det er sgu uhyggeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.919 visninger
31 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hørte det i radioen i bilen og var nødt til at gå ind og læse om det...

Jeg håber godt nok det er et tilfælde, men man kan da ikke lade være med at tænke over om de ting de bruger til at hjælpe vores børn i virkeligheden er farlige for dem!?

http://www.bt.dk/danmark/fire-babyer-doede-paa-riget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Silvermist1

Puha, ja det er godt nok uhyggeligt at læse om

Anmeld

7. juli 2010

Vial

Ganske forfærdeligt.. specielt fordi at der (desværre) er en stor risiko for at mine to ligger præcis samme sted med sonde om en uge!!!

Anmeld

7. juli 2010

Laulund87

Kan slet ikke klare det for min datter har haft sonde hele hendes liv og får den jævnligt skiftet

Håber at nu når hun er ældre, at den ikke kan skade hende

Anmeld

7. juli 2010

Silvermist1

Jeg bliver også helt dårlig ved tanken. Min yngste datter fik også lagt sonde op til flere gange da hun var 1 måned gammel pga. af Pylerusstenose

Anmeld

7. juli 2010

Vial

Laulund87 skriver:

Kan slet ikke klare det for min datter har haft sonde hele hendes liv og får den jævnligt skiftet

Tænkte også på dig og din datter, da jeg hørte det.

Man skal hele tiden sætte det i perspektiv. Der er uendelig mange børn, som klarer sig helt fint med sonde.

Lægen derinde kan jo ikke en gang med sikkerhed sige, at det var sonderne. Der er tale om 3 babyer som var rigtig meget syge i forvejen, og så var der en enkel større baby, som fik hul i maven og døde under operationen, da de ville udbedre det. De kender endnu ikke dødsårsagen på den sidste. Er dog nok kommet af hul i mavesækken.

Det er mega skræmmende, når den slags historier kommer frem. Man bliver sgu så bange. Jeg kan hvornår det skal være havne derinde. ER jo gravid med tvillinger, og skal føde på Riget. Så det kommer alt for tæt på for nogen af os.

Anmeld

7. juli 2010

Moderator

KaMa skriver:

Ganske forfærdeligt.. specielt fordi at der (desværre) er en stor risiko for at mine to ligger præcis samme sted med sonde om en uge!!!

Bare rolig, søde! Der er gået over til at bruge nogle andre sonder, for en sikkerheds skyld

Synes bare det er skræmmende alligevel

Anmeld

7. juli 2010

Laulund87

KaMa skriver:

Tænkte også på dig og din datter, da jeg hørte det.

Man skal hele tiden sætte det i perspektiv. Der er uendelig mange børn, som klarer sig helt fint med sonde.

Lægen derinde kan jo ikke en gang med sikkerhed sige, at det var sonderne. Der er tale om 3 babyer som var rigtig meget syge i forvejen, og så var der en enkel større baby, som fik hul i maven og døde under operationen, da de ville udbedre det. De kender endnu ikke dødsårsagen på den sidste. Er dog nok kommet af hul i mavesækken.

Det er mega skræmmende, når den slags historier kommer frem. Man bliver sgu så bange. Jeg kan hvornår det skal være havne derinde. ER jo gravid med tvillinger, og skal føde på Riget. Så det kommer alt for tæt på for nogen af os.

Ja det er rigtigt. Næste gang vi skal på sygehuset må jeg hellere lige snakke med dem om det for fik da helt ondt i maven

Hun får tit lagt en ny da hun rykker den op, den slyngel. 

Vi har heldigvis fået en tid til samtale om at hun muligvis skal have sonden lagt i maven i stedet for og det vil jeg da håbe nu

Rigtig godt de er klar over problemet så der ikke sker noget med dine tvillinger, men det kommer nemlig ALT for tæt på

Anmeld

7. juli 2010

Moderator

Laulund87 skriver:

Ja, det er sgu skræmmende... Men de er heldigvis holdt op med at bruge den type sonde indtil det er undersøgt til bunds om det er dem der er noget galt med

Jeg tror at større børn, som i øvrigt ikke er ligeså syge som de børn der er tale om her, har enormt lille risiko for at der skulle ske sådan noget... Altså det er, heldigvis, slet ikke børn som din prinsesse der er tale om!

Anmeld

7. juli 2010

Laulund87

Caroline86 skriver:

Ja, det er sgu skræmmende... Men de er heldigvis holdt op med at bruge den type sonde indtil det er undersøgt til bunds om det er dem der er noget galt med

Jeg tror at større børn, som i øvrigt ikke er ligeså syge som de børn der er tale om her, har enormt lille risiko for at der skulle ske sådan noget... Altså det er, heldigvis, slet ikke børn som din prinsesse der er tale om!

Puha det var godt, men det er godt nok forfærdeligt GODT de ikke bruger den sonde mere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.