt ligesom at sammenligne at blive kørt ned af en trehjulet cykel og en lastbil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

karina1980

nilletøz skriver:

Ja se lige her...

Hvis det nu havde været en kamphund.. JA så levede den ikke mere!!!

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1377516.ece

havde det været alle andres hund end den gamle stodders, så var den blevet aflivet.

jeg fatter slet ikke hvorfor kongehuset skal have sådan en sær behandling. men de har jo åbenbart det bedre med at betale sig ud af skaderne hver gang, og hvilken knægt siger ikke ja tak til en stor pengesum, mod at han ikke forlanger hunden aflivet.

de er så umoralsk og uetisk når de som kongehus burde være forbilled

Anmeld

16. juli 2010

Low

Uanset hvilken slags hund det er så skal den ikke bide.

Anmeld

16. juli 2010

BabyStella!

Jeanne skriver:

Nu har jeg et seriøst antiparti mod gravhunde, så jeg er nok ikke helt den rette til at udtale mig MEN AFLIV DEN SKIDE HUND!!!!

Anmeld

16. juli 2010

Muffinmus

Jamen igen kan jeg kun sige jeg ikek synes kamphunde skal være i blandt os for folk kan åbebart bare ikke styre dem, måske de nye regler vil afhjælpe det lidt, men igen, hele den lov er jo en stort diskution.

Nå, men selv om jeg hader de kræv, så er der da ingen tvivl om at bidende hunde der går til angreb uden grund skal aflives..om det så er en tudegrim amstaff eller en lille yndgi gravhund eller smattet pekingeser eller andet smpkravl der urde være i katte kategorien i stedet for.

Faktum er jo at ejerne ikke kan styre der kræ og JA, så må de sørme enten holdes inddendøre resten af tiden + gåture MED snor og mundkurv, eller også må de ´lade livet.

Og ja, trist at man som kongelig kan og må se forbi den medmenneskelig der burde være og forståelse overfor de skader den lille hund åenbart kan forvolde.

*Så ingen tvivl herfra, lille Evita burde uden tvivl aflives lige som alle andre hunde i det tilfælde ville blive.

Anmeld

16. juli 2010

Delilah

...

Anmeld

16. juli 2010

Delilah

Det var dog utroligt hvordan man kan skrige op i forargelse over at kamphunde bliver aflivede og samtidig, faktisk i samme sætning, skrige op om at en anden race skal aflives. 

Anmeld

16. juli 2010

FrkT

Jeg vil gerne slå fast én gang for alle, det er IKKE hundene, det er EJERNE der bør aflives. Det kræver meget at have hund, det kan jeg selv skrive under på, og ikke alle mennesker egner sig til at have hund.

Så det er ikke alle hunde af en bestemt race der bør aflives, det er de enkelte hunde som gentagende gange angriber og bider folk. Og stadig er det synd, for de ville ikke gøre sådan, hvis de havde fået en ordentlig opdragelse.

For mig ville det allerbedste være at alle der skulle have hund skulle have hundekørekort. Og kunne de ikke bestå det måtte de så ikke få hund. Og så skulle der nogle socialrådgivere for hunde, som holdte øje med alle med hund. Det er et stort ansvar ligesom det er et stort ansvar at have børn, så synes der bør være meget mere kontrol med hundeejere (og det er altså sagt fra en som har 2 hunde selv), selvom jeg ellers HADER kontrol. Mener bare det er nødvendigt i dette tilfælde.

Jens er opvokset med den blideste og dejligste hund af en af de nu forbudte racer, nemlig American Staffordshire Terrier, og den var, fordi den var blevet opdraget ordentligt, en fantastisk hund.

De rigtige ejere kan sagtens gøre en "kamphund" til en blid og fantastisk hund ligeså vel som de forkerte ejere kan gøre fx en golden retriever til den mest onde, bidske og forfærdelige hund.

Anmeld

16. juli 2010

slettet_7530

FrkT skriver:

Jeg vil gerne slå fast én gang for alle, det er IKKE hundene, det er EJERNE der bør aflives. Det kræver meget at have hund, det kan jeg selv skrive under på, og ikke alle mennesker egner sig til at have hund.

Så det er ikke alle hunde af en bestemt race der bør aflives, det er de enkelte hunde som gentagende gange angriber og bider folk. Og stadig er det synd, for de ville ikke gøre sådan, hvis de havde fået en ordentlig opdragelse.

For mig ville det allerbedste være at alle der skulle have hund skulle have hundekørekort. Og kunne de ikke bestå det måtte de så ikke få hund. Og så skulle der nogle socialrådgivere for hunde, som holdte øje med alle med hund. Det er et stort ansvar ligesom det er et stort ansvar at have børn, så synes der bør være meget mere kontrol med hundeejere (og det er altså sagt fra en som har 2 hunde selv), selvom jeg ellers HADER kontrol. Mener bare det er nødvendigt i dette tilfælde.

Jens er opvokset med den blideste og dejligste hund af en af de nu forbudte racer, nemlig American Staffordshire Terrier, og den var, fordi den var blevet opdraget ordentligt, en fantastisk hund.

De rigtige ejere kan sagtens gøre en "kamphund" til en blid og fantastisk hund ligeså vel som de forkerte ejere kan gøre fx en golden retriever til den mest onde, bidske og forfærdelige hund.

Uanset hvad i siger har en kamphund instinktet, angrib dræb i generne, det er det den er avlet for.

Det der er med kamphunde er at de kan blive tricket på et splitsekund og så er det bare for sent.

De nøjes ikke med at bide de flår til byttet dør, så kan hundeejere forklare nok så mange gange at det er ejerne den er galt med, men prøv at forklar en mor det der står med et skambidt barn i armene.

Anmeld

16. juli 2010

slettet_7530

Her lidt fakta

Hunde er skyld i flere alvorlige skader. Erstatningerne efter hundeskader er steget med 60 pct. på to år, fra 32 mio. i 2006 til 51 mio. i 2008. Den store stigning i erstatninger kommer på trods af, at det samlede antal hundeskader de seneste år har ligget stabilt på mellem 12.000 og 13.000.

- Markant større erstatninger uden der er kommet flere sager med hundeskader. Det er et tegn på en stigning i de meget alvorlige skader, hvor en hund har skambidt et menneske eller har været skyld i et trafikuheld, siger afdelingsleder Kai Døring Larsen, fra Forsikring & Pension.

Kamphunde bider mere
- Efter nogle år med færre alvorlige hundeskader er tendensen nu desværre vendt. Vores vurdering er, at stigningen blandt andet skyldes, at danskerne ikke går til hundetræning så meget som tidligere, og de stadig flere kamphunde i Danmark.
Det siger Kai Døring Larsen, der er daglig leder af den fælles forsikringspulje FAH, som betaler erstatning til hundeofferet, hvis hunden ikke er forsikret.

Kamphundene optræder oftere og oftere i sager, hvor den fælles forsikringspulje må betale erstatning til hundeofferet. Kamphunde var med i ca. hver tredje af de 222 sager, som forsikringspuljen FAH havde i 2008.

- Vi har markant flere sager end tidligere, hvor en kamphund har bidt et menneske eller overfaldet en anden hund, siger Kai Døring Larsen.

Mundkurv til alle kamphunde
Mundkurv og snor til alle kamphunde, når de går tur. Det er en af stramningerne i forslaget til en ny hundelov, som nu er blevet fremsat i kølvandet på de sidste års mange alvorlige sager med kamphunde.

Antallet af kamphunde er i dag oppe på ca. 20.000 mod blot 1.000 for 5 år siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.