Hmm... Hvordan starter jeg lige den her uden at pådrage mig en storm af forargelse? 
OK, here goes...
Som I ved har Jonte døjet en del med kolik, hvilket har tæret på overskudet herhjemme. Nu er det heldigvis ved at gå sig selv, men er så blevet afløst af hvad bedst kan beskrives som "varmepylleri" - dvs han er irritabel, klynker og har svært ved at finde ro til at sove, men når han så endelig går omkuld så sover han også længe. Men vågner kl 4-5 stykker og er superfrisk, hvilket moren så ikke er (udpræget B-menneske)...
Jeg plejer så at morgenamme ham, og lægge ham igen, hvor han så ligger og vrider sig og småsnakker med sig selv og blunder lidt af og til frem til kl 5-6 stykker. Så står vi op og her er det så at jeg som regel tænder for Go'morgen Danmark som jeg stener til mens jeg forsøger at vågne. Men så de sidste par dage er der sket det at Jonathan har fået øje på TV'et - og det var kærlighed ved første blik...
Han kan simpethen sidde i timevis og stirre på skærmen mens han sutter på sin hest eller sutten eller hænderne og er helt optaget...
Altså min egen holdning til sagen er dobbelt. TV er til større børn og voksne - ikke babyer... Meeeeen... Nu skal der jo ikke gå fuldstændig Rudolph Steiner i den, og når mor nu har brug for en lille break og bruger tiden på at lave sin morgenkaffe, børste tænder, komme i tøjet og kysse svenskeren godmorron, så er det måske ikke helt skidt at Bassimutten er underholdt? Og hvis vi sidder sammen og vågner med morgenamningen og derefter sidder han i mine arme med ryggen op ad min mave og kigger indtil pappa står op...
Vi opdager så at hvis han sidder i sin babystol i sofaen og vi spiser foran TV'et så kan BÅDE mor og pappa spise deres mad i ro og mag med en glad og tilfreds baby - der samtidig lærer en masse om politik, askeskyer, biler, landbrug og gammeldaws madlavning?
Aftalen er, at når han skal til at spise skemad og senere selv skal sidde og fedte med maden så er det selvfølgelig ved spisebordet uden TV det foregår, det er der ingen diskussion om.
Men på en skala fra 1-10 hvor dårlig en mor er jeg så hvis mit yngel ser TV 2-3 timer dagligt i en alder af 10 uger??? 

Anmeld