Min søn på 1 år syntes det var ok i starten, men han lukker tit munden nu og bare suuuger alt tanpastaen af
. Og vil IKKE..
Jeg er dog sikker på, at når der er en ny tand på vej, så gør det lidt ondt, så der passer jeg lidt på, det syntes jeg er helt fair.
Så vi børster tænder når han er frisk og glad, så er der HELT KLART nemmest, mindst 2 gange om dagen. Så synger vi en af hans yndlings sagde (Børste tænder sangen virker ikke her ) Men det gør lille Peter ederkop hi hi eller musik vi kan synge til.
Så børster han tænder på mig, og jeg på ham og sådan, stille og rolilgt frem og tilbage, så han ikke syntes det er ubehageligt, dog går det for ham, nok stadig mest ud på at suuuge alt tanpastaen af
((( SÅ det med at man skal bruge voksen tanpaste, for at børnene ikke spiser det holder IKKE)))..
Jeg stopper ALTID lige inden han bliver sur, da jeg tror det er vigtigt at det bliver en god og sjov oplevelse hver gang (Har prøvet at holde ham fast, VIRKER IKKE i længden, og tror jeg også er helt forkert fremgangs måde, det er ikke sjovt og en god oplevelse for ham), og blev det ikke gjort så omhyggeligt, så gør vi det bare en time efter igen..
Giver jeg ham den dog tilsidst, elsker han at gå runde med den selv, men det bliver der jo bare mest biden ud at, vil du være helt sikker på at tænderne bliver rene, så brug en finger med tanpaste på, så en god ide at lade børnene selv side med den og gumle.
Alt i alt tror jeg bare det skal være en god og hyggelig oplevelse hver gang, det samme som når de skal i seng.
Jeg brugte lang tid og mange krædter på at lægge i seng på en hyggelig måde, det resulterede i at han blev tryg og har fra 3 måneder gammel, sovet fra 20 om aftenen til 7 morgen, en glad dreng når han bliver puttet og en endnu mere glad dreng om morgenen.
Held og lykke med tandbørstningen