Hvor er det "dejligt" (forstå mig ret) med nogen lidensfæller
Hold op hvor jeg har vrælt og været sur og tvær idag. Og det blev ikke bedre af at komme til jordemoder. Jeg havde tænkt at jeg ville spørge hende om hun ville forsøge at lave en hindeløsning (uden på nogen måde at ha en forventning om at hun ville sige ja) - men jeg nåede slet ikke så langt for det første hun sagde da jeg satte mig ned var - "ja, der er jo kommet nye procedurer omkring igangsættelse og det betyder, at jeg skal gi dig en tid når du er 41+ hvor jeg skal undersøge dig indvendigt og forsøge hindeløsning og så får du en tid til igangsættelse når du er 42+". Øh fedt
Nå men hun tjekkede hvad der nu sku tjekkes og så kom jeg på briksen. Og hun havde som altid sindssygt svært ved at mærke efter for min mave var en stor plukve (ja tak - det er den jo hele tiden). Men altså - hun blev igen i tvivl om hvorvidt prinsessen lå med hovedet oppe eller nede da jeg har en ordentlig bule under brystet (men det er vist bare lillesøster der har en stor numse
) så hun blev "desværre" nødt til at mærke indvendigt og når nu hun alligevel var der kunne hun jo lige prøve om der ku løsnes lidt. Yes yes tænkte jeg. Men nej - det gode er at prinsessen ligger som hun skal og kun en 5-7 cm oppe - MEN jeg har stadig 2-3 cm livmoderhals tilbage - er godt nok 1 cm åben men da livmoderhalsen ikke er helt udsletten kunne hun på ingen måde lave hindeløsning. Argh!! Og jeg ku ik få hende til at sige det - men i min verden er det squ tegn på at jeg ikke ligefrem føder foreløbigt
ØV! Så har fået en tid d. 12. hvor jeg skal til kontrol ved hende igen og hvor hun så vil FORSØGE at løsne hinder (men som hun sagde var det jo overhovedet ikke sikkert at hun ku gøre det der heller) og ellers sagde hun at jeg ville få en tid til igangsættelse d. 15. Og jeg har stort set vrælet siden... jeg der troede at jeg ville føde til termin... nu skal man til at forholde sig til måske at skulle sættes igang to uger efter. Argh!!
Kan godt mærke - som du siger Mathildesmor, at jeg blir nødt til at fortælle mig selv at jeg nok ikke går igang af mig selv og så istedet prøve at tælle ned til igangsættelse - men føj hvor 10 dage da lyder grimt i mit hoved
Og igen så skammer jeg mig... her sidder I seje kvinder der er gået meget længere over end mig... jeg håber det bare er et lille bump på vejen jeg skal over før jeg så kan begynde mentalt at indstille mig på ikke at gå igang af mig selv og istedet begynde at tælle ned til d. 15... for lige nu synes jeg godt nok det hele er til at græde snot over.
Øv hvor er jeg ynkelig at høre på
Nå men prinsessen har det godt derinde (og igen så tænker jeg - hmm... kan hun virkelig vurdere det bare ved at høre på hjertelyden?) Vejer nu 3800-3900 g (hmm... så kan jeg jo godt regne ud at vi kommer et godt stykke over de 4 kg hvis jeg skal gå 10 dage endnu).
jeg havde tårn højt blodtryk lige da jeg kom 190/110 men efter 10 minutters afslapning på briksen var det nede på 120/60 hvilket jordemoderen absolut mente indikerede at jeg fra nu af skulle ligge mig på sofaen og ikke røre en finger før jeg fødte (hmm... gad vide hvordan det gøres i virkeligheden når man har en dejlig 2 årig med krudt i bagen - og desuden ikke selv har ro i røven til at ligge og glo)
Anmeld