Jeg vil gerne slå fast én gang for alle, det er IKKE hundene, det er EJERNE der bør aflives. Det kræver meget at have hund, det kan jeg selv skrive under på, og ikke alle mennesker egner sig til at have hund.
Så det er ikke alle hunde af en bestemt race der bør aflives, det er de enkelte hunde som gentagende gange angriber og bider folk. Og stadig er det synd, for de ville ikke gøre sådan, hvis de havde fået en ordentlig opdragelse.
For mig ville det allerbedste være at alle der skulle have hund skulle have hundekørekort. Og kunne de ikke bestå det måtte de så ikke få hund. Og så skulle der nogle socialrådgivere for hunde, som holdte øje med alle med hund. Det er et stort ansvar ligesom det er et stort ansvar at have børn, så synes der bør være meget mere kontrol med hundeejere (og det er altså sagt fra en som har 2 hunde selv), selvom jeg ellers HADER kontrol. Mener bare det er nødvendigt i dette tilfælde.
Jens er opvokset med den blideste og dejligste hund af en af de nu forbudte racer, nemlig American Staffordshire Terrier, og den var, fordi den var blevet opdraget ordentligt, en fantastisk hund.
De rigtige ejere kan sagtens gøre en "kamphund" til en blid og fantastisk hund ligeså vel som de forkerte ejere kan gøre fx en golden retriever til den mest onde, bidske og forfærdelige hund.
Anmeld