Børste tænder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

<3

Diana... skriver:

Hvordan tager jeres børn det. Vi har en KAMP her hjemme med skrigen drejen sparken osv han VIL bare ikke have børstet de tænder normindre han må selv og så bliver det ikke gjort ordentligt. Men det gør det heller ikke nu med den kamp for vi kan ikke komme til. 

Hvordan gør i det og hvordan får vi det til at blive nemmere her hjemme for den kamp er ikke sjov. 

Tja enten tager I kampen eller også finder I et kompromis. Nu er Tjalfe ikke slem overhovedet. Men i perioder når han er helt umulig så ser vi film samtidig eller læser bog.

Også har vi lavet det til en leg. Han elsker tal så vi tæller. Det kunne også være en historie eller give tænderne navne. Derefter har vi "tigerbisser" og et kig og beundring af alle tænderne, for til sidst at han bestemmer hvilke tænder der skal børstes hvor længe.

Håber I finder ud af det for det skal gøres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

SannaFo1

Prøv at gøre det til en leg.

Kan huske at min datter brokkede sig lidt i starten og så prøvede jeg at lave flyvemaskinelyde/pruttelyde mens jeg legede tandbørsten var et fly og fik hende til at grine af det og så prøvede jeg at børste hendes tænder men bare lidt ad gangen intil vi var færdige med alle tænderne.

Hun brokkede sig aldrig efter det og hun elsker at få børstet tænder og er 2 ½ år nu..

Måske det er et forsøg værd ?

Anmeld

15. september 2010

foto på lærred

Ved godt det ikke er specielt pædagogisk korrekt, men her børste vi tænde i forbindelse med at hun ser bamse og kylling. Der er ingen problemer overhoved. Hun er helt slugt i tvét og åbner munden på komando og siger ih og ah og hvad der nu skal til Bagefter får hun selv lov at "børste" dem. Det var et hyr at børste tænder da hun var helt lille, men da vi startede med at gøre det mens hun så tv og fik en elekstisk tandbørste så var det problem løst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.