Har det nogen betydning? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Prinsessens'Mor<3

Caroline86 skriver:

det var da voldsomt så mange gange mit indlæg kom!? Men er enig i hvad DK skriver omkring graviditet udenfor livmoderen!

Jeg tror desværre du, ligesom alle andre, må være vildt tålmodig og vente på at komme til den scanning

det er sgi lidt svært og være tålmodig..
Men jeg må finde noget og beskæftige
mig med, indtil mandag, og så tage den
derfra, og prøve ikke og tænke negativt..

Så det må gerne skynde sig og blive mandag..

Men tak for alle jeres svar de har virkelig
beroliget mig og Mike..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
VIPpigen skriver:

Da jeg havde blødninger fra 6 uge, frem til 9, spurgte jeg min læge om det var muligt at scanne tidligere, fordi jeg var meget i tvivl om der var liv. Jeg fik en haste scanning ved en gyn 2-3 timer efter lægebesøget.

Jeg pressede på, og havde siden jeg begyndte at bløde både kontakt med lægevagten (ikke nogen hjælp) og min egen læge. Og hver gang jeg har ringet har de taget mig seriøst. da jeg var 11+3 blødte jeg igen, mere voldsomt, og lægen arrangerede en tid på gyn i kolding 1½ time efter jeg havde snakket med ham. Og han var ikke min "rigtige" læge, men bare læge fra samme lægehus...

Hmm, pres på, sig du bløder, men ikke har ondt. Sådan var det her, og fordi de ikke kunne sætte det sammen så blev jeg scannet 2 gange inden NF...

Syntes du skal tages seriøs selvom det nok bare er angst for at miste, tro mig det kender vi vidst alle. Og jeg kan forresten trøste dig med at jeg er 18+2, og venter en frisk, og rask lille pige.

tror du ikke det har "hjulpet dig" at du blødte så længe?

Jeg mener, Malene er jo kun lige blevet klar over sin graviditet, så de fleste læger vil nok se tiden an!? Ikke at jeg synes det er rigtigt at gøre, men jeg tror desværre der er rigtig mange som ringer og påstår smerter og blødning bare for at få en ekstra scanning

Vil lige understrege at jeg IKKE tror det er tilfældet hos Malene!

Anmeld

8. juli 2010

Prinsessens'Mor<3

VIPpigen skriver:

Da jeg havde blødninger fra 6 uge, frem til 9, spurgte jeg min læge om det var muligt at scanne tidligere, fordi jeg var meget i tvivl om der var liv. Jeg fik en haste scanning ved en gyn 2-3 timer efter lægebesøget.

Jeg pressede på, og havde siden jeg begyndte at bløde både kontakt med lægevagten (ikke nogen hjælp) og min egen læge. Og hver gang jeg har ringet har de taget mig seriøst. da jeg var 11+3 blødte jeg igen, mere voldsomt, og lægen arrangerede en tid på gyn i kolding 1½ time efter jeg havde snakket med ham. Og han var ikke min "rigtige" læge, men bare læge fra samme lægehus...

Hmm, pres på, sig du bløder, men ikke har ondt. Sådan var det her, og fordi de ikke kunne sætte det sammen så blev jeg scannet 2 gange inden NF...

Syntes du skal tages seriøs selvom det nok bare er angst for at miste, tro mig det kender vi vidst alle. Og jeg kan forresten trøste dig med at jeg er 18+2, og venter en frisk, og rask lille pige.

ej hvor fint, og rart og vide de er så gode
her i Kolding.. Jeg bløder heldigvis ikke,
så tror jeg i hvert fald først at jeg var gået
i panik..

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

MaleneS2011baby<3 skriver:

det er sgi lidt svært og være tålmodig..
Men jeg må finde noget og beskæftige
mig med, indtil mandag, og så tage den
derfra, og prøve ikke og tænke negativt..

Så det må gerne skynde sig og blive mandag..

Men tak for alle jeres svar de har virkelig
beroliget mig og Mike..

pisse hamrende svært! og jeg fik endda en tidlig scanning (faktisk flere) så jeg skal da bare flette rumpen

Heldigvis er der ikke SÅ længe til mandag... Det burde være muligt for dig at finde noget at lave så du ikke tænker så meget på det

Ellers, se hvordan du har det i morgen, og ring til lægen igen hvis du stadig er utryg

Anmeld

8. juli 2010

Prinsessens'Mor<3

Caroline86 skriver:

pisse hamrende svært! og jeg fik endda en tidlig scanning (faktisk flere) så jeg skal da bare flette rumpen

Heldigvis er der ikke SÅ længe til mandag... Det burde være muligt for dig at finde noget at lave så du ikke tænker så meget på det

Ellers, se hvordan du har det i morgen, og ring til lægen igen hvis du stadig er utryg

det gør jeg søde.. Mange tak for svarende, det
har virkelig hjulpet..

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

det gør jeg søde.. Mange tak for svarende, det
har virkelig hjulpet..

det var godt!

Du ved hvor jeg er hvis du får brug for det

Anmeld

8. juli 2010

VIPpigen

Caroline86 skriver:

tror du ikke det har "hjulpet dig" at du blødte så længe?

Jeg mener, Malene er jo kun lige blevet klar over sin graviditet, så de fleste læger vil nok se tiden an!? Ikke at jeg synes det er rigtigt at gøre, men jeg tror desværre der er rigtig mange som ringer og påstår smerter og blødning bare for at få en ekstra scanning

Vil lige understrege at jeg IKKE tror det er tilfældet hos Malene!

Ved det ikke. Tror ikke det var selve blødningen som sådan de faktisk har været OBS på, men fordi jeg samtidig er på fast smertestillende. Og så fordi jeg forklarede min læge jeg var VIRKELIG nervøs for om der var liv. Og ja, begge gange jeg var til de tidlige scanninger sagde damerne også bagefter at man kunne se min angst var rigtig, for det første jeg altid gjorde var at ligge helt angst, og med det samme jeg sagde: åhh, der er hjertebanken", så var jeg som sådan ligeglad, bare det at vide der var liv, og jeg ikke bar rundt på noget som ikke var mere.

Men ja, altså blødningerne og medicineringen har nok gjort en del for at hjælpe mig så godt på vej til jeg bliver taget seriøst. Jeg har ikke været så OBS på andre symptomer, da jeg ikke har bøvlet meget med kvalme, eller andet. Jo, træthed, men ellers ikke noget.

Kan godt være jeg bare er en af de "heldige". Og tror bestemt heller ikke Malene bare er ude efter en scanning bare for at "se" den lille, men fordi hun er urolig for liv. Og ja, tror ligesom jer at alt nok skal være iorden med den lille derinde i hulen.

Hmm, blev vidst et lidt forvirrende indlæg...  Hehe...

Anmeld

8. juli 2010

VIPpigen

ej hvor fint, og rart og vide de er så gode
her i Kolding.. Jeg bløder heldigvis ikke,
så tror jeg i hvert fald først at jeg var gået
i panik..

Ja for den, husker bare hver gang jeg begyndte at bløde så tænkte jeg : Nu er det bare slut, og den lille er der ikke mere. Men hun sidder sq fast, og driller utrolig meget. Jeg har ikke blødt siden jeg var 11+3, og de ved ikke hvorfor jeg blødte. Men hun hopper jævnligt rundt på min blære, så aktiv det er hun hvertfald...

Ja, de er kanone på kolding, det skal de have.

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

VIPpigen skriver:

Ved det ikke. Tror ikke det var selve blødningen som sådan de faktisk har været OBS på, men fordi jeg samtidig er på fast smertestillende. Og så fordi jeg forklarede min læge jeg var VIRKELIG nervøs for om der var liv. Og ja, begge gange jeg var til de tidlige scanninger sagde damerne også bagefter at man kunne se min angst var rigtig, for det første jeg altid gjorde var at ligge helt angst, og med det samme jeg sagde: åhh, der er hjertebanken", så var jeg som sådan ligeglad, bare det at vide der var liv, og jeg ikke bar rundt på noget som ikke var mere.

Men ja, altså blødningerne og medicineringen har nok gjort en del for at hjælpe mig så godt på vej til jeg bliver taget seriøst. Jeg har ikke været så OBS på andre symptomer, da jeg ikke har bøvlet meget med kvalme, eller andet. Jo, træthed, men ellers ikke noget.

Kan godt være jeg bare er en af de "heldige". Og tror bestemt heller ikke Malene bare er ude efter en scanning bare for at "se" den lille, men fordi hun er urolig for liv. Og ja, tror ligesom jer at alt nok skal være iorden med den lille derinde i hulen.

Hmm, blev vidst et lidt forvirrende indlæg...  Hehe...

Lidt rodet, men jeg forstod det alligevel hehe

Jo, helt klart at man i dit tilfælde vil være mere obs når du var på fast smertestillende!!! Og selvfølgelig skal man lytte til en kvinde der er så bekymret, som du tydeligvis har været

Jeg tror desværre bare at rigtig mange læger bagatelliserer frygten hos nygravide, da der jo, heldigvis, som oftest ikke er noget i vejen og fordi så mange kvinder gerne liiiige vil hilse på (og det ødelægger det jo faktisk for de kvinder som virkelig har brug for at blive taget seriøst og komme til den scanning - ligesom dig)..

SKØNT at din prinsesse ligger derinde og bobler i sin lune hule og at det bare var falsk alarm

Anmeld

8. juli 2010

VIPpigen

Caroline86 skriver:

Lidt rodet, men jeg forstod det alligevel hehe

Jo, helt klart at man i dit tilfælde vil være mere obs når du var på fast smertestillende!!! Og selvfølgelig skal man lytte til en kvinde der er så bekymret, som du tydeligvis har været

Jeg tror desværre bare at rigtig mange læger bagatelliserer frygten hos nygravide, da der jo, heldigvis, som oftest ikke er noget i vejen og fordi så mange kvinder gerne liiiige vil hilse på (og det ødelægger det jo faktisk for de kvinder som virkelig har brug for at blive taget seriøst og komme til den scanning - ligesom dig)..

SKØNT at din prinsesse ligger derinde og bobler i sin lune hule og at det bare var falsk alarm

Det var godt... hehe.

Det har altså både sine fordele og ulemper at være fast medicineret, for min største angst NU er selvfølgelig om det er skadeligt for den lille tøs, men har skåret godt ned, så fra 2x3 smertestillende til kun 1x2. Og ja, hun hygger sig derinde, og ser bestemt ikke ud til at have taget skade af mor er smertepatient.

Ja, det er syndt at nogen sætter hele verden i brand for at få lov at "kigge" ind, når der så er nogen som er seriøse, og virkelig har brug for at vide alt er iorden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.