Hvor meget bruger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.764 visninger
35 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

Margurit

Vi er jo i gang med projekt baby herhjemme, og blev lige nysgerrig efter at høre hvor mange penge I egentlig bruge ekstra (f.eks. om måneden) siden I fik barn/børn?? Det er jo logik det er dyrere end at være to, men hvor meget dyrere er det blevet for jer?

- Og det er jo altså ikke fordi vi tror vi ikke har råd til at få et barn.. Jeg er bare nysgerrig   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

Muffinmus

børnepasnig for os for den første var 2300 kr om måneden

bleer, tandpasta, tøj, sko osv..hmm, der bruger jeg en del, men det er MIT valg, men ca 1500 kr pr barn om måneden

og ellers er der jo mest de første udgifter til seng, barnevogn værsel osv:-)

Men vi bruger vel godt regnet 5000 kr på 2 børn pr måned...nogle lidt mere:-)vintersæsonen er f.eks ret dyr.

Anmeld

10. juli 2010

Svei

Jeg bruger ikke mere end jeg brugte før...nu bruges pengene bare på noget andet end før...

Anmeld

10. juli 2010

Tanja1

I de første 6 mdr brugte vi sådan set ikke nogen ekstra penge, da jeg ammede sønnen fuldt indtil han var 5,5 mdr, vi arvede eller fik gaver med tøj, sengetøj, legetøj, stofbleer, trammeseng, badekar, mm. Selv bleerne var vi så heldige at få i gaver, da vi kender nogen, som arbejder i en fabrik, som bl.a. producerer bleer og hun fik dem derfor for næsten ingen penge. Det eneste vi købte selv, udover lidt tøj/legetøj for hyggens/glædens skyld, var barnevogn og autostol, hvilke vi købte brugt.

Derefter har der selvfølgelig været lidt flere udgifter i mad, tøj og sko, og nu bruger vi et par hundrede kroner om måneden i bleer. Det er pasning, som er dyrt. I København betalte vi 2900kr/md, nu i Allerød betaler vi ca. 3400 kr/md for en vug.plads. Men der er mulighed for fripladstilskud, hvis der er behov for det.

Men det er jo selvfølgelig det hele værd.

Anmeld

10. juli 2010

Tanja1

Yrsa skriver:

Jeg bruger ikke mere end jeg brugte før...nu bruges pengene bare på noget andet end før...

Ja, netop.

Anmeld

10. juli 2010

Valle81

Yrsa skriver:

Ja det er da så sandt som det er skrevet:0)

Anmeld

10. juli 2010

Margurit

MariaE skriver:

børnepasnig for os for den første var 2300 kr om måneden

bleer, tandpasta, tøj, sko osv..hmm, der bruger jeg en del, men det er MIT valg, men ca 1500 kr pr barn om måneden

og ellers er der jo mest de første udgifter til seng, barnevogn værsel osv:-)

Men vi bruger vel godt regnet 5000 kr på 2 børn pr måned...nogle lidt mere:-)vintersæsonen er f.eks ret dyr.

Hmm.. hvad mener du med, at det er dit valg? Er det fordi du køber det lidt dyrere eller hvordan? 

Eller synes jeg da det lyder fint Kunne godt forestille mig de største udgifter er i starten. -men sådan er det jo

Anmeld

10. juli 2010

Margurit

Yrsa skriver:

Det synes jeg er rigtig sejt! Altså fordi jeg har kun hørt at man bruger flere penge, når man får barn/børn, og at man skal sørger for man har råd osv. Men det her var da lækkert at høre  

Hvilke ting har i lavet om så?

Anmeld

10. juli 2010

Margurit

Tanja1 skriver:

I de første 6 mdr brugte vi sådan set ikke nogen ekstra penge, da jeg ammede sønnen fuldt indtil han var 5,5 mdr, vi arvede eller fik gaver med tøj, sengetøj, legetøj, stofbleer, trammeseng, badekar, mm. Selv bleerne var vi så heldige at få i gaver, da vi kender nogen, som arbejder i en fabrik, som bl.a. producerer bleer og hun fik dem derfor for næsten ingen penge. Det eneste vi købte selv, udover lidt tøj/legetøj for hyggens/glædens skyld, var barnevogn og autostol, hvilke vi købte brugt.

Derefter har der selvfølgelig været lidt flere udgifter i mad, tøj og sko, og nu bruger vi et par hundrede kroner om måneden i bleer. Det er pasning, som er dyrt. I København betalte vi 2900kr/md, nu i Allerød betaler vi ca. 3400 kr/md for en vug.plads. Men der er mulighed for fripladstilskud, hvis der er behov for det.

Men det er jo selvfølgelig det hele værd.

Det er helt bestemt det hele værd!!! 

Jeg tror også vi kommer til at arve en del, og ellers er jeg heller ikke bange for at købe noget brugt Tøj kan de jo nærmest kun passe et par timer i starten 

Anmeld

10. juli 2010

line melias mor

vi brugte ingen penge på møbler tøj barnevogn osv fordi mine forældre og svigermor købte alt men det  havde jeg slet ikke regnet med så vi havde sparet op hver måned. de penge vi ikke fik brugt til baby brugte vi i stedet til min kæreste så han kunne gå på barsel med mig og vores datter. men ellers vores barnevogn kostede omkring 7000 med myggenet, regnslag,madras og sele.

møbler kostede omkring 8000. tøj omkring 4000. vi betalte som sagt ikke selv og skulle vi have gjort det tror jeg vi havde endt på det halve. efter hun kom til verden bruger vi omkring 2000 om måneden det går til bleer,tøj,mad, og legetøj. vores prinsesse var ikke planlagt men Alligevel har vi nok  penge hver måned også selv om vi har hende. jeg syntes slet ikke det er så dyrt som jeg troede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.