Hvordan afholdte i dåb eller navngivningsfest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2010

Bryndis

kristinards skriver:

Nåh ja den ska man jo os overveje!

Jeg holder godt nok kun navngivning, men vil da gerne ha nogle billeder hvor hun har dåbskjolen på, det er nemlig os en gå-i-arv-kjole  

Må lige finde den frem og se hvor stor den er...

Jeg var vist omkring 3 måneder til min dåb, hvor stor tror i chancen er for hun kan passe den som 4-5 måneder gammel?

Det kommer jo an på hvor stor hun er. Det er jo aldrig til at vide

Jeg var selv rimelig stor da jeg var baby og min søn var næsten lige så stor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2010

kristinards

Bryndis skriver:

Det kommer jo an på hvor stor hun er. Det er jo aldrig til at vide

Jeg var selv rimelig stor da jeg var baby og min søn var næsten lige så stor.

Shit  

Nå jeg har da nogle måneder endnu til at bestemme mig om det ska være før eller efter jul.

Tak for din hjælp  

Anmeld

3. juli 2010

Valle81

Lunae skriver:

Hej tøser!

Jeg ved godt, at der stadig er længe endnu, men min kæreste og jeg er begyndt at tale om barnedåb! Vi har begge temmelig store familier, hvis man inviterer mostre, onkler og fætre-kusiner med! Endvidere har vi stadig 20-25 venner, som vi ser jævnligt (nogen mere end andre)

Mit spørgsmål er så:

Hvor mange var i til barnedåb og hvem sorterere i fra?

Hvad blev der serveret og hvad blev prisen for hele festen?

Hvor gammel var den lille, da det blev døbt?

Hvem havde i som henholdsvis gudfar/gudmor og faddere?

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig, for jeg er drønforvirret !

På forhånd tak!

Her bliver der ikke holdt noget:0)

I onsdag gik vi med Anton i barnevognen ned til kirken og fik Anton navgivet. Samtidig bestilte/bookede vi kirken til vores bryllup:0)

Da vi gik ud gav vi hinanden et stort kys og kiggede på vores søn og gik hjem igen:0)

Ingen hurlemhej her:0)

Anmeld

3. juli 2010

LauraLW

Lunae skriver:

Hej tøser!

Jeg ved godt, at der stadig er længe endnu, men min kæreste og jeg er begyndt at tale om barnedåb! Vi har begge temmelig store familier, hvis man inviterer mostre, onkler og fætre-kusiner med! Endvidere har vi stadig 20-25 venner, som vi ser jævnligt (nogen mere end andre)

Mit spørgsmål er så:

På forhånd tak!

Vi holdt barnedåb i søndags, så det er stadig ganske friskt i erindringen :-)

- Vi var 35 voksne og 10 børn (3 af børnene var dog babyer). Det var blandet familie og venner. Jeg har en stor familie på min mors side, og de var alle sammen med (dem der kunne) og ingen fra min fars side (helt andet emne hehe). min kærestes familie er ikke så stor, så det var ikke dem der fyldte. - Ellers inviterede vi de venner vi havde lyst til.

- Vi havde lavet frokost buffet og kaffe/kage bord til vores lille garden party. Buffeen bestod af: tærter, pastasalat, kartoffelsalat, råkost, wraps m kylling mm, frikadeller, skinke, grøntsagsfad, lakse paté og hjemmebagt flute. Til kaffen havde vi 3 x muffins, chokolade og  kæmpe frugtfad.
Vi havde handlet drikkevarer i tyskland (sodavand, sommersby og øl) og vi fik lidt hjælp af mor og svigermor, så i alt tror jeg vi brugte ca 5000 kr. + lidt til servietter, duge etc.

- Vilma blev døbt d. 27 juni og blev 3 mdr d. 30 juni.

- Min veninde (siden 3 klasse) er vilmas gudmor.
Ellers var min bror, thomas' søster, vores fælles veninde og min onkel faddere.

Laura

Anmeld

3. juli 2010

SHERO

Lunae skriver:

Tusind tak for svar! Jeg synes det er så svært! Vi tænker nemlig også, kun at invitere dem, som er noget til lillepigen! Altså oldeforældre, bedsteforældre og onkler. Derudover tænker jeg, at invitere de venner, som skal stå faddere til barnet.

Vi har været til en del barnedåb, hvor der har været rigtig mange mennesker, og menuen har stået på det helt vilde. Sommetider på kroer og sådan. Det synes vi ikke lige, at vores budget rækker til!

var du glad for, at dit barn blev døbt så tidligt? Jeg tænker bare, måske at vente til omkring de 4 mdr, men ved slet ikke hvad normalen er!

Havde ikke lige set du havde skrevet...

Jeg var rigtig glad for at holde det tidligt, dels fordi det var praktisk. Ønskede "mig" en kravlegård, og andre halvstore ting, som jeg godt kunne undvære de første måneder men som er rare at have tidligt... Elias opførte sig rigtig fint, lidt utilfreds i kirken men ellers var han munter ind til gæsterne gik igen... :-)

Anmeld

4. juli 2010

MariaJ

Vi skal holde en meget lille barnedåb d. 17. oktober 2010.  Vi har valgt at få Johanna døbt her hvor vi bor, og det betyder desværre at det bliver for dyrt for det meste af vores familie at komme og være med. Vi regner med at vores forældre kommer og måske et par stykker af vores søskende, så det bliver ikke noget stort selskab. Til gengæld kommer familien til at være her i nogle dage, så vi måske kan gøre lidt andre ting sammen end det traditionelle barnedåbsselskab. 

Vi har besluttet endnu hvor og hvad vi skal spise, men regner nok med at spise ude, da vi jo ikke bliver så mange og det ville være dejligt ikke selv at skulle stå med madlavningen. Vi vil få syet en dåbskjole af min konfirmationskjole. Vi har egentlig en dåbskjole, der har gået i arv i familien, men da min søster havde den fremme for at se på den til sin søn for nogle år siden vurderede hun den til at være blevet for mølædt, så jeg tror heller ikke vi satser på at bruge den.

Johanna bliver næsten et halvt år, før hun bliver døbt. Jeg ville egentlig gerne have haft hende døbt tidligere, men vi måtte time det med den danske efterårsferie for at finde et tidspunkt, hvor vores familie i det mindste havde mulighed for at være med.

Anmeld

4. juli 2010

CarinaSB

vi gjorde det at vi holdte dobbel barnedåb sammen med min mor og hendes kæreste .. men vi var 60 mennesker.. og vi kom alt i alt af med 12.000 kr ..  maden kostede 8.900 kr  og det var fra kokken & jomfruen .. og det var smadder godt  .. vi lavede selv kage og andet godt .. og så har vi regnet vores tøj med i .. Noah var præcis 3 mdr da han blev døbt .. han er født d 1/8-09 og blev døbt d 1/11-09

vi havde inviteret dem som os invitere os til føzdag, bryllup osv

Anmeld

4. juli 2010

TbCp

Lunae skriver:

Hej tøser!

Mit spørgsmål er så:

På forhånd tak!

Vi inviterede forældre og søskende med påhæng og børn... Vi var 25.

Vi valgte det kun skulle være den nærmeste familie.

Vi havde buffet med div. og efterfølgende kaffe og kage. Tror vi gav omkring 6000.... det var med leje af lokale, mad, "severingspersonale" og drikkelse.

Liva var 5 mdr. Hun er fra august og ofte er bør jo omkring 3 mdr. når de bliver døbt... men hun havde kolik så jeg kunne ikke overskue at skulle holde det i nov.... dec. synes jeg var lidt dum.. så det blev januar det endte med

Min lillebror var gudfar (+ fadder) og så stod min søster og svoger og min mands ene storebror + kone også faddere.

Anmeld

4. juli 2010

Annesofie.

jeg har ligeværet ved dåb idag hos min nevø - der var 4 der skulle døbes alle var yngre end min nevø (han er fra 6 maj) - så det er vist "moderne" at døbe sit barn tidligt..

min søster har kun aller nermeste familie + gudmor og hendes kæreste med vi er 13 ialt.

menuen er tunmousse og grill køb med flødekartofler + is og kaffe o kage .. 

Anmeld

4. juli 2010

Annesofie.

forresten bliver det holdt hjemme og ialt har hun brugt maks 2000 ,- incl bånd til kjole og hendes eget tøj..

min mor har syet en dåbskjole af hendes brude kjole som min nevø er den første til at blive døbt i, underkjolen har alle mine fættre og kusiner på min fars side haft på - der hørte en strikket overkjole til min den er ingen af mine søskende eller jeg særlig vilde med, så det var vist ved rette tid at starte vores egen kjole tradition (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.