så for søren da, jeg er lige vågnet og sidder her og læser jeres beskeder - og TUDbrøler
det er så sindssygt rart at der er "nogen" der siger til en, at de tror på man GODT kan ting, når man selv tror på at man IKKE kan dem, og det er sindssygt rart at der er "nogen" der kan sige, at ens tanker er helt normale. det er jo lidt mærkeligt med sådan et lille menneskes ankomst, for selvom jeg glæder mig og elsker babyen helt enormt - og det gør jeg virkelig! - så er alt helt sort fra 13. oktober og frem i mit hoved. jeg kan slet ikke FORSTÅ hvad det er der skal ske. det sagde jeg til Søren for nogle dage siden og han sagde, at nåhjaja, men han havde forstået det, så han kunne bare tage baby Juhl mens jeg gik i koma
min mor sagde (ja, hun er jo heller ikke kun dum) at man kan kun forberede sig på alle de ting man ved man ikke kan mere med en baby, man kan ikke forberede sig på den kæmpe lykke det er at få sit barn, for man kan slet ikke forstå hvor stor den er før man sidder med den.
igår aftes satte vi os for at se endnu et afsnit af Den Sorte Snog og så sad jeg og tænkte en masse over jer der havde skrevet, at jeg skulle vise indlægget til Søren når nu jeg ikke kan finde ud af at sige det med ord. så jeg bad ham komme med op og læse "noget jeg havde skrevet". puuuh, han så bange ud! og han satte sig meget alvorligt ved computeren og læse og scrollede lidt op og ned og læste igen. og jeg sad og snøftede på sengen og tænkte shit shit shit. og så rejste han sig og kom over til mig og sagde, at han udmærket kunne forstå at det var de tanker jeg havde nu hvor jeg skulle være mor, men at han hele tiden har vidst at jeg ville blive en fantastisk mor og ellers havde han ikke lavet et barn sammen med mig. "og du skal aldrig tænke på om du mister mig! jeg elsker jo dig allermest i verden!! og jeg elsker babyen, men det er jo en helt anden kærlighed fra et helt andet sted i hjertet". af en nordjyde, så kan han altså nogle gange sige en hel masse ord som er helt rigtige
TUSIND TAK tøser, fordi I har trøstet og ikke mindst fordi I opfordrede mig til at få det UD også i forhold til Søren. Nu kan han meget bedre forstå hvorfor jeg nogle gange bare kravler væk og gemmer mig og græder og ikke kan sige et eneste ord når han spørger hvad der er galt.
Jeg har ikke engang hormon-virvar piskende rundt i min krop i form af en graviditet, så dét kan jeg ikke bruge som undskyldning.
Men sidder her foran min computer med tårer ned af kinderne.
Du siger ordene ligesom de er, og det går rent ind.
Hvor er det dejligt, at du fik modet til at vise Søren dit indlæg, og "lukke ham ind" i dit lille rod af uhåndbribelige tanker.
I er SAMMEN om det her, så hold ham endelig ikke udenfor af frygt for, hvad han vil tænke. For han elsker dig. Og det vidner hans måde at tackle dig, og dette, på virkelig også om. I er så gode for hinanden I to! ....Det er jeg slet ikke i tvivl om. Og så længe I har hinanden, og snakker åbent med hinanden, så kan I to klare ALT sammen ....også at blive forældre, og at "stå på bar bund" i begyndelsen.
Og så har du en meget klog mor. Hun siger det helt rigtige.
Man kan nemlig ikke forberede sine følelser. Man kan gøre et rum klar, og man forsøger at forberede sig mentalt og forestille sig en masse om, hvordan det nok bliver. Men intet af det er så virkeligt, som når man for alvor har sin baby i armene. Først DER lærer man alt om, hvilken mor man er/bliver. For det vokser i takt med ens barn.
Du er et fantastisk menneske. Og du bliver en fantastisk mor (og Søren en fantastisk far!) - Det er jeg helt afgjort meget sikker på! Knus..