Nogle gange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.791 visninger
35 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

oo

Nogle gange så føles det som om at alt det jeg så møjsommeligt har siddet og bygget op falder helt sammen med et kæmpebrag indeni. bare sådan fra det ene øjeblik til det andet. og jeg kan ikke rigtig sætter en finger på udløseren eller endda helt præcist forklare hvad det er der falder sammen, det er bare en hel masse skuddermudder oveni hinanden der vælter ned over mig og så står man der med en avis over hovedet og føler sig temmelig dum at tro at man kan nå tørskoet hjem!

jeg måtte lige her til aften kravle op under dynen og bare hulke. jeg tror ikke jeg er helt færdig endnu, faktisk...

nogle gange så føles det bare som verdens mest idiotiske ide at vi skal have et barn. hvad bilder jeg mig ind, at jeg kan sætte et barn i verden og beskytte det fra alle de dumme ting jeg ikke blev beskyttet for? hvad nu hvis jeg overhovedet ikke er anderledes end min mor og jeg også bare lister af når jeg har en grædende teenager i huset, eller siger "hold din mund med de grimme ting!" hvis mit barn prøver at fortælle mig noget, eller jeg om tyve år blankt afviser at noget kunne være min skyld? hvad nu hvis min far finder ud af hvem mine børn er? eller en anden som vil gøre dem ondt? hvis jeg får en datter hvordan skal jeg så beskytte hende fra at opleve seksuelle situationer som hun ikke vil være i når jeg ikke engang helt rigtig for alvor har fundet ud af hvordan man undgår dem, men "kun" fundet en mand der ikke udsætter mig for dem? og hvis jeg får en søn hvordan skal jeg så lære ham, at man ikke må presse nogen til at gøre som man vil bare fordi man er fysisk stærkere end dem?

nogle gange føles det lidt som om det her barn kommer imellem mig og Søren. så bruger jeg en hel dag på at ignorere sparkene og sidder bare som den kæmpe egoist jeg åbenbart er og tænker, at når det her barn bliver født, så er der en i verden Søren elsker mere end mig. og så blir jeg rigtig bange for at han måske helt glemmer, at han også elsker mig. så ryger feministen over bord og jeg tænker bare, at hvis jeg mister ham, så mister jeg ALT hvad der nogensinde har gjort mig lykkelig.

nogle gange så tænker jeg, at jeg overhovedet ikke kan tage mig af et andet lille menneske fordi jeg ved ikke hvad det er at "blive taget af".

og så kommer Søren listende op og lægger sig ved siden af mig i sengen og kigger på mig med store, bange øjne og siger "selv når du græder er du verdens smukkeste kvinde" og kysser mig på albuen inden han fortsætter "jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor du er så ked af det, jeg elsker dig jo og vi skal have en baby og der er slet ikke noget at være ked af, hvis du spørger mig" og så smiler han på en måde der skal overbevise mig om, at jeg også burde smile og så kommer jeg bare til at græde endnu mere, for jeg kan slet slet ikke få mig selv til at sige til ham, at nogle gange har jeg bare lyst til at løbe skrigende væk fra alt hvad vi har sammen og skal have sammen fordi jeg er så pissebange for, at jeg er blevet så pissehamrende ødelagt af de mennesker der vel også en gang har ligget og snakket om hvor meget de glædede sig til at JEG kom til verden, at jeg ikke er sikker på jeg kan gøre tingene anderledes end dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

ChatH

Tjuhl skriver:

Nogle gange så føles det som om at alt det jeg så møjsommeligt har siddet og bygget op falder helt sammen med et kæmpebrag indeni. bare sådan fra det ene øjeblik til det andet. og jeg kan ikke rigtig sætter en finger på udløseren eller endda helt præcist forklare hvad det er der falder sammen, det er bare en hel masse skuddermudder oveni hinanden der vælter ned over mig og så står man der med en avis over hovedet og føler sig temmelig dum at tro at man kan nå tørskoet hjem!

jeg måtte lige her til aften kravle op under dynen og bare hulke. jeg tror ikke jeg er helt færdig endnu, faktisk...

nogle gange så føles det bare som verdens mest idiotiske ide at vi skal have et barn. hvad bilder jeg mig ind, at jeg kan sætte et barn i verden og beskytte det fra alle de dumme ting jeg ikke blev beskyttet for? hvad nu hvis jeg overhovedet ikke er anderledes end min mor og jeg også bare lister af når jeg har en grædende teenager i huset, eller siger "hold din mund med de grimme ting!" hvis mit barn prøver at fortælle mig noget, eller jeg om tyve år blankt afviser at noget kunne være min skyld? hvad nu hvis min far finder ud af hvem mine børn er? eller en anden som vil gøre dem ondt? hvis jeg får en datter hvordan skal jeg så beskytte hende fra at opleve seksuelle situationer som hun ikke vil være i når jeg ikke engang helt rigtig for alvor har fundet ud af hvordan man undgår dem, men "kun" fundet en mand der ikke udsætter mig for dem? og hvis jeg får en søn hvordan skal jeg så lære ham, at man ikke må presse nogen til at gøre som man vil bare fordi man er fysisk stærkere end dem?

nogle gange føles det lidt som om det her barn kommer imellem mig og Søren. så bruger jeg en hel dag på at ignorere sparkene og sidder bare som den kæmpe egoist jeg åbenbart er og tænker, at når det her barn bliver født, så er der en i verden Søren elsker mere end mig. og så blir jeg rigtig bange for at han måske helt glemmer, at han også elsker mig. så ryger feministen over bord og jeg tænker bare, at hvis jeg mister ham, så mister jeg ALT hvad der nogensinde har gjort mig lykkelig.

nogle gange så tænker jeg, at jeg overhovedet ikke kan tage mig af et andet lille menneske fordi jeg ved ikke hvad det er at "blive taget af".

og så kommer Søren listende op og lægger sig ved siden af mig i sengen og kigger på mig med store, bange øjne og siger "selv når du græder er du verdens smukkeste kvinde" og kysser mig på albuen inden han fortsætter "jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor du er så ked af det, jeg elsker dig jo og vi skal have en baby og der er slet ikke noget at være ked af, hvis du spørger mig" og så smiler han på en måde der skal overbevise mig om, at jeg også burde smile og så kommer jeg bare til at græde endnu mere, for jeg kan slet slet ikke få mig selv til at sige til ham, at nogle gange har jeg bare lyst til at løbe skrigende væk fra alt hvad vi har sammen og skal have sammen fordi jeg er så pissebange for, at jeg er blevet så pissehamrende ødelagt af de mennesker der vel også en gang har ligget og snakket om hvor meget de glædede sig til at JEG kom til verden, at jeg ikke er sikker på jeg kan gøre tingene anderledes end dem.

ÅHHH Trine. Først et kæmpe fra mig.

har aldrig elv stået i samme situation som du har, men føler virkelig med dig. Men tror vi alle et eller andet sted frygter noget af det du beskriver selvom vi ikke har prøvet det på egen krop.

Jeg frygter også tit om jeg overhovedet vil være i stand til at varetage et barn mere og kan nogen gange græde helt vildt når jeg putter mine børn med den tanke at hvis der skulle ske dem noget ville jeg dø!

Det hører vist med til at blive forældre at man skal bekymre sig grænseløst resten af sine dage for sine børn og engang også børnebørn. Det er forfærdeligt.

Men hvor er det fantastisk for dig at du har søren. det er da en fantastisk mand der kan tackle situationen som han gør. men ville det måske ikke være en ide at fortælle ham netop at du er bange, måske han også føler en smule angst inderst inde, det tror jeg alle gør.

Men jeg er overbevist om og tror af hele mit hjerte at du bliver den perfekte mor til jeres barn og i og med du har mærket smerte på din egen krop kan give en masse kærlighed igen og ikke ende som dine forældre. Du er fantastisk!

Kæmpe kram Chatarina

Anmeld

1. juli 2010

TbCp

Åhh Trine!
Jeg ville gerne skrive en masse klogt, men lige nu er jeg bare helt tom for ord.....

Anmeld

1. juli 2010

msax

Kære søde Trine

Jeg bliver helt trist ind i hjertet når jeg læser dit indlæg.

Dine tanker er selvfølgelige meget "tættere" på dig end på os andre, men det lyder som tanker jeg selv har gjort mig om det at få børn.

Hvordan er det lige man lære dem at passe på sig selv og andre? Finder du løsningen vil jeg gerne høre den.

Men for fanden - du skal have en baby der kommer til at være det mest betydningsfulde i dit og søren's liv. Jeg er på ingen måde i tvivl om de ikke bliver udsat for det samme du er blevet, for det vil du meget hurtigt lære dem er mere end meget FORKERT.

Så nyd baby, også selvom den sparker på de helt forkerte tidspunkter. Nyd at du har Søren der forguder dig, det lyder som om han vil gøre alt for dig.

SMIL og mange tanker fra Mette

Anmeld

1. juli 2010

Bondepigen

Søde søde Trine. Du BLIVER en god mor. Søren holder ikke op med at elske dig. Tror nærmere I kommer til at elske hinanden mere, når I ser på jeres lille menneske som er en del af JER begge to, Selv om det måske ikke synes muligt at I kan elske hinanden højere  end nu, så tror jeg, at det er det der vil ske.

Jeg havde tanker lignende dine, under min graviditet. Dog med lidt modsat fortegn... Jeg tænkte hele tiden, at jeg sikkert ville blive en elendig mor, og slet ikke ville kunne leve op til mine forældre... altså de gode forældre de har været og stadig er. Men nu synes jeg faktisk, at jeg klarer det ok. 

Jeg tror det er meget naturligt at have de dumme tanker om sine evner som kommende mor. Jeg tror, det er tanker ,som man skal igennem for netop at blive klar til opgaven... ( jeg ved det ikke, men tror det, da jeg har hørt det fra mange efterhånden )

Jeg tænkte osse lidt på, hvad der ville blive af mig i forhold til Oves kærlighed, når han kaster den største kærlighed på Emma. Men vores kærlighed er bare blevet større. Og nu er vi for evigt bundet sammen ved Emma, og det er da en smuk tanke.

Og så skal du vide, at jeg tror på dig...at du bliver en vidunderlig mor for dit og Sørens barn. I skal nok klare det sammen jer to...tre!!!

Anmeld

1. juli 2010

oo

tak tøser. puha. det var virkelig svært at skrive det ned sådan rigtig for alvor og lade nogen læse det, men det hjælper jo altid når det er jerdet er så rart at vide at andre har haft/har de samme tanker!!

jeg kravlede ned i sofaen til Søren og puttede og så Den Sorte Snog og så føles det hele godt igen. jo han er ret fantastisk og han er ret fantastisk til at håndtere æææhm...mig og min fortid. men jeg kan bare ikke få de ting sagt til ham. det er ligesom om min tunge ikke virker når det kommer til det.

Anmeld

1. juli 2010

oo

bondepigen skriver:

Søde søde Trine. Du BLIVER en god mor. Søren holder ikke op med at elske dig. Tror nærmere I kommer til at elske hinanden mere, når I ser på jeres lille menneske som er en del af JER begge to, Selv om det måske ikke synes muligt at I kan elske hinanden højere  end nu, så tror jeg, at det er det der vil ske.

Jeg havde tanker lignende dine, under min graviditet. Dog med lidt modsat fortegn... Jeg tænkte hele tiden, at jeg sikkert ville blive en elendig mor, og slet ikke ville kunne leve op til mine forældre... altså de gode forældre de har været og stadig er. Men nu synes jeg faktisk, at jeg klarer det ok. 

Jeg tror det er meget naturligt at have de dumme tanker om sine evner som kommende mor. Jeg tror, det er tanker ,som man skal igennem for netop at blive klar til opgaven... ( jeg ved det ikke, men tror det, da jeg har hørt det fra mange efterhånden )

Jeg tænkte osse lidt på, hvad der ville blive af mig i forhold til Oves kærlighed, når han kaster den største kærlighed på Emma. Men vores kærlighed er bare blevet større. Og nu er vi for evigt bundet sammen ved Emma, og det er da en smuk tanke.

Og så skal du vide, at jeg tror på dig...at du bliver en vidunderlig mor for dig og Sørens barn. I skal nok klare det sammen jer to...tre!!!

Anmeld

1. juli 2010

Bondepigen

Tjuhl skriver:

Åh nej dog. Det var ikke for at få dig til at græde igen, nu det gik så godt!!!

Anmeld

1. juli 2010

oo

bondepigen skriver:

Åh nej dog. Det var ikke for at få dig til at græde igen, nu det gik så godt!!!

jeg har heldigvis en ordentlig rulle toiletpapir heroppe, så jeg kan lige pudse næsen inden jeg går ned igen det var bare lige...puha! lige alle de rigtige ting du fik skrevet der, lige det jeg havde brug for at høre

Anmeld

1. juli 2010

sarahb

Søde dejlige Trine udfra hvordan jeg kender dig herfra er jeg bare 100% sikker på at du trods alt du har været igennem er det stik modsatte af dine forældre . Du har så meget kærlighed og go energi at du umuligt ikke ville kunne varetage den opgave. Jeg tror du vender skruen helt i forhold til hvordan du blev opdraget for det du ved er i hvert tilfælde hvad du IKKE vil være. Og hvis du ikke er de ting så er du den bedste forældre for dit barn.

Jeg ved ikk hvordan man føler inden i når man har været igennem alt dette du har. Men min bedste veninde har og hun er alt det hendes forældre ikke var.. Og hun er den bedste mor..

Kæreste dejlige Trine du er fantastisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.