Børste tænder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

L-Mortil3

Diana... skriver:

Det har jeg ikke prøvet har du en sjov børste sang? 

Måske denne her børstetænder sang?

http://www.bakkelaursen.dk/7401602

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

LotteGabriella

Daniella har ikke noget imod at få børstet tænder, heldigvis

Hun får altid selv lov bagefter...og hun havde sådan en begyndertandbørste (man IKKE kan stikke ned i halsen) som hun selv legede med, fra da hun fik tænder

Anmeld

8. juli 2010

B&J

Diana... skriver:

Det har jeg ikke prøvet har du en sjov børste sang? 

Du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder
Det er ikke kun på grund af den grimme smag
Men det ser jo fjollet ud hvis en skønne dag
de alle rasler af

Melodi mesterjakob:

Mine tænder, mine tænder,
Hvor er de, hvor er de?
Se hvor de bli'r fine
De bli'r dejlig rene
Børste, børste, børste
Børste, børste, børste

først den ene tand
og så den anden tand
og skrub og gnub og skrub og gnub
:tanden skal vær' fin og ren
li' så glat som porcelæn:

først den ene tand
og så den anden tand
:der skal børstes meget godt
så du kan bli' rigtigt flot:

først den ene tand
og så den anden tand
:tanden den er ren og glat
sov nu godt - god nat, god nat:

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

tumle81 skriver:

Herhjemme har vi aldrig gået på kompromis med tandbørstningen. Det er en af de ting man bare ikke kan diskutere i min verden!

Da vores datter var lille var det lidt af et overgreb følte jeg, vi holdt hende helt fast og så børstede vi ellers hendes tænder. MIn store dreng var der ikke de store problemer med, han har stort set altid accepteret det.

Har lige bøvlet lidt med min lille søn, han lukkede bare munder og drejede hovedet! Vi blev dog ved med at børste to gange om dagen, og holdt ham lidt fast og nu gør han det hel uden problemer. Han bøvlede i en uges tid inden han fandt ud af at man får børstet tænder ligemeget hvad :-)

Knus Kathrina

Det er skam heller ikke kompromis her hjemme børste tænder 2 gange om dagen får han og vi holder ham også fat jeg søger bare nogen råd om at gøre det lidt nemmere. Han får ikke lov selv at vælge om han vil eller ikk. Tænderne skal jo børstes. 

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

Line&Liam skriver:

Måske denne her børstetænder sang?

http://www.bakkelaursen.dk/7401602

Tak for den 

Anmeld

8. juli 2010

Mathilde

Åh ja det lyder velkendt! Jeg havde faktisk selv tænkt på at oprette et lign. lidlæg, men du kom først

Men ja, Celina vil bare absolut heller ikke have børstet tænder, selvom hun længe har haft en tandbørste hun kunne lege med og gumle på.... Hun lukker munden i, drejer hovedet, skriger, vrider sig og skulle jeg være heldig at få tanbørsten ind i hendes mund, kan jeg ikke komme til at børste og hun skubber den ud med tungen og jeg har det bare skidt med at det ikke bliver gjort ordentligt og jeg har det skidt med, at det nærmest er et overgreb hver gang!

Så jeg har desværre ingen gode råd, men jeg kan sige, at du ikke er den eneste der kæmper med tandbørstning...

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

LotteGabriella skriver:

Daniella har ikke noget imod at få børstet tænder, heldigvis

Hun får altid selv lov bagefter...og hun havde sådan en begyndertandbørste (man IKKE kan stikke ned i halsen) som hun selv legede med, fra da hun fik tænder

Det har Lucas også altid haft og vi har heller aldrig haft problemer før for et par måneder siden og nu jeg sgu træt af den kamp ha ha. 

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

B&J skriver:

Du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder
Det er ikke kun på grund af den grimme smag
Men det ser jo fjollet ud hvis en skønne dag
de alle rasler af

Melodi mesterjakob:

Mine tænder, mine tænder,
Hvor er de, hvor er de?
Se hvor de bli'r fine
De bli'r dejlig rene
Børste, børste, børste
Børste, børste, børste

først den ene tand
og så den anden tand
:tanden skal vær' fin og ren
li' så glat som porcelæn:

først den ene tand
og så den anden tand
:der skal børstes meget godt
så du kan bli' rigtigt flot:

først den ene tand
og så den anden tand
:tanden den er ren og glat
sov nu godt - god nat, god nat:

Tak for dem dem må jeg lige øve mig på 

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

Mathilde skriver:

Åh ja det lyder velkendt! Jeg havde faktisk selv tænkt på at oprette et lign. lidlæg, men du kom først

Men ja, Celina vil bare absolut heller ikke have børstet tænder, selvom hun længe har haft en tandbørste hun kunne lege med og gumle på.... Hun lukker munden i, drejer hovedet, skriger, vrider sig og skulle jeg være heldig at få tanbørsten ind i hendes mund, kan jeg ikke komme til at børste og hun skubber den ud med tungen og jeg har det bare skidt med at det ikke bliver gjort ordentligt og jeg har det skidt med, at det nærmest er et overgreb hver gang!

Så jeg har desværre ingen gode råd, men jeg kan sige, at du ikke er den eneste der kæmper med tandbørstning...

Det er præcis sådan det er her. ahh hvor er det træls nå mon ikke det kommer med tiden. 

Anmeld

8. juli 2010

SiLiMiMa

Hvordan tager jeres børn det. Vi har en KAMP her hjemme med skrigen drejen sparken osv han VIL bare ikke have børstet de tænder normindre han må selv og så bliver det ikke gjort ordentligt. Men det gør det heller ikke nu med den kamp for vi kan ikke komme til. 

Hvordan gør i det og hvordan får vi det til at blive nemmere her hjemme for den kamp er ikke sjov. 

sådan er det desværre også stadig her

maia gider ikke det dér, så jeg må lægge hende med hovedet mellem mine lår og hendes arme under mine ben og så synger jeg "mariehønen evigglad", mens hun skriger og kæmper.... ikke sjovt.

heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.