Da Jonte opdagede teknologien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2010

Maddox

Hånden på fjernbetjeningen, så tror jeg ikke der er mange forældre, som ærligt kan sige de aldrig har brugt tv'et som timeout..

Og ifølge min JM og denne artikel i Vores Børn, skal man overhovedet ikke have dårlig samvittighed over det  

http://voresborn.dk/babyudvikling/1183-tv-baby-brug-fjernsynet-rigtigt

Selvfølgelig skal man bare huske at bruge sin sunde fornuft..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Laulund87

Jeg bruger den også herhjemme når jeg gerne lige vil spise aftensmad

Anmeld

13. juli 2010

Silvermist1

Rosa skriver:

Hmm... Hvordan starter jeg lige den her uden at pådrage mig en storm af forargelse?

OK, here goes...

Som I ved har Jonte døjet en del med kolik, hvilket har tæret på overskudet herhjemme. Nu er det heldigvis ved at gå  sig selv, men er så blevet afløst af hvad bedst kan beskrives som "varmepylleri" - dvs han  er irritabel, klynker og har svært ved at finde ro til at sove, men når han så endelig går omkuld så sover han også længe. Men vågner kl 4-5 stykker og er superfrisk, hvilket moren så ikke er (udpræget B-menneske)...

Jeg plejer så at morgenamme ham, og lægge ham igen, hvor han så ligger og vrider sig og småsnakker med sig selv og blunder lidt af og til frem til kl 5-6 stykker. Så står vi op og her er det så at jeg som regel tænder for Go'morgen Danmark som jeg stener til mens jeg forsøger at vågne. Men så de sidste par dage er der sket det at Jonathan har fået øje på TV'et - og det var kærlighed ved første blik...

Han kan simpethen sidde i timevis og stirre på skærmen mens han sutter på sin hest eller sutten eller hænderne og er helt optaget...

Altså min egen holdning til sagen er dobbelt. TV er til større børn og voksne - ikke babyer... Meeeeen... Nu skal der jo ikke gå fuldstændig Rudolph Steiner i den, og når mor nu har brug for en lille break og bruger tiden på at lave sin morgenkaffe, børste tænder, komme i tøjet og kysse svenskeren godmorron, så er det måske ikke helt skidt at Bassimutten er underholdt? Og hvis vi sidder sammen og vågner med morgenamningen og derefter sidder han i mine arme med ryggen op ad min mave og kigger indtil pappa står op...

Vi opdager så at hvis han sidder i sin babystol i sofaen og vi spiser foran TV'et så kan BÅDE mor og pappa spise deres mad i ro og mag med en glad og tilfreds baby - der samtidig lærer en masse om politik, askeskyer, biler, landbrug og gammeldaws madlavning?

Aftalen er, at når han skal til at spise skemad og senere selv skal sidde og fedte med maden så er det selvfølgelig ved spisebordet uden TV det foregår, det er der ingen diskussion om.

Men på en skala fra 1-10 hvor dårlig en mor er jeg så hvis mit yngel ser TV 2-3 timer dagligt i en alder af 10 uger???

Jamen, selvfølgelig ligger du så højt som du overhovedet kan på skalaen om den dårlige... og onde mor. Sikke dog én mor, hva?

Men som trøst, så er der er flere dårlige og onde mødre end dig, f.eks. kan jeg nævne mig selv. Puha, her har vi også haft fat i TV-nanny mange gange. Fy skam

Anmeld

13. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HAHA... Fantastisk...

Altså - min fuldstændige overbevisning er, at så længe tv ikke er en erstatning for kærlighed, så er den sku fin med mig og hvis jeg får mig et a-barn... Så ANER jeg ikke hvad jeg skal gøre!!! LOL... Så det er da en fin idé det der

(jeg har overvejet at stoppe hende tilbage igen, til hun har lært at sove til 10-11 stykker, som sin storesøster, hvis hun er en der vågner tidligt. Kan man måske det? fnis)...

Anmeld

13. juli 2010

Bayze

Ha ha - du er sgu da ikke nogen dårlig mor pga lidt tv

Han "ser jo ikke tv", han er bare fascineret af farver, figurer og bevægelse. Det svarer til at han ligger og glor på en uro eller hylerne i supermarkedet. Det stimulerer hans syn og er slet ikke så skidt. Og så er det da bare dejigt at de har nået en alder hvor de netop kan underholde sig selv lidt ad gangen, så mor og far har hænderne lidt fire indimellem

Det der med at se for meget tv mener jeg først bliver et aktuelt spørgsmål når de bliver lidt ældre...

Anmeld

13. juli 2010

Bare mig..

Min datter er 8 uger og gør det samme.. Hun ser også tv af og til, og det synes jeg er helt fint.. Med måde, så hvis i lige skal have ordnet en masse, så bare sæt ham der..

Jeg har ovenikøbet overvejet om jeg skal købe en film med teletubbies.. For de er barnlige og snakker babysprog og så alligevel ikke.. og børn elsker dem. De børn jeg kender gør i hvertfald. OG de har fået en pris, fordi det har vist sig, at teletubbies fremmer sproget. om det virker ved jeg ikke selv, men det kan ikke skade i hvertfald..

Anmeld

13. juli 2010

Bare mig..

Og lige til det med at han vågner tidligt.. - vores datter vågner ved 7 tiden og skal snakkes helt vildt med.. Ikke bare lidt, men faktisk overdrevet meget, og kl 8 går vi i seng igen til omkring halv tolv..

Så mit råd ville være at aktiverer  ham en time og se om han så ikke vil sove igen  i den time får hun ikke noget at spise men bliver sulten, og så får hun bryst når hun kommer ind igen efter den der time, og så falder hun hen ved brystet..

Anmeld

13. juli 2010

Mikkelmusen

Jeg må indrømme at jeg ikke synes at så små babyer skal se tv. Og slet ikke 2-3 timer om dagen!

Anmeld

13. juli 2010

Valle81

Rosa skriver:

Hmm... Hvordan starter jeg lige den her uden at pådrage mig en storm af forargelse?

OK, here goes...

Som I ved har Jonte døjet en del med kolik, hvilket har tæret på overskudet herhjemme. Nu er det heldigvis ved at gå  sig selv, men er så blevet afløst af hvad bedst kan beskrives som "varmepylleri" - dvs han  er irritabel, klynker og har svært ved at finde ro til at sove, men når han så endelig går omkuld så sover han også længe. Men vågner kl 4-5 stykker og er superfrisk, hvilket moren så ikke er (udpræget B-menneske)...

Jeg plejer så at morgenamme ham, og lægge ham igen, hvor han så ligger og vrider sig og småsnakker med sig selv og blunder lidt af og til frem til kl 5-6 stykker. Så står vi op og her er det så at jeg som regel tænder for Go'morgen Danmark som jeg stener til mens jeg forsøger at vågne. Men så de sidste par dage er der sket det at Jonathan har fået øje på TV'et - og det var kærlighed ved første blik...

Han kan simpethen sidde i timevis og stirre på skærmen mens han sutter på sin hest eller sutten eller hænderne og er helt optaget...

Altså min egen holdning til sagen er dobbelt. TV er til større børn og voksne - ikke babyer... Meeeeen... Nu skal der jo ikke gå fuldstændig Rudolph Steiner i den, og når mor nu har brug for en lille break og bruger tiden på at lave sin morgenkaffe, børste tænder, komme i tøjet og kysse svenskeren godmorron, så er det måske ikke helt skidt at Bassimutten er underholdt? Og hvis vi sidder sammen og vågner med morgenamningen og derefter sidder han i mine arme med ryggen op ad min mave og kigger indtil pappa står op...

Vi opdager så at hvis han sidder i sin babystol i sofaen og vi spiser foran TV'et så kan BÅDE mor og pappa spise deres mad i ro og mag med en glad og tilfreds baby - der samtidig lærer en masse om politik, askeskyer, biler, landbrug og gammeldaws madlavning?

Aftalen er, at når han skal til at spise skemad og senere selv skal sidde og fedte med maden så er det selvfølgelig ved spisebordet uden TV det foregår, det er der ingen diskussion om.

Men på en skala fra 1-10 hvor dårlig en mor er jeg så hvis mit yngel ser TV 2-3 timer dagligt i en alder af 10 uger???

Vil bare sige:0)

Velkommen i klubben af "dårlige" mødre:0)

He he, tv'et bruges også her:0)

Anmeld

13. juli 2010

Laulund87

Mikkelmusen skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke synes at så små babyer skal se tv. Og slet ikke 2-3 timer om dagen!

Var der nogen der sagde 2-3 timer om dagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.