Hvordan afholdte i dåb eller navngivningsfest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

Halbschön

Lunae skriver:

Hej tøser!

Jeg ved godt, at der stadig er længe endnu, men min kæreste og jeg er begyndt at tale om barnedåb! Vi har begge temmelig store familier, hvis man inviterer mostre, onkler og fætre-kusiner med! Endvidere har vi stadig 20-25 venner, som vi ser jævnligt (nogen mere end andre)

Mit spørgsmål er så:

Hvor mange var i til barnedåb og hvem sorterere i fra?

Hvad blev der serveret og hvad blev prisen for hele festen?

Hvor gammel var den lille, da det blev døbt?

Hvem havde i som henholdsvis gudfar/gudmor og faddere?

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig, for jeg er drønforvirret !

På forhånd tak!

Hej søde..

Nicolai blev døbt d. 14/2-2010 - 3 dage før han blev 4 mdr.. Vi ville gerne have ham døbt lidt før, men pga. jul osv, måtte det vente..

Vi har også begge nogle KÆMPE familier, så vi blev også sat lidt på prøve med hensyn til, hvem vi skulle invitere.. Vi inviterede olderne, bedsterne, onkler/mostre/faster til Nicolai, 4 hold venner, lidt af mine onkler og alle Jimmis onkler/mostre.. Dette fordi de er meget tæt i deres familie. Vi var 40 mennesker, og det var et meget passende antal..

Vi lejede et forsamlingshus til 1000kr...

Kørte over grænsen og købte drikkevarer - 6ks øl og 9 sodavand.. Ikke engang halvdelen blev drukket..

Mht mad lavede vi et ta selv bord med pastasalat, kartoffelsalat, salatbar med alt godt, frikadeller, kyllingelår, skinke, tærter, flutes, tunmousse, lakseruller..... Det hele hjemmelavet... Fik lidt hjælp af vores forældre, så det var bare dejligt ;-)

Til dessert fik vi dåbskager....

Til kaffe æblekage..

Skrub af mad fik vi hotdogs ;-)

Alt i alt en 3000-4000kr ;-)

Jeg bar Nicolai i kirken... Min lillebror og storesøster var fadder. Jimmis søster var fadder. Jimmis kammerat var fadder. Og min veninde var fadder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

B&J

Vi skal holde barnedåb nu her til august den 22 der er vores søn 5mdr vi ville gerne ha holdt det lidt før men pengene var der desværre ikke lige .. vi bliver ca 19 mennesker vil ikke have flere med han skal jo også konfirmaeres på et tidsunkt så der er vi mange

vi skal have helt stegt pattegris med det hele og kaffe og kage bagefter....

vi holder det hjemme ved min mor da der er plads nok og hvis der er super vejr rykker vi ud i haven

i alt tror vi det ca bliver 5000kr

Anmeld

27. juni 2010

Lunae

Tak for svarene! Hvis jeg regner med 5000 kr og max 40 msk. Maden bliver noget hjemmelavet buffet og vi finder et billigt forsamlingshus! Virker det ikke rimelig realistisk?

Anmeld

27. juni 2010

NoName

Hej,

Nu har vi ikke holdt barnedåb endnu, men er da så småt i gang med at forberede, det vi kan gøre nu.

Vi bliver 21 i det hele, kun den nærmeste familie, onkler, bedsteforældre og ollerne.

Vi holder det hjemme, da vi kan sidde i stuen. Maden har vi ind til videre planer om at få udefra, da vi ikke bliver så mange. Forretten bliver nok flødestuvet spinat med røget laks, da vi fik det på den restaurant vi skal have maden fra en dag og det smagte bare VILDT godt. Hovedretten har vi endnu ikke bestemt, men desserten bliver islagkage fra hjemis, da vores familier er is elskere og hjemis, er nu bedst....

Hun skal døbes inden hun vokser ud af dåbskjolen ... men regner med at hun skal døbes inden for et par måneder, gerne til høstgudstjenesten, da der altid bliver gjort lidt ekstra ud af det i kirken med pynt og sådan... Ikke fordi vi er troende og faste kirkegængere overhovedet.

Som faddere har vi valgt, min bror, min bror og hans kone, kærestens bror og hans kone + os selv. (7 i det hele, håber vi kan få lov til det, da jeg mener maks grænsen er 6 faddere.)

Gudmor bliver enten min mor eller kærestens mor...

Prisen på det kender jeg ikke endnu...

Knus fra NoName - 35+4 (der egentlig synes der er ved at være rimelig godt styr på det, og invitationerne er næsten færdige, på nær tekst og dato.)

Anmeld

27. juni 2010

Stine85

Nu har vi en ret stor familie med et rigtig godt sammenhold. med hensyn til vores venner - så inviterede vi kun dem der betød noget for Liam.... Men vi endte med at blive 50... Hvoraf 10 stk var venner..

Vi holdte det i slutningen af April, da Liam var 5 måneder gammel.

Mandens bror har et KÆMPE hus, så de tilbød at lægge hus til 

Men kombinationen af mange mennesker og ikke særlig mange penge er ikke så god. Så vi valgte at det skulle være Brunch - som vi selv lavede. Vi skrev en laaang liste om alt det vi skulle bruge og så kiggede vi ellers reklamer og alt det der kunne holde sig/fryses ned købte vi når det var på tilbud. Tror vi havde ALT hvad man ellers ser til en Brunch-buffet.

Og det hele stod os i 5000,- incl øl/vand til senere på dagen  

Anmeld

27. juni 2010

Bryndis

Hej

Vi holdt barnedåb for vores søn da han var 2 1/2 md.

Vi inviterede kun de familiemedlemmer som vi snakkede med og vi blev omkring 25 mennesker. Og det var bedsteforældre, oldeforældre, mostre og søskende.

Vi valgte at have alle mine 3 søstre som gudmødre hvor den ældste er fadder og hendes kæreste og min fætter er gudfædre.

Vi lejede et lille forsamlingshus til 1100kr og så fik vi mad fra slagter lange i holstebro (mener jeg det var) og drikkevare købte vi på tilbud der hvor det var billigst.

Meget af bordpyntet købte vi i søstrene grene for det er så utrolig billig der inde

Vi kom af med max. 9000kr.

Anmeld

27. juni 2010

Dictes mor

Tullen85 skriver:

Nu er jeg alene med min søn, så holdte også dåben alene. Så det var kun min familie og mine venner.

Jeg inviterede kun dem der "er noget" til min søn. Altså ikke mostre, onkler og fætre/kusiner. Og så de venner jeg gerne ville have med. Vi var omkring 20. Jeg lavede al mad selv, og lånte et forsamlingshus der kun kostede 150 kr.

Jeg lavede 3 forskellige mad tærter, 2 forskellige salater (en pasta), hjemmebagt brød og frikadeller. Så havde jeg lavet en stor dåbs kage, og min mormor havde bagt kringle til kaffen. Det var rigeligt med mad, og alle var godt tilfredse. Jeg lavede stort set kun mad jeg kunne lave i forvejen og fryse ned, så det kun skulle lunes inden det skulle serveres. Det var lettest.

Så havde jeg ellers bare taget 2 kasser sodavand og en kasse øl med. og det blev slet slet ikke drukket.

Tror det rendte om i 1500-2500 kr, så det synes jeg var ganske billigt... :-)

Nåårh ja. Min storebror var gudfar, min lillebror, forældre og en veninde var faddere. Min søn var 2½ månede. :-)

Det tager jeg hatten af for, at du kunne lave mad til så mange mennesker mens du har sådan en lille en og endda er alene om det! Det er sgu godt gået!

Anmeld

27. juni 2010

Jibbe

Nu har jeg ikke holdt nogen endnu, men vores søn skal døbes i februar næste år, der er han ca. 6 måneder. Herhjemme kræver det en del planlægning da min kæreste kun er hjemme hver 2 måned... Og en af grundene til at vi også venter er fordi at kærestens lillebror skal 6 måneder til filippinerne og først kommer hjem i januar

Vi inviterer mine forældre, 7 søskende med påhæng og børn, hans forældre og bror samt 3-4 vennepar... Det er dem der betyder mest, og vi skal nok regne med at blive omkring 40-45 personer så.

Lige nu snakker vi om at holde det på en restaurant/hotel, hvor vi ved vi ikke skal røre en finger selv, ellers så bliver det i et forsamlingshus med mad udefra og køkken/rengøringshjælp udefra. Jeg har ikke noget imod selv at stille lokalet op og dække borde osv (man er vel tjener ) men alt det andet gider jeg ikke når det skal være hans dag... Jeg hælder også nok mest til forsamlingshus ideen da jeg kan få det lige som jeg vil have det mht bordopdækning, drikkevarer osv...

Skal barnet ikke bare navngives inden 6 måneder? Man kan sagtens blive døbt senere end det, det er vel bare et spørgsmål om papirarbejdet skal være overstået?!

Anmeld

27. juni 2010

Hvem?

Lunae skriver:

Hej tøser!

Jeg ved godt, at der stadig er længe endnu, men min kæreste og jeg er begyndt at tale om barnedåb! Vi har begge temmelig store familier, hvis man inviterer mostre, onkler og fætre-kusiner med! Endvidere har vi stadig 20-25 venner, som vi ser jævnligt (nogen mere end andre)

Mit spørgsmål er så:

På forhånd tak!

Mit spørgsmål er så:

Vi var 43 stk. og vi sorterede vennerne fra undtagen to par.

Der blev serveret en brunch fra kokken & Jomfruen og hentet drikkevare i Tyskland, pris med forsamlingshus, mad og drikke ca. 9.000,- kr.

Ca. 3 måneder

Mine to brødre og min mands bror stod faddere

Håber det hjalp dig lidt

Anmeld

27. juni 2010

Halbschön

noname skriver:

Hej,

Nu har vi ikke holdt barnedåb endnu, men er da så småt i gang med at forberede, det vi kan gøre nu.

Vi bliver 21 i det hele, kun den nærmeste familie, onkler, bedsteforældre og ollerne.

Vi holder det hjemme, da vi kan sidde i stuen. Maden har vi ind til videre planer om at få udefra, da vi ikke bliver så mange. Forretten bliver nok flødestuvet spinat med røget laks, da vi fik det på den restaurant vi skal have maden fra en dag og det smagte bare VILDT godt. Hovedretten har vi endnu ikke bestemt, men desserten bliver islagkage fra hjemis, da vores familier er is elskere og hjemis, er nu bedst....

Hun skal døbes inden hun vokser ud af dåbskjolen ... men regner med at hun skal døbes inden for et par måneder, gerne til høstgudstjenesten, da der altid bliver gjort lidt ekstra ud af det i kirken med pynt og sådan... Ikke fordi vi er troende og faste kirkegængere overhovedet.

Som faddere har vi valgt, min bror, min bror og hans kone, kærestens bror og hans kone + os selv. (7 i det hele, håber vi kan få lov til det, da jeg mener maks grænsen er 6 faddere.)

Gudmor bliver enten min mor eller kærestens mor...

Prisen på det kender jeg ikke endnu...

Knus fra NoName - 35+4 (der egentlig synes der er ved at være rimelig godt styr på det, og invitationerne er næsten færdige, på nær tekst og dato.)

Grænsen er 5 faddere! ;-) Vi ville gerne ha haft alle mine søskende, så ingen skulle føle sig snydt, men det var ikke muligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.