Bliver så trist når jeg støder på sådan nogle artikler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

Daisy

Jeg fik efter min søns fødsel en fødselsdepression . Og jeg skal sige jer at jeg var skide bange for mine egen tanker. Det hele kammede over en aften hvor jeg simpelthen skreg til min mand: Tag den unge før jeg smider ham ud af vinduet!!! Selv i dag når jeg skriver dette får jeg kuldegysninger. Jeg fik heldigvis hjælp og fik et fantastiskt forhold til min nu 10 årige søn. Tænker bare: hvor langt er der fra tanke til handling.....gys

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

MarieMor

Synes godt nok også det er forfærdeligt at man kan komme så langt ud ! 

Det viser bare hvor vigtig det er at fortælle nogen om det hvis man får det dårligt psykisk så der kan blive gjort noget og grebet ind , -inden det går så galt !!

Anmeld

7. juli 2010

line melias mor

ja jeg syntes det er skrækkeligt. det går lige i mit hjerte men kan det ibund og grund ikke ske for os alle sammen??? hvis man kommer ud i en depresion? det handler vel i bund og grund om at vide at man skal have hjælp og få det gjort og have nogle der hjælper en når sådan noget rammer.

Anmeld

7. juli 2010

slettet_7530

Zette skriver:

Hun har jo heller ikke haft et nemt liv med en mor der drak osv. ikke at det undskylder hendes handlinger, men jeg kan nu godt forstå at det giver anlæg til depression at vokse op med misbrug.

Depressioner uanset om det er en "alm"depression eller en fødsesdepression har det INTET med ens sociale status at gøre, men det er derimod noget der ligger i generne, så en depression kommer også i velhaverfamilier hvor barnet er født med en guldske i munden og aldrig har oplevet modgang eller misbrug

Når det så er sagt har jeg set 1 kapitel i De unge mødre og jeg synes det er forfærdeligt uansrt om det hende eller en anden

Anmeld

7. juli 2010

puttecolle

ct skriver:

Puha. Så kommer det lige lidt "tættere" på Hvor er det dog forfærdeligt!

jeg kan kun gi dig ret. alt der har med børn at gøre på den måde jeg fatter det bare ikke... et eller andet sted så håber jeg at de børn er så langt væk fra hende og at hun kun får lov til at se dem når der er overvågning på.

Anmeld

7. juli 2010

klmf

line melias mor skriver:

ja jeg syntes det er skrækkeligt. det går lige i mit hjerte men kan det ibund og grund ikke ske for os alle sammen??? hvis man kommer ud i en depresion? det handler vel i bund og grund om at vide at man skal have hjælp og få det gjort og have nogle der hjælper en når sådan noget rammer.

Jeg er helt enig. Stress/sårbarhedsmodellen går lige præcis ud på, at alle har et punkt hvortil de stresses indtil det er nok. Det er så bare forskelligt fra menneske til menneske, hvornår dette punkt nåes. I sådanne tilfælde må man håbe, at farener i stand til at tage vare på storesøster og den lille, indtil moren får det godt igen og kan genoptage mor-rollen på betryggende vis. Der skal masser af hjælp og forståelse til hvis hun skal nå dertil, men håber da det sker. Håber aldrig aldrig aldrig jeg kommer så langt ud, at jeg bliver deprimeret, men inegn kan vide sig sikker desværre.

Håber det bedste for hele familien, men specielt selvfølgelig den lille baby, åh hvor er det synd:/

Anmeld

7. juli 2010

>>Carina<<

Jeg har desværre også hørt/læst rygter om at det er Stine.

Også på facebook (søg: Stine fra de unge mødre) skriver folk på livet løs omkring det.

Anmeld

7. juli 2010

vingummibamse

STAKKELS STINE...! hvis det er hende så syntes jeg godt nok at det er synd for hende at det bliver kørt sådan ud over hele DK med navn og det hele på... Tror sku hun har det skidt nok i forvejen.. og hun har bestemt ikke gjort det her med hendes gode vilje..

jeg har snakket en del med Stine lige da hun havde fået Isabella og inden der også..

Hun har fået en fødsels depri (staves) som hun har taklet forkert da hun har sagt nej til den hjælp hun blev tilbudt..

og ingen tvivl om at hun har handlet fuldstændig forkert... men hun har ikke fået den hjælp hun skulle ha..

og endnu mere STAKKELS STINE...! hvis det ikke er hende med alle de her rygter der nu går om hende.. syntes det er skrækkeligt..

(og i må endelig ikke tro at jeg ikke har ondt af den lille dreng for det har jeg helt bestemt.. ) men alt det her grunder jo i en mor der ikke har fået den hjælp hun har haft behov for..  

Anmeld

7. juli 2010

wamse

vingummibamse skriver:

STAKKELS STINE...! hvis det er hende så syntes jeg godt nok at det er synd for hende at det bliver kørt sådan ud over hele DK med navn og det hele på... Tror sku hun har det skidt nok i forvejen.. og hun har bestemt ikke gjort det her med hendes gode vilje..

jeg har snakket en del med Stine lige da hun havde fået Isabella og inden der også..

Hun har fået en fødsels depri (staves) som hun har taklet forkert da hun har sagt nej til den hjælp hun blev tilbudt..

og ingen tvivl om at hun har handlet fuldstændig forkert... men hun har ikke fået den hjælp hun skulle ha..

og endnu mere STAKKELS STINE...! hvis det ikke er hende med alle de her rygter der nu går om hende.. syntes det er skrækkeligt..

(og i må endelig ikke tro at jeg ikke har ondt af den lille dreng for det har jeg helt bestemt.. ) men alt det her grunder jo i en mor der ikke har fået den hjælp hun har haft behov for..  

Er helt enig med dig

Anmeld

7. juli 2010

SiLiMiMa

wamse skriver:

Er helt enig med dig

ditto!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.