Dét kommer jeg aldrig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

TbCp

Jeg havde ikke ret mange ideer om den slags inden Liva kom til verden...
Dem jeg havde har jeg faktisk holdt... det var bla. at hun skulle lære der ikke behøvede at være helt stille når hun skulle sove, at hun ikke skulle trilles i søvn.

Tilgengæld har jeg så lavet flere åndsvage som f.eks. at sige nej til en kiks/bolle eller lign... men fordi hun så bliver ved at skabe sig og jeg er træt efter arbejdet så får hun alligevel lov... ikke ligefrem det smarteste at gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Sakris

KaMa skriver:

*Ryster let på hovedet*

Modsat alle jer mødre, så VED jeg, at jeg sagens kan holde mig til alle mine filosofier omkring min omgang med mine kommende børn. Hvor svært kan det lige være.. tsk tsk..

Amning på bestemte tidspunkter, spise pænt - kun ved bordet. Hjemmelavet grønsagsmos (som de spiser som SLIK), aldrig hysteriske børn i handle situationer, de spørger aldrig efter slik (for de ved at de skal hjem og have lækre broccolier..mmm).

Haha Fantastisk!

Ja det hele handler om tilvending og og den rigtige opdragelse

Nu har jeg 5,5 måned til det bliver min egen tur. Men har faktisk ikke sat sådan rigtige ambitioner op, også alligevel.

Jeg har altid været bange for at folk forventer noget af mig som jeg ikke kan leve op til, så lige omkring børn, vil jeg selvfølgelig gøre mit bedste, men er kun et menneske. Vi er fuldstændig enige omkring de ting vi har haft på banen indtil videre. Man kan jo ikke forudsige hvordan det bliver, som i skriver, så derudover har jeg heller ikke gjort mig nogle tanker men må bare tage det som det kommer.

Men her er dem jeg håber at kunne holde:

Jeg er multiallergiker, så det første halvandet år er farvestoffer og e-numre noget vi gerne vil undgå! Jeg har helsefreak forældre og svigerforældre der godt forstår en regel, så ingen af dem er jeg nervøse for skulle bryde det ved en eventuel pasning.

Har efterhånden læst så meget om færdig babymad, der er fyldt med sukker, så på baggrund af det og at vores indkomst lige nu er meget lav, skal der derhjemme serveres hjemmelavet mad. Min kæreste står gerne i køkkenet, og det burde være muligt at lave til mange dage af gangen.

Den sidste er at hvis både mig og min kæreste skal sove i vores seng, kan der ikke være noget barn. Ikke fordi der ikke er plads, men fordi min kæreste ligger sindsygt uroligt, og vi begge ville være bange for at den lille ville blive slået ned af en arm eller et knæ.

Anmeld

7. juli 2010

JustAnotherName

KaMa skriver:

*Ryster let på hovedet*

Modsat alle jer mødre, så VED jeg, at jeg sagens kan holde mig til alle mine filosofier omkring min omgang med mine kommende børn. Hvor svært kan det lige være.. tsk tsk..

Amning på bestemte tidspunkter, spise pænt - kun ved bordet. Hjemmelavet grønsagsmos (som de spiser som SLIK), aldrig hysteriske børn i handle situationer, de spørger aldrig efter slik (for de ved at de skal hjem og have lækre broccolier..mmm).

Hahaha..... Det er sq god humor   

Anmeld

7. juli 2010

JustAnotherName

Jeg havde ikke ret mange ideer om den slags inden Liva kom til verden...
Dem jeg havde har jeg faktisk holdt... det var bla. at hun skulle lære der ikke behøvede at være helt stille når hun skulle sove, at hun ikke skulle trilles i søvn.

Tilgengæld har jeg så lavet flere åndsvage som f.eks. at sige nej til en kiks/bolle eller lign... men fordi hun så bliver ved at skabe sig og jeg er træt efter arbejdet så får hun alligevel lov... ikke ligefrem det smarteste at gøre

Samme her!

Vi lister og hvisker ikkke, fordi børnene er lagt.
Selvfølgelig RÅBER vi heller ikke ligefrem. Men der tages ikke SÆR-hensyn!
Så den har holdt stik.

Og lige sådan har jeg svoret, at jeg IKKE vil vænne børnene til, at der SKAL trilles med barnevognen indtil de sover, eller at man skal gå rundt med dem.
Og selvfølgelig har jeg rullet med barnevognen i få minutter nu og da som beroligelse, mens de var små. Men jeg har dog aldrig lullet dem i søvn, som en ting der er blevet en fast vane for dem. De har lært at blive puttet og selv falde i søvn (mere og mere nemt jo ældre de bliver selvfølgelig) - både inde og ude!

Så er der den med Cola. Og mine børn (knap 3 år, og 1 år) drikker stadig IKKE cola. Så dén har jo egentlig nok også holdt stik.

HEY, jeg har da vist (TROR jeg nok) levet meget godt op til mine forventnings-regler, fra før jeg fik dem ......Ihvertfald af dém, som jeg lige kan komme på.
Men måske har jeg fortrængt nogle undervejs, fordi det kiksede  Hehe....

Anmeld

7. juli 2010

JustAnotherName

Ups

Anmeld

7. juli 2010

JustAnotherName

Ups

Anmeld

7. juli 2010

JustAnotherName

7. juli 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Samme her!

Vi lister og hvisker ikkke, fordi børnene er lagt.
Selvfølgelig RÅBER vi heller ikke ligefrem. Men der tages ikke SÆR-hensyn!
Så den har holdt stik.

Og lige sådan har jeg svoret, at jeg IKKE vil vænne børnene til, at der SKAL trilles med barnevognen indtil de sover, eller at man skal gå rundt med dem.
Og selvfølgelig har jeg rullet med barnevognen i få minutter nu og da som beroligelse, mens de var små. Men jeg har dog aldrig lullet dem i søvn, som en ting der er blevet en fast vane for dem. De har lært at blive puttet og selv falde i søvn (mere og mere nemt jo ældre de bliver selvfølgelig) - både inde og ude!

Så er der den med Cola. Og mine børn (knap 3 år, og 1 år) drikker stadig IKKE cola. Så dén har jo egentlig nok også holdt stik.

HEY, jeg har da vist (TROR jeg nok) levet meget godt op til mine forventnings-regler, fra før jeg fik dem ......Ihvertfald af dém, som jeg lige kan komme på.
Men måske har jeg fortrængt nogle undervejs, fordi det kiksede  Hehe....

Tror måske det at jeg var dagplejer inden jeg blev mor, var med til at jeg sagde at "DET skulle jeg ALDRIG gøre" når jeg selv fik barn

Anmeld

7. juli 2010

Nanna444

Hahahaha. Det er da DEJLIGT at vide at man ikke er den eneste som ændrer standpunkt(er)

- jeg vil i hvert fald ALDRIG bruge vådservietter!: hmmm neeej, men hvad nu når man står ude offentligt med lort op til begge arme ?? eller når lillemanden/damen lige har guffet grønt mos ??

- mit barn kommer aldrig til at se TV!: Ahhh bare 2 mins fred

- aldrig skal ungen sove i min seng! Yeah right!

- jeg laver kun økologisk mad, vil aldrig give mme, køber kun tøj med økologisk bomuld og andre naturprodukter!

Bare et par blandt mange!

Anmeld

7. juli 2010

wamse

Hmm jeg er blevet så gammel at jeg ikke kan huske at jeg havde nogle jeg aldrig ville gøre når jeg fik børn Men hvis jeg havde nogle ting, så har jeg helt sikkert brudt dem nu. Jeg vil næsten vove at påstå at jeg har prøvet at gøre alt det ukorrekte i min 17 år lange karriere som mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.