Nogle gange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

Bondepigen

Tjuhl skriver:

jeg har heldigvis en ordentlig rulle toiletpapir heroppe, så jeg kan lige pudse næsen inden jeg går ned igen det var bare lige...puha! lige alle de rigtige ting du fik skrevet der, lige det jeg havde brug for at høre

Årh hvor er jeg glad, hvis jeg kunne berolige dig lidt mht. dine tanker. Det var jo det jeg prøvede på...og så mener jeg jo osse det jeg skriver...

You can do it!!! And you will do it well!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

otlitrom

Jeg ville så gerne skrive noget klogt. Jeg ville så gerne skrive noget det kunne hjælpe, på den umulige følelse du må hae inden i nogle gange.. Men jeg kan ikke formulere noget der virker rigtigt..!

Du er et af de stærkeste mennesker jeg kender. Og så kender jeg dig jo ikke helt, for jeg har jo aldrig set dig. Men du sætter så mange tanker igang hos mig, og forklarer mig om bjørnen og dens natur. Og om kærlighed, følelser, æblehaven og rumpenissen i maven, der får det mest fantastiske og fredfyldte værelse..

Som du skrev den anden dag, så er I heller ikke perfekte, hvilket nogen nok forestiller sig (incl. mig engang i mellem ) Men vi har alle tider, hvor vi knækker sammen, og verden bare er som en stor gang kviksand, og man ved ikke, hvad eller hvem man skal gribe i. Og så vælger du dynen og den trygge hule, for der pakker du dig ind i dit eget rum og kan komme helt ind til følelserne. Og det har missekatten også gjort tit!

Du er bange for at miste det du har allermest kært. Søren, det gode liv i æblehaven (minus flishugger) og din elskede baby Juhl i maven! Og det er der INGEN der kan fortænke dig i. Du står i skoven, Trine. The Road not taken... Skal du vælge at løbe skrigende tilbage til det trygge, eller tør du gå videre af stien, hvor grenene stadig dækker for målet?

Jeg er sikker på at stien du vælger ender ud i den smukkeste efterårs-lysning, hvor du sidder med guldet i armene, og tårene triller af lykke i stedet for tristhed, som de gør nu!

Du har en trist fortid, og den slipper du desværre nok aldrig for. Men du kan forholde dig til den, og sætte ord på den smerte den giver. Lige som du så smukt sætter ord på mine tanker, når jeg selv kun kan stave til bjørn og røvbanan... Du er en en'er Trine!

Lang smørre fra missekatten, der for længst skulle være gået i seng. Jeg håber mit vås giver en anelse mening!?

Anmeld

1. juli 2010

anna-jonas

Åhhh...........Trine-mor.

Det er kun godt at du har alle disse tanker................også selv om de gør dig trist og usikker. For det er tanker, der er med til at bearbejde din fortid, og ruste dig til moderskabet. Trine.............du bliver alletiders skønne og beskyttende mor, det er jeg mere end overbevist om.

Når du har født rumpenissen, så vil du opdage at Søren kigger på dig med den største respekt og kærlighed...................for du har givet liv, til jeres drøm.................et lille barn, der skal vokse op i en sund kernefamilie, hvor man passer på hinanden.

Du har jo om nogen, bevist at du ikke er "din mor". Prøv om du kan tilgive hende, hendes store svigt. Jeg er sikker på at hun har gjort det aller-aller bedste, hun kunne formå.

Trine................jeg har om nogen, haft en skidt barndom med massiv omsorgssvigt. Men jeg har brudt med disse mønstre..............for jeg vil give mine børn et godt børneliv, og det synes jeg lykkes ret godt. Det er også sådan du har det.................at du vil ofre alt, for at dine børn skal være lykkelige i barndommen.

Sender dig styrkende kram og trøstende knus..............

Anmeld

1. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kære Trine.

Som jeg har lært dig at kende herinde så ser jeg en person som til stadighed tager sig af, opmuntrer, passer på, trøster og "opdrager" os andre herinde. Det passer ikke at du ikke kan de ting - i mine øjne er du allerede og har længe været en rigtig "cool mom"... Og du har netop vundet så manges respekt fordi du er dig selv og sætter grænser!!! Du er så reflekteret i din tankegang at du kan skrive som du gør - du har intet at være bange for.

En klog forsker nåede på et tidspunkt frem til den konklusion at vi mennesker i højere grad definerer os selv ud fra hvad vi IKKE er fremfor hvad vi er. Hvad vi IKKE kan lide og IKKE relaterer til fylder mere i vores opfattelse af os selv. Afsmag som fremmeste identifikationsindikation. Du bliver en fantastisk mor fordi du om nogen er FULDSTÆNDIG klar over hvad du IKKE vil være. Hvad du ALDRIG vil udsætte dit barn for.

Jeg ved det - og jeg er jo (næsten) psykolog - 7 år, Trine... Man ved et og andet

Anmeld

1. juli 2010

Mutti2

Åhhh søde Trine dog..

Der hersker jo ingen tvivl om at du bliver en fantastisk mor.

Man kan aldrig beskytte sit barn imod alle de grumme ting der sker i verdenen. Og du vil aldrig kunne udelukke at h*n vil få en smule modgang igennem livet, hvilket også vil hjælpe til at styrke dit barn.

Men på den anden side, så har du SÅ meget at give til et lille barn. Så meget kærlighed, så mange fantastiske oplevelser. Du går ind til det mest fantastiske, du nogensinde kommer til at opleve. Og tro mig, når du først ligger med dit smukke nyfødte barn i armene, så vil hele din verden forandre sig

Prøv at fokusere på de positive ting. De overskygger alle de negative.

Det er så ganske iorden at være trist og usikker. De følelser du har omkring det, er ganske iorden. Der er ingen grund til at være flovt over det. Og jeg synes det er super flot at du står frem med det Det er en forberedelse til moderskabet. Så græd ud alt det du har brug for. Og snak med folk om det. Der er ingen der vil dømme dig på det, og slet ikke folk der selv har børn.

KÆMPE KNUS til dig.

Du/I fortjener den lykke i går ind til. Og barnet fortjener (kommende) fantastiske forældre, som ingen af os tvivler på at i bliver

Anmeld

1. juli 2010

otlitrom

Rosa skriver:

Kære Trine.

Som jeg har lært dig at kende herinde så ser jeg en person som til stadighed tager sig af, opmuntrer, passer på, trøster og "opdrager" os andre herinde. Det passer ikke at du ikke kan de ting - i mine øjne er du allerede og har længe været en rigtig "cool mom"... Og du har netop vundet så manges respekt fordi du er dig selv og sætter grænser!!! Du er så reflekteret i din tankegang at du kan skrive som du gør - du har intet at være bange for.

En klog forsker nåede på et tidspunkt frem til den konklusion at vi mennesker i højere grad definerer os selv ud fra hvad vi IKKE er fremfor hvad vi er. Hvad vi IKKE kan lide og IKKE relaterer til fylder mere i vores opfattelse af os selv. Afsmag som fremmeste identifikationsindikation. Du bliver en fantastisk mor fordi du om nogen er FULDSTÆNDIG klar over hvad du IKKE vil være. Hvad du ALDRIG vil udsætte dit barn for.

Jeg ved det - og jeg er jo (næsten) psykolog - 7 år, Trine... Man ved et og andet

Undskylder for sidesporet, Trine.

Men vildt spændende tankegang, den kloge forsker havde gang i!!

Anmeld

1. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
kitty skriver:

Undskylder for sidesporet, Trine.

Men vildt spændende tankegang, den kloge forsker havde gang i!!

Ja ikke? Jeg kan ihvertfald sagtens genkende det, når jeg eksempelvis  skal forklare noget så enkelt som min musiksmag til en fremmed så siger jeg altid noget i retning af "alt muligt, men IKKE heavy metal og techno"

Anmeld

1. juli 2010

JustAnotherName

SMASK!! Du rammer én dybt, når du beskriver dine følelser. Du er sindsyg god til at sætte ord på ...om ikke i talte ord, så ihvertfald på skrift.

VIS DOG DIT INDLÆG TIL SØREN!!!
Så kan han læse, og nok bedre forstå, hvilke bekymringer du også tumler med ind imellem. Og med sådan en mand, som du har I ham, så vil han helt sikkert kramme dig, smile og overbevise dig om, at du ALDRIG nogensinde skal frygte for, at miste ham!  

Men frygten for at fejle, er nu en tro følgesvend til det at skulle være forældre.
Jeg tror vi næsten alle sammen har snakket med både den dårlige samvittighed og de dunkle tanker, når vi har spekuleret på den meget uvisse fremtid....
Det ændrer dog ikke på, at det er sådan DU har det lige nu, og dét skal ikke bagateliseres. Men du skal bare vide, at det er en hel naturlig proces, i takt med at tiden nærmer sig mere og mere for, at I bliver forældre.

Jeg har ikke selv haft lignende oplevelser i min barndom, som du har haft. Men jeg kan sagtens forstå, at de spiller ind i dine tanker omkring din rolle som forældre. Og lige sådan er det også helt almindeligt, at man bliver som et egoistisk lille barn indeni, ved tanken om, at der kommer et barn og bliver CENTRUM FOR ALTING, og man kan frygte for at "miste sig selv" eller at miste sin elskede partner og alt det man havde for hinanden INDEN baby kom til.

Og tingene vil da også ændre sig. Men babyen vil ikke kunne ændre på Jeres minder og oplevelser fra førhen. Og jeg kan kun forestille mig, at det vil styrke Jeres følelser endnu mere, og på en helt ny måde. Som et "ekstra krydderi" i Jeres liv som par, fremfor "en ting" der kommer imellem Jer.

Jeg havde også dage (under begge graviditeter) hvor jeg bare havde behov for at TUDE, og tænke usikre tanker og være usikker, bange for at fejle, i tvivl om det nu var forhastet eller forkert af os, at have valgt at blive gravide. Bange for ikke at slå til, og kunne gøre det godt nok.

Men faktisk, så syntes jeg selv at jeg gør et fremragende job som mor.
Og mit liv er så rigt med Kenneth og pigerne i det. Dem alle tre!

Og jeg er sikker på, at du vil blive en fantastisk mor. Og at alle brikker falder på plads og føles rigtige, når en dag i sidder dér sammen - alle tre.

Hvis ikke vi hilste på de "dunkle tanker" og vores usikkerhed og frygt engang imellem, så ville vi bare køre på autopilot uden at føle, mærke og leve.
Livet gør desværre også ondt engang imellem. Men der er vist lidt om det, som de siger : Hvad vi ikke dør af, gør os stærkere!

Og du er en sej kvinde, Trine. Og du bliver en fantastisk mor, uden tvivl!

KNUS

Anmeld

2. juli 2010

Ranarupta

Puh Trine... Jeg er rigtigt ked af, at du kæmper med alle disse tanker. Men netop fordi du er så opmærksom, så kan du bryde med mønstrene. Det er jeg sikker på!

Jeg er også sikker på, at Søren ikke lige så langsomt mister sin kærlighed til dig - at I har skulle kæmpe for baby Juhl, har jo nok gjort at I kender hinanden på en helt anden måde og nok også bedre end nogle, der tilfældigvis blev gravide. Forstå mig ret: når man gennemgår svære perioder, så viser man andre sider af sig selv... 

Når du tænker over, om du mon kan skærme en evt. datter for syge menneskers forfærdelige overgreb, så tror jeg netop, at du kan gribe det an på en anden måde end fx. jeg kan. 
Og det tror jeg har en anden effekt.
Hvis du og Søren så får en dreng, så kommer I begge til at forklare, hvordan man finder og lytter til andres grænser - det er jeg sikker på. Og jeg kunne forestille mig, at det ville falde jer nemmere end for mig...

Trine, jeg synes også, at du skal vise Søren dit indlæg. For så gør din tunge ikke knuder og han kan få indblik i din frygt og svære tanker. 
Hvis mit indtryk af jer to, holder stik, så bliver du og Søren helt fantastiske forældre!

Kram, Karina - der indtil videre har beundret dig hemmeligt

Anmeld

2. juli 2010

Barbamama

Jeg tror aldrig tårene har rendt så meget ned af mine kinder over et indlæg før.... Puha jeg bliver så ked af at høre de tanker Trine.... Ikke fordi du ikke må tænke sådan for det er da fuldt ud forståeligt, men søde Trine: Du har FOKUS på at du IKKE har lyst til at blive ligesom din egen mor og at dit barn IKKE skal udsættes for noget det ikke har lyst til. Jeg er meget sikker på at du i hvert fald vil være meget opmærksom på at du ikke overskrider dit barns grænser hverken fysisk eller psykisk.... Og så er jeg slet ikke i tvivl om at Søren STADIG vil elske dig efter I har fået jeres lille barn. Kærligheden til dig vil formentlig bare blive endnu større. Du føder hans barn! Som I har lavet SAMMEN! Jeg elsker da også Casper mere og på en større måde fordi han nu er far til mit/vores barn. Det er noget helt specielt at have sammen. Efter alt hvad du har fortalt om dig og Søren kan jeg slet ikke forestille mig nogen der passer bedre sammen end jer to. I er virkelig bare så dejlige og perfekte til hinanden!!! Og det er også derfor I er gift og venter en dejlig lille størrelse. Men det er altså helt naturligt at være bange for at kæreste-forholdet og kærligheden forsvinder. Jeg var også nogle gange helt knust over at når nu Carla kom så var kæreste-tiden forbi og vi ville aldrig bare være os to igen. Men efter Carla kom har alle bekymringer været væk og det er bare den dejligste følelse i verden. Og den skal også nok ramme dig Trine det er jeg sikker på. Jeg ville sådan ønske jeg kunne give dig det STØRSTE kram!!!! Bliver sgu ked af du har det sådan.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.