Alkohol ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

IAH

Jeg tager næsten altid en slurk af min mands vin eller øl, hvis vi er til fest. Bare for at smage.

Lørdag skal vi til en grillfest med nogle venner, der normalt drikker igennem. Det bliver underligt at være hende, der ikke drikker. Men jeg savner ikke at være fuld, overhovedet.

Bortset fra det, synes jeg hurtigt man kan løbe lidt sur i anbefalinger, påbud og forbud i forbindelse med graviditet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

LinLin

Har drukket 3 i alt - og samme aften; nytårsaften! Troede ikke jeg var gravid, for jeg havde taget en test d. 30. dec, som var negativ.... Har ikke ikke drukket overhovedet siden

Anmeld

1. juli 2010

Muffinmus

ingen overhovedet nogle af gangene.....

Der er så mange lækre drinks uden alkohol at det ikke har været nødvendigt, vand, cola, saft, mælk, juice, iste, eller mere eksotiske drinks uden alkohol:-)

Anmeld

2. juli 2010

Vinker

Da jeg var gravid holdte jeg mig langt fra alkohol. Jeg kunne ikke få mig selv til at drikke noget - om man må eller ej ser jeg ingen grund til at gøre det. Jo jeg savnede meget en god rødvin, irish coffee og baileys, men så havde jeg det mere tilgode ;)

Næste gang jeg blir gravid ville jeg også holde mig helt fra alkohol!

Anmeld

2. juli 2010

sofie85

Jeg har ikke drukket noget under hele graviditeten, men hold kæft hvor jeg får lyst når jeg ser andre sidder og drikker, især i det her gode vejr Og så duften af verdi eller noget andet sødt alkohol, det gør bare lysten større

men jeg vil ikke gøre det, men har hørt en enkelt ikke skader...

Anmeld

2. juli 2010

acdp8620

Syntes ikke det er i orden at drikke under graviditeten, men det må være op til folks egen samvittighed, om man vil smage lidt hist og her, eller hvad man vil.

Personligt holdte jeg med at ryge og drikke alkohol, da kæresten og mig besluttede os for at lave en baby.

Må da indrømme at det har været hårdt, men helt klart den rigtige belutning for mig. Hver gang jeg får lyst til en kølig sommersby i det varme vejr, tænker jeg bare på at min baby skal have de bedste betingelser, som jeg kan give den for at få den bedste start på livet 

Anmeld

2. juli 2010

Sky

Ja jeg har det fint med at fortælle at jeg drikker en øl eller et glas vin i ny og næ! - jeg lever sundt og dyrker masser af motion, og jeg tror ikke på at det er alkohol i så små mangder der gør den store forskel.

Min familie og kæreste bakker mig fuldt ud op i den holdning og det er jeg da glad ved 

Anmeld

2. juli 2010

TbCp

Jeg drak nytårsaften inden jeg vidste jeg var gravid.... regnede ikke med det gik så stærkt Tror nok jeg blev gravid omkring juleaften...

Men efterfølgende rørte jeg intet! Ikke engang et lille glas champagne da vi blev gift mens jeg var gravid.... det skyldtes at jeg slet ikke kunne klare lugten af noget som helst spiritus... puhhh det vendte sig bare i mig

Anmeld

2. juli 2010

Maria-s

Jeg har haft drukket et par glas vin til noget god mad her inden jeg vidste jeg var gravid. Nu da jeg VED jeg er gravid har jeg ikke tænkt mig at røre en eneste dråbe. Jeg ved da godt det vil blive "lidt hårdt" for jeg elsker GOD rødvin til GOD mad, men efter at have læst en masse på nettet og i bøger om hvor skadeligt alkohol er/ kan være OGSÅ i små mængder, ja så ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv, hvis jeg havde drukket og jeg så fik et barn der fejlede noget... (men jeg får SELVFØLGELIG et sundt, rask og velskabt barn!!

Det er helt op til folk selv synes jeg og det er da dejligt at der bliver født sunde og raske børn af folk der måske både har drukket og/ eller røget under deres graviditet, men når vi nu har den viden vi har, hvorfor så tage chancen/ risikoen?....

PS: min mor røg da hun var gravid med mig og jeg er fint sund og rask vejede dog kun 2860 da jeg blev født, men hun gik også 2 uger over..

Anmeld

2. juli 2010

Amso

Umiddelbart sker der ikke noget ved et enkelt genstand eller to.. Men det siges jo det ikke er sundt, så hvis ikke det er et MUST og man kan lade være, ville jeg da helt klart vælge det og tage en sodavand i stedet for. Hvis man kan nøjes med to genstande på en graviditet, syntes jeg også man kan undvære helt. Men det bare min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.