det er sgu uhyggeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Laulund87

JustAnotherName skriver:

Dejligt at høre, at udsigterne, trods alt, ser lovende ud.
I takt med at hun vokser og øver sig, så vil det til sidst blive mere og mere naturligt for hende, så det ender med at være ligeså almindeligt som for alle os andre. Det er glædeligt at høre.

Og jeg kan skismer godt forstå, at du tog en "røvtur" ovenpå sådan en hård start. Det er en barsk oplevelse. I sig selv at blive forældre, men i endnu højere grad, når alting ikke går som det skal, og man er så forbandet magtesløs.

Men jeg håber at du er ved at komme ovenpå igen, og ikke "falder tilbage i det mørke hul" igen. Og at din lille datter snart er ovre alt det med ballon-udvidelser osv. Så i kan få et normalt liv uden alle de mange bekymringer.

Stort knus, og tak fordi du ville dele det med mig. 
Katrine.

Tak skal du have og det var så lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

klmf

Netapige skriver:

Nu hørte jeg Gorm Greisen (ledende overlæge på neonatalafdelingen) udtale sig om sagen i går i Nyhederne. Der var i alle tilfælde tale om alvorligt syge børn til at starte med. Det ene barn er det helt sikkert fik et hul påp mavesækken pga sonden. Men efterfølgende var der også komplikationer under operationen, som bidrog til at barnet desværre døde.

Man skal passe på ikke at hidse en stemning op, når det endnu ikke er sikkert at det er sondens skyld at børnene døde. Det kan bare være et sammentræf at alle børnene havde den slags sonde. Man ved i virkeligheden ikke mere for alle børnene er obducerede og den endelige dødsårsag fastlagt.

Sonder er jo ofte nødvendige til for tidligt fødte og syge børn. Mange ville dø, hvis de ikke fik sonde.

Og som Gorm Greisen sagde, så er der ingen der ved om den gamle sonde de har skiftet tilbage til, er mere sikker en den der er under anklage.

Det er tragisk når børn dør og selvfølelig skal al udstyr være helt sikkert! Så det er fint det bliver undersøgt nærmere. Kan bare godt blive lidt træt af de der sensationsartikler, der pisker en stemning op og pludseligt er alle bange for sonder.

/Neta

Anmeld

8. juli 2010

MM1987

KaMa skriver:

Her går det okay.

Alvin er rigtig dygtig til at tage på. Da det var værst var han -17 pct under normalen. Nu ligger han på -6 pct under, så det er super flot.

Viola går det også fremad med. Hun var jo helt nede på -22 pct. Hun er nu på -17 pct. Så det er flot (det havde været flot nok, hvis de bare var blevet på deres udgangspunkt på hhv -17 og -22). Så er meget stolt af dem.

Min livmoderhals er rigtig fin. Sidst på 35 mm, så det bekymrer jeg mig ikke så meget om mere.

Viola er den førende tvilling og hun har solidt plantet sin numse i mit bækken, så det bliver kejsersnit. Det er sat til 20. august.

Ved sidste scanning kunne de dog konstatere, at Viola har formindsket fostervand (ja, noget skal man være bekymret over).

Skal scannes igen d. 14. juli, og der har lægen bestilt tid til strimmel samme dag. Der er en overhængende risiko for, at de skal tages ud der. Nu må vi se. Håber, at hendes moderkage har dannet noget mere vand, så de kan blive lidt mere færdigbagte. Det er tidligt, at komme ud, når de kun er 32+4, som de er næste onsdag.

Hvordan går det med dig?

Dejligt med en lille opdatering.

Men hold da op, den ene bekymring afløser godt nok den anden, håber du holder ud. 

Det er tidligt, men det skal nok gå - desuden tror jeg det bliver en rigtig dejlig fødselsdag, har selv d. 18. juli - det er en skøn dag. (mit dumme forsøg på at finde noget positivt)

Jeg er ved at vende mig til den lange sommerferie, og stilheden som har givet plads til en reaktion på det hele. 

Først havde jeg slet ikke lyst til at tænke på PB overhovedet, men er ved at forene pausen med ønsket, og se det positive i begge, hvis det giver mening.

Anmeld

8. juli 2010

CamillaSoefelt

Puha da, det lyder ikke rart..;/.. Hvor uhyggeligt og tænke på..;(. Ved man om det er sonden der gør det eller?

Anmeld

8. juli 2010

Jibbe

Jeg fandt lige en ny artikel inde på politiken om det... http://politiken.dk/indland/article1013059.ece

Anmeld

8. juli 2010

Vial

Mia Maia skriver:

Dejligt med en lille opdatering.

Men hold da op, den ene bekymring afløser godt nok den anden, håber du holder ud. 

Det er tidligt, men det skal nok gå - desuden tror jeg det bliver en rigtig dejlig fødselsdag, har selv d. 18. juli - det er en skøn dag. (mit dumme forsøg på at finde noget positivt)

Jeg er ved at vende mig til den lange sommerferie, og stilheden som har givet plads til en reaktion på det hele. 

Først havde jeg slet ikke lyst til at tænke på PB overhovedet, men er ved at forene pausen med ønsket, og se det positive i begge, hvis det giver mening.

Det er jo meget smart, at ens børn har fødselsdag i sommerferien, så sparer man da de flødeboller og regnbueis

Jeg har tænkt på dig/jer. Du har jo ikke været så atkiv herinde på det sidste (så vidt jeg har set).

Det er klart, at der kommer en reaktion, når tiden er til det. Det er også sundt. Du kan ikke blive ved bare at holde vejret og surfe videre til nyt forsøg. Der skal lige landet og fordøjes, tror jeg.

I må nyde varmen.. jeg er ved at døøøø over den hede. Er i forvejen en ovn for tiden. Søger lige pt. efter en kummefryser med mulighed for opredning... Si' til hvis du falder over en..

<---- IKKE TÅRER MEN SVED!

Anmeld

8. juli 2010

MM1987

KaMa skriver:

Det er jo meget smart, at ens børn har fødselsdag i sommerferien, så sparer man da de flødeboller og regnbueis

Jeg har tænkt på dig/jer. Du har jo ikke været så atkiv herinde på det sidste (så vidt jeg har set).

Det er klart, at der kommer en reaktion, når tiden er til det. Det er også sundt. Du kan ikke blive ved bare at holde vejret og surfe videre til nyt forsøg. Der skal lige landet og fordøjes, tror jeg.

I må nyde varmen.. jeg er ved at døøøø over den hede. Er i forvejen en ovn for tiden. Søger lige pt. efter en kummefryser med mulighed for opredning... Si' til hvis du falder over en..

<---- IKKE TÅRER MEN SVED!

Ja det er rigtigt, og synes det har været fedt at fejre sin fødselsdag på ferie, og dermed alle mulige steder - og også tit i tivoli...

Nej, jeg havde lige brug for slet ikke at tænke på PB, og få det helt ud, før jeg var klar igen...

Men så skulle jeg lige have et råd i går aftes, og så blev jeg suget tilbage ind 

Jeg tror slet ikke jeg har reageret nok, og føler ikke rigtig der er nogen der giver mig plads til det, eller hjælper mig med at få det ud - tror det er svært at forholde sig til at jeg har brug for det nu, så lang tid efter.

Jeg elsker varme, når jeg ligger ved en strand eller en pool - men herinde i byen der er det slet ikke sjovt, vi har købt sådan en ventilator, og lørdag tager vi i sommerhus og besøger noget familie der er på ferie herover...

Det kan slet ikke være sjovt at være gravid lige nu, føler med dig... Du må låne en bil med aircon, kører ned i supermarkedet og stå foran køledisken og spise rigtig mange is...

Jeg plejer at bade fødder, bare skulle dem i koldt vand til de er helt kolde, det er dejligt.

Anmeld

8. juli 2010

Vial

Mia Maia skriver:

Ja det er rigtigt, og synes det har været fedt at fejre sin fødselsdag på ferie, og dermed alle mulige steder - og også tit i tivoli...

Nej, jeg havde lige brug for slet ikke at tænke på PB, og få det helt ud, før jeg var klar igen...

Men så skulle jeg lige have et råd i går aftes, og så blev jeg suget tilbage ind 

Jeg tror slet ikke jeg har reageret nok, og føler ikke rigtig der er nogen der giver mig plads til det, eller hjælper mig med at få det ud - tror det er svært at forholde sig til at jeg har brug for det nu, så lang tid efter.

Jeg elsker varme, når jeg ligger ved en strand eller en pool - men herinde i byen der er det slet ikke sjovt, vi har købt sådan en ventilator, og lørdag tager vi i sommerhus og besøger noget familie der er på ferie herover...

Det kan slet ikke være sjovt at være gravid lige nu, føler med dig... Du må låne en bil med aircon, kører ned i supermarkedet og stå foran køledisken og spise rigtig mange is...

Jeg plejer at bade fødder, bare skulle dem i koldt vand til de er helt kolde, det er dejligt.

Min mor snakker også hele tiden om, at jeg skal have fødderne i koldt vand.. Dvs. elefantfødderne. Hold da fest nogle små klamme cocktailpølser der stritter ud fra den der oppustede ballon af en fod!!

Man burde have adgang til psykolog, når man er i barnløshedsbehandling. Det er svært for andre at forstå, hvordan det er. Jeg vil påstå, at jeg ikke kan udtale mig om det, men ved min søster gennemgik en seriøs livskrise, da de var i behandling:

Hormoner, skuffelser, glæder, nye skuffelser, frygten for at det aldrig lykkes, babyer alle vegne, ventetid, afmagt og fuldstændig af-romantiseret samliv med kæresten.. pyhh..

Anmeld

8. juli 2010

MM1987

KaMa skriver:

Min mor snakker også hele tiden om, at jeg skal have fødderne i koldt vand.. Dvs. elefantfødderne. Hold da fest nogle små klamme cocktailpølser der stritter ud fra den der oppustede ballon af en fod!!

Man burde have adgang til psykolog, når man er i barnløshedsbehandling. Det er svært for andre at forstå, hvordan det er. Jeg vil påstå, at jeg ikke kan udtale mig om det, men ved min søster gennemgik en seriøs livskrise, da de var i behandling:

Hormoner, skuffelser, glæder, nye skuffelser, frygten for at det aldrig lykkes, babyer alle vegne, ventetid, afmagt og fuldstændig af-romantiseret samliv med kæresten.. pyhh..

Det er altså også virkelig godt...

Jeg kan godt huske hvordan min fætters kone så ud - hendes fødder var også helt åndsvagt hævede, har aldrig set noget lignende - altså du hun var gravid med tvillinger.

Jeg har tit tænkt der burde være en psykolog tilknyttet afdelingen, men det er lige rigeligt at forlange økonomisk af systemet. 

De ord beskriver det meget godt...pyha.... Ville bare ønske der var nogen der så hvor ked af jeg er, hverken kæresten eller min mor har formådet det... (ej nu læsser jeg vidst bare af, undskyld)

Nej, men så har du nogen helt andre dilemmaer...

Anmeld

8. juli 2010

Vial

Mia Maia skriver:

Det er altså også virkelig godt...

Jeg kan godt huske hvordan min fætters kone så ud - hendes fødder var også helt åndsvagt hævede, har aldrig set noget lignende - altså du hun var gravid med tvillinger.

Jeg har tit tænkt der burde være en psykolog tilknyttet afdelingen, men det er lige rigeligt at forlange økonomisk af systemet. 

De ord beskriver det meget godt...pyha.... Ville bare ønske der var nogen der så hvor ked af jeg er, hverken kæresten eller min mor har formådet det... (ej nu læsser jeg vidst bare af, undskyld)

Nej, men så har du nogen helt andre dilemmaer...

Nogle gange så må man bare bøje det i neon for folk, at man er er ked af det, og har brug for omsorg. Specielt når det er sådan noget, hvor man har mistet noget, som er så udefinerbart... og sorgen bare arbejder videre i form af frygt for om det nogensinde lykkes.

Ja, jeg har da mit eget at slås med men helt ærlig status er, at der pt. er to krudtugler som sparker i maven, så jeg skal bestemt ikke klage og føler mig ovenpå. Det plejer dog at ændre sig hver gang jeg er til de der skrækkelige scanninger, hvor det altid kommer bag på mig, at der hele tiden kan opfindes nye problematikker. Det er mere end hver anden gang at jeg stormer tudende ud af svingdørene.

Læste lige på en anden babyside om en kvinde, som mister sin ene tvilling ved fødslen. Så går det virkelig op for mig, hvor uendelig meget vi sætter på spil, når vi vælger noget så naturligt som at føre generationen videre. Det kan blive så angst og sorgfyldt.. Alt det for at få lov at få massivt søvnunderskud og gylp på tøjet! Alt inde i os ved bare, at det er det hele værd. Sgu en mærkelig natur!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.