Børste tænder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Mathilde

Diana... skriver:

Det er præcis sådan det er her. ahh hvor er det træls nå mon ikke det kommer med tiden. 

Det vil jeg godt nok håbe! For tænderne bliver jo slet ikke ordentligt børstet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

forår

Jeg har ikke selv nogen erfaringer omkring tandbørstning, da min datter ikke har nogen tænder endnu.

Men min veninde som har 3 små børn under 2 1/2 år har gode erfaringer med en elektrisk tandbørste. Hendes børn synes at det er en fest at få børstet tænder

Måske det kunne prøves?

Dea

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

forår skriver:

Jeg har ikke selv nogen erfaringer omkring tandbørstning, da min datter ikke har nogen tænder endnu.

Men min veninde som har 3 små børn under 2 1/2 år har gode erfaringer med en elsktrisk tandbørste. Hendes børn synes at det er en fest at få børstet tænder

Måske det kunne prøves?

Dea

Kan man få dem så små? Ej det må da prøves.

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

Mathilde skriver:

Det vil jeg godt nok håbe! For tænderne bliver jo slet ikke ordentligt børstet

Nej det gør de nemlig ikke 

Anmeld

8. juli 2010

forår

Diana... skriver:

Kan man få dem så små? Ej det må da prøves.

Jeg ved ikke om de er mindre end til voksne, men selve det der bøstehoved er jo ikke så stort..men de har købt en elektrisk tandbørst til hver af deres, så de stå på rad og række og bøster tænder...så sødt...og når de selv er færdige med at bøste, så får forældrene lov til at bøste efter

Anmeld

8. juli 2010

Thalia

Sebastian på 3 år får børstet tænder uden problemer.

Han har en elektrisk tandbørste, og rutinen er at først børster han tænderne selv mens jeg synger pippi langstrømpe sangen, og bagefter børster jeg dem efter mens jeg synger sangen en gang mere.

Victor på 1½ år er lidt mere besværlig for tiden, han kæmper meget imod, men det plejer at gå ok når bare vi gør det til lidt en leg. Jeg er ret stor modstander af at holde børnene fast og tvinge en tandbørste i munden på dem, så lige for tiden børster vi tænder på Victor med to tandbørster, hvor han styrer den ene og jeg styrer den anden. Der bliver så samtidig fægtet lidt med tandbørsterne, og når min børste skal i munden på ham er det typisk som et slags flyvende luftangreb - hvor børsten er i munden på ham 5-10 sekunder og så ud igen.

Det kan nemt tage 10 minutter at børste tænder på den måde, men det passer fint ind i hans putterutine at vi fjoller lidt rundt med tandsbørsten, og det vigtigste for mig er at han lige så stille lærer at det er helt ok at børste tænder.

For begge børns vedkommende har vi desuden altid sørget for at de lå og gumlede på en tandsbørste selv ved hvert bleskift. På den måde har de meget hurtigt vænnet sig til fornemmelsen af at få den ind i munden.

Anmeld

8. juli 2010

Gustavsmor

tumle81 skriver:

Herhjemme har vi aldrig gået på kompromis med tandbørstningen. Det er en af de ting man bare ikke kan diskutere i min verden!

Da vores datter var lille var det lidt af et overgreb følte jeg, vi holdt hende helt fast og så børstede vi ellers hendes tænder. MIn store dreng var der ikke de store problemer med, han har stort set altid accepteret det.

Har lige bøvlet lidt med min lille søn, han lukkede bare munder og drejede hovedet! Vi blev dog ved med at børste to gange om dagen, og holdt ham lidt fast og nu gør han det hel uden problemer. Han bøvlede i en uges tid inden han fandt ud af at man får børstet tænder ligemeget hvad :-)

Knus Kathrina

Herhjemme går vi heller ikke på kompromis med tandbørstningen, og det tror jeg at Gustav har kunnet mærke fra starten af, for vi har aldrig haft problemer med at børste hans tænder. Jeg har altid givet udtryk for at det er bare noget man skal have gjort....børn overgiver sig tit når de kan mærke man mener det....

Anmeld

8. juli 2010

Gustavsmor

Gustavsmor skriver:

Herhjemme går vi heller ikke på kompromis med tandbørstningen, og det tror jeg at Gustav har kunnet mærke fra starten af, for vi har aldrig haft problemer med at børste hans tænder. Jeg har altid givet udtryk for at det er bare noget man skal have gjort....børn overgiver sig tit når de kan mærke man mener det....

Jeg får endda lov at bruge tandtråd på ham også....

Anmeld

8. juli 2010

mor_sabina

Herhjemme er det også noget af en kamp, men jeg vil bare ikke gå på kompromis med tandbørstningen så uanset så får mor sin vilje og tænderne bliver børstet. Det har været nogle hårde uger men nu er det ligesom om at han har forstået han ikke kommer udenom. Nu kilder vi tænderne og det er sjovt, og kommer vand på flere gange i løbet af tandbørstningen.
Kan du måske have en tandbørste og han har en?

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

mor_sabina skriver:

Herhjemme er det også noget af en kamp, men jeg vil bare ikke gå på kompromis med tandbørstningen så uanset så får mor sin vilje og tænderne bliver børstet. Det har været nogle hårde uger men nu er det ligesom om at han har forstået han ikke kommer udenom. Nu kilder vi tænderne og det er sjovt, og kommer vand på flere gange i løbet af tandbørstningen.
Kan du måske have en tandbørste og han har en?

Hi hi han har 5 tandbørser  og det har heller aldrig været et problem før nu når vi må nok bare tage kampen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.