Børste tænder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

serinasmor

så har jeg lappet alle gode råd i mig så vi får den bedste start.. jeg skal børste tand på serina for første gang i aften .. hun bliver så stor det er slet ikke til at forstå ... jeg skal i hvert fald have øvet mig på tandbørstesangene til i aften .. så tak til den der skrev teksterne på dem ...håber på det bedste 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

mor_sabina

Diana... skriver:

Hi hi han har 5 tandbørser  og det har heller aldrig været et problem før nu når vi må nok bare tage kampen. 

Hehe ja det burde være nok

Ja den lille herre har vel bare fundet ud af at der er et valg

Held og lykke

Anmeld

8. juli 2010

Diana...

mor_sabina skriver:

Hehe ja det burde være nok

Ja den lille herre har vel bare fundet ud af at der er et valg

Held og lykke

Nej nej der er ikke noget valg her børste tænder skal man om man er sur eller ikk så bliver de børstet. Men sjovt nok var der slet ikke nogen problemer her til aften typisk. 

Anmeld

8. juli 2010

mor_sabina

Diana... skriver:

Nej nej der er ikke noget valg her børste tænder skal man om man er sur eller ikk så bliver de børstet. Men sjovt nok var der slet ikke nogen problemer her til aften typisk. 

Jeg tvivler heller ikke på at du ikke står fast, håber ikke det lød sådan. Men synes bare herhjemme han er begyndt at finde ud af at han kan vælge, så han får en mening

Det skal nok ændre sig igen.

Anmeld

8. juli 2010

NinaNymannMadsen

Diana... skriver:

Hvordan tager jeres børn det. Vi har en KAMP her hjemme med skrigen drejen sparken osv han VIL bare ikke have børstet de tænder normindre han må selv og så bliver det ikke gjort ordentligt. Men det gør det heller ikke nu med den kamp for vi kan ikke komme til. 

Hvordan gør i det og hvordan får vi det til at blive nemmere her hjemme for den kamp er ikke sjov. 

her hjemme er det også lidt en kamp, og dog, hun åbner gerne munden da tandpastaen smager godt, men lige så snart børsten kommer ind i munden så lukker hun munden sammen og sutter eller tygger på tandbørsten. vi skal nermest hive den rundt men vil jo heller ikke skade hendes små tænder. men det bliver altid børstet alligevel med lidt tid.

Anmeld

8. juli 2010

trunte89

Her hjemme er det stadig en kamp, og foregår ofte med vold og magt. Det hjalp dog lidt da vi skiftede til en elektrisk. Vi bruger bare vores egen ( med hendes eget tandbørste hoved self ), synes dem til børn er så store og voldsomme.

Men det hjælper hvertfald også mig. Selvom det er en kamp føler jeg, at jeg kan komme bedre rundt på alle tænder med den elektriske.

Anmeld

9. juli 2010

Brams

Diana... skriver:

Hvordan tager jeres børn det. Vi har en KAMP her hjemme med skrigen drejen sparken osv han VIL bare ikke have børstet de tænder normindre han må selv og så bliver det ikke gjort ordentligt. Men det gør det heller ikke nu med den kamp for vi kan ikke komme til. 

Hvordan gør i det og hvordan får vi det til at blive nemmere her hjemme for den kamp er ikke sjov. 

Vi startede godt ud og Lærke havde ingen problemer med at ville have børstet tænder men så lige pludselig vendte det. Jeg fik dette gode råd af min kloge veninde:

Køb en ekstra tandbørste som hun kan lege med på puslebordet

Minsanten (staves??) om det ikke virker  så nu har vi ingen problemer.

Anmeld

9. juli 2010

Bryndis

Jeg kender alt til skrig og skrål med tandbørstning. Det gad min søn bare absolut ikke.

Men så prøvede jeg og købe en børne elektrisk tandbørste og siden det har han ikke sagt noget til det. Nu elsker han at få børstet tænderne fordi at det kilder i munden

Og det var ikke en dyr tandbørste jeg købte. Tror ikke den kostede mere end 50 kr.

Anmeld

14. september 2010

Marcus´s mor

Min søn på 1 år syntes  det var ok i starten, men han lukker tit munden nu og bare suuuger alt tanpastaen af .  Og vil IKKE..

Jeg er dog sikker på, at når der er en ny tand på vej, så gør det lidt ondt, så der passer jeg lidt på, det syntes jeg er helt fair.

Så vi børster tænder når han er frisk og glad, så er der HELT KLART nemmest, mindst 2 gange om dagen. Så synger vi en af hans yndlings sagde (Børste tænder sangen virker ikke her ) Men det gør lille Peter ederkop hi hi eller musik vi  kan synge til.

Så børster han tænder på mig, og jeg på ham og sådan, stille og rolilgt frem og tilbage, så han ikke syntes det er ubehageligt, dog går det for ham, nok stadig mest ud på at suuuge alt tanpastaen af

((( SÅ det med at man skal bruge voksen tanpaste, for at børnene ikke spiser det holder IKKE)))..

Jeg stopper ALTID lige inden han bliver sur, da jeg tror det er vigtigt at det bliver en god og sjov oplevelse hver gang (Har prøvet at holde ham fast, VIRKER IKKE i længden, og tror jeg også er helt forkert fremgangs måde, det er ikke sjovt og en god oplevelse for ham), og blev det ikke gjort så omhyggeligt, så gør vi det bare en time efter igen..

Giver jeg ham den dog tilsidst, elsker han at gå runde med den selv, men det bliver der jo bare mest biden ud at, vil du være helt sikker på at tænderne bliver rene, så brug en finger med tanpaste på, så en god ide at lade børnene selv side med den og gumle.

Alt i alt tror jeg bare det skal være en god og hyggelig oplevelse hver  gang, det samme som når de skal i seng.

Jeg brugte lang tid og mange krædter på at lægge i seng på en hyggelig måde, det resulterede i at han blev tryg og har fra 3 måneder gammel, sovet fra 20 om aftenen til 7 morgen, en glad dreng når han bliver puttet og en endnu mere glad dreng om morgenen.

Held og lykke med tandbørstningen

Anmeld

15. september 2010

Brams

Diana... skriver:

Prøv engang at købe en tandbørste som kun skal bruges til leg - evt. på puslebordet - det har hjulpet herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.