Hvordan afholdte i dåb eller navngivningsfest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

Halbschön

Jibbe skriver:

Nu har jeg ikke holdt nogen endnu, men vores søn skal døbes i februar næste år, der er han ca. 6 måneder. Herhjemme kræver det en del planlægning da min kæreste kun er hjemme hver 2 måned... Og en af grundene til at vi også venter er fordi at kærestens lillebror skal 6 måneder til filippinerne og først kommer hjem i januar

Vi inviterer mine forældre, 7 søskende med påhæng og børn, hans forældre og bror samt 3-4 vennepar... Det er dem der betyder mest, og vi skal nok regne med at blive omkring 40-45 personer så.

Lige nu snakker vi om at holde det på en restaurant/hotel, hvor vi ved vi ikke skal røre en finger selv, ellers så bliver det i et forsamlingshus med mad udefra og køkken/rengøringshjælp udefra. Jeg har ikke noget imod selv at stille lokalet op og dække borde osv (man er vel tjener ) men alt det andet gider jeg ikke når det skal være hans dag... Jeg hælder også nok mest til forsamlingshus ideen da jeg kan få det lige som jeg vil have det mht bordopdækning, drikkevarer osv...

Skal barnet ikke bare navngives inden 6 måneder? Man kan sagtens blive døbt senere end det, det er vel bare et spørgsmål om papirarbejdet skal være overstået?!

Jo, barnet skal bare navngives inden 6mdr.. Du kan godt holde dåben senere ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

NoName

Renée88 skriver:

Grænsen er 5 faddere! ;-) Vi ville gerne ha haft alle mine søskende, så ingen skulle føle sig snydt, men det var ikke muligt...

Øv for søren da... så må vi jo selv springe fra... så passer pengene

Anmeld

27. juni 2010

Halbschön

noname skriver:

Øv for søren da... så må vi jo selv springe fra... så passer pengene

Mener heller ikke man som forældre kan være faddere??? Pointen med faddere er jo at de skal opdrage barnet i den kristne tro, hvis mor og far går bort..

Anmeld

27. juni 2010

NoName

Renée88 skriver:

Mener heller ikke man som forældre kan være faddere??? Pointen med faddere er jo at de skal opdrage barnet i den kristne tro, hvis mor og far går bort..

Jow min bror og hans kone har 2 børn en af hver... de har begge selv båret, og den anden har stået fadder...

Anmeld

27. juni 2010

Halbschön

noname skriver:

Jow min bror og hans kone har 2 børn en af hver... de har begge selv båret, og den anden har stået fadder...

Ja, jeg bar også min søn, men jeg er ikke fadder af den grund....

Anmeld

27. juni 2010

NoName

Renée88 skriver:

Ja, jeg bar også min søn, men jeg er ikke fadder af den grund....

Nej, det siger jeg heller ikke...

min bror bar selv min niece og så stod hans kone fadder sammen med os andre...

Anmeld

3. juli 2010

kristinards

Bryndis skriver:

Hej

Vi holdt barnedåb for vores søn da han var 2 1/2 md.

Vi inviterede kun de familiemedlemmer som vi snakkede med og vi blev omkring 25 mennesker. Og det var bedsteforældre, oldeforældre, mostre og søskende.

Vi valgte at have alle mine 3 søstre som gudmødre hvor den ældste er fadder og hendes kæreste og min fætter er gudfædre.

Vi lejede et lille forsamlingshus til 1100kr og så fik vi mad fra slagter lange i holstebro (mener jeg det var) og drikkevare købte vi på tilbud der hvor det var billigst.

Meget af bordpyntet købte vi i søstrene grene for det er så utrolig billig der inde

Vi kom af med max. 9000kr.

Gik det godt nok mht alderen?

Jeg har nemlig termin midt i september og har tænkt at slå navngivningen sammen med min fødselsdag sidst i november for at undgå julefrokost-aflysninger mm....

Men ved ikk om barnet er for lille til al den hurlumhej?

Anmeld

3. juli 2010

Bryndis

kristinards skriver:

Gik det godt nok mht alderen?

Jeg har nemlig termin midt i september og har tænkt at slå navngivningen sammen med min fødselsdag sidst i november for at undgå julefrokost-aflysninger mm....

Men ved ikk om barnet er for lille til al den hurlumhej?

Jeg syns vi havde en rigtig god barnedåb og min søn var utrolig dygtig. Han sagde ikke en lyd inde i kirken udover at grine lidt af præsten. Som han også syns var sjovt

Man skal selvfølgelig ikke overdrive med at alle som er med til festen skal holde barnet en efter en for det bliver selvfølgelig for meget for barnet. Men jeg syns at alderen var helt perfekt.

Min søn var nemlig en stor dreng så der skulle ikke gå for længe før han ikke kunne passe barnedåbs kjolen mere Og det var en som var gået i arv som min mor havde hæklet hvor jeg var den første der havde den på. Så jeg ville blive ked af hvis han ikke kunne passe den

Anmeld

3. juli 2010

B&J

vi er 20 personer da jeg kun tager dem der er virkelig tæt på os.. og det hele bliver mellem 5500 og 6000kr

pålægskagemand 12.00

vi skal have hel stegt patte gris med det hele 18.00

og kaffe til sidst 20... 20.30 ca med det hele

vores fader er min søster min mor og min sviger mor

han når af blive 5mdr da vi ikke havde penge før men skidt pyt

Anmeld

3. juli 2010

kristinards

Bryndis skriver:

Jeg syns vi havde en rigtig god barnedåb og min søn var utrolig dygtig. Han sagde ikke en lyd inde i kirken udover at grine lidt af præsten. Som han også syns var sjovt

Man skal selvfølgelig ikke overdrive med at alle som er med til festen skal holde barnet en efter en for det bliver selvfølgelig for meget for barnet. Men jeg syns at alderen var helt perfekt.

Min søn var nemlig en stor dreng så der skulle ikke gå for længe før han ikke kunne passe barnedåbs kjolen mere Og det var en som var gået i arv som min mor havde hæklet hvor jeg var den første der havde den på. Så jeg ville blive ked af hvis han ikke kunne passe den

Nåh ja den ska man jo os overveje!

Jeg holder godt nok kun navngivning, men vil da gerne ha nogle billeder hvor hun har dåbskjolen på, det er nemlig os en gå-i-arv-kjole  

Må lige finde den frem og se hvor stor den er...

Jeg var vist omkring 3 måneder til min dåb, hvor stor tror i chancen er for hun kan passe den som 4-5 måneder gammel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.