Alkohol ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

Patrick07

Tjuhl skriver:

jeg har ikke drukket siden jeg fandt ud af jeg var gravid - men jeg savner det.

jeg læste lige en undersøgelse igår fra Århus universitet der viser at hvis moderen drikker alkohol under graviditeten har det direkte forbindelse med sønners dårlige sædkvalitet

teflan pander er dog også skyld i nedsat frugtbarhed hos kvinder og mænd og det bruger jeg selvom jeg er gravid, såe...

Altså min mor drak ikke under hendes graviditet overhovdet...!! og min bror har dårlig sædkvalitet... så jeg tror der er en helt masse andre årsag også.. og ikke kun alkohol

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Lou87

Jeg har slet ikk drukket overhovedet..
Mange siger en genstand er okay.. min jdm siger faktisk de helt fraråder det i dag.. Men ja - jeg har bare slet ikk haft behovet for det.. SKØNT og tømmermændende har skam heller ikk været savnet overhovedet

Anmeld

1. juli 2010

oo

Patrick07 skriver:

Altså min mor drak ikke under hendes graviditet overhovdet...!! og min bror har dårlig sædkvalitet... så jeg tror der er en helt masse andre årsag også.. og ikke kun alkohol

nåhja, selvfølgelig er der det! som jeg skriver er teflan belægning på pander også en af synderne + rigtig rigtig meget andet!

jeg skriver bare at en helt ny undersøgelse viser en sammenhæng mellem dårlig sædkvalitet og moderens alkoholforbrug under graviditeten.

Anmeld

1. juli 2010

morethanperfect

Tjuhl skriver:

nåhja, selvfølgelig er der det! som jeg skriver er teflan belægning på pander også en af synderne + rigtig rigtig meget andet!

jeg skriver bare at en helt ny undersøgelse viser en sammenhæng mellem dårlig sædkvalitet og moderens alkoholforbrug under graviditeten.

Ja .. Der er bare så meget som man siger kan skade fosteret .. Jeg har holdt mig fra parabener under hele graviditeten , for et er jo også farligt .. Men man må stort set ikke gå udenfor mere . Heh ..

Men vidste godt nok ikke det med Teflan pander :O

Anmeld

1. juli 2010

SilkeV

Da jeg blev gift under min graviditet, drak jeg halvandet glas champagne....  Det syns jeg var okay.. En særlig lejlighed..

Men det var også det...

Knus

Anmeld

1. juli 2010

oo

morethanperfect skriver:

Ja .. Der er bare så meget som man siger kan skade fosteret .. Jeg har holdt mig fra parabener under hele graviditeten , for et er jo også farligt .. Men man må stort set ikke gå udenfor mere . Heh ..

Men vidste godt nok ikke det med Teflan pander :O

nej, man er jo nødt til at vælge imellem tingene. jeg tror simpelthen ikke man kan slippe udenom det hele i vores samfund, ikke engang hvis man er sådan et helt naturmenneske

Anmeld

1. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg drak intet alkoholisk under min graviditet og har heller ikke tænkt mig at gøre det næste gang!

Sidste gang jeg drak (inden jeg blev gravid) var d. 4/4 og stod med mine 2 streger d.22/6 sidste år.

Jeg kan da godt savne at drikke et køligt glas vin el. lign, men når jeg tænker på hvad det KAN have af konsekvenser forsvinder lysten fuldstændig! Jeg ammer nu, så jeg drikker stadig ikke...umiddelbart har jeg ikke intentioner om at indtage nogen former for alkohol før jeg er HELT færdig med at amme...

Jeg har endnu ikke oplevet en situation hvor jeg ikke kunne "undgå" at drikke og har svært ved at forstå dem der drikker alkohol, bevidste om at de er gravide.. Men sådan er vi så forskellige

Knus Caroline

Anmeld

1. juli 2010

VNB

Jeg har slet ikke drukket under min graviditet endnu, og tror heller ikke at jeg kommer til det.

Vi skal til min bedste venindes store bryllup her på lørdag, og jeg har godt nok tænkt meget over om at jeg skulle tage et halvt glas hvidvin og et halvt glas rødvin til maden, for savner MEGA meget at få lidt vin til maden en gang imellem...

Har snakket en del med min kæreste om det, og han synes det er helt okay hvis jeg skulle få lyst et pat halve glas på lørdag...

problemet er bare det at jeg VED at jeg søndag vil sidde med moralske tømmermænd, og tænke hvad nu hvis?!?! inderst inde ved man jo godt at så lidt alkohold denne ene gang i graviditeten ikke skader, men så alligevel så har jeg sådan en følelse af at jeg bare er MEGA egoistisk, for ingen ved jo realiteten hvad der skader og hvad der ikke gør... tænk hvis bebs kom ud og fejlede et eller andet... så ville jeg nok altid tænke "ja det var nok det glas vin til det bryllup..."

Så synes helt klart man skal mærke efter i sig selv, og hvis man på forhånd ved at man ikke vil tænke mere over det, så GO FOR IT! men hvis man er det mindste i tvivl om man i fremtiden vil spekulere meget over det, så lad vær....

det er jo trods alt kun en forholdsvis kort periode man må undvære... HELDIGVIS

knus Vinni.

Anmeld

1. juli 2010

Patrick07

Jeg er faktisk et par gange blevet tilbudt en øl hvor jeg pænt takker nej tak.. og så har jeg oplevet nogle der sagde jamen du drak jo under din første graviditet og det skete der jo ikke noget ved!!! Nej det gjorde der heldigvis ikke og havde jeg vidst at der lå en lille bølle trold i maven havde jeg aldrig gjort det.. for det var bestemt ikke sjovt at gå og være bekymret for om man har skadet sit eget barn  og jeg vil ikke udsætte mig for alle de bekymringer igen syntes sku der er nok af bekymringer under en graviditet, så behøver ikke flere var 12 + 3 henne da jeg fandt ud af jeg ventede Patrick og det var ikke kun lidt jeg havde drukket...

Anmeld

1. juli 2010

twinboys

Intet intet intet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.