Lunae skriver:
Hej tøser!
Jeg ved godt, at der stadig er længe endnu, men min kæreste og jeg er begyndt at tale om barnedåb! Vi har begge temmelig store familier, hvis man inviterer mostre, onkler og fætre-kusiner med! Endvidere har vi stadig 20-25 venner, som vi ser jævnligt (nogen mere end andre)
Mit spørgsmål er så:
Hvor mange var i til barnedåb og hvem sorterere i fra?
Hvad blev der serveret og hvad blev prisen for hele festen?
Hvor gammel var den lille, da det blev døbt?
Hvem havde i som henholdsvis gudfar/gudmor og faddere?
Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig, for jeg er drønforvirret !
På forhånd tak!
Hej søde..
Nicolai blev døbt d. 14/2-2010 - 3 dage før han blev 4 mdr.. Vi ville gerne have ham døbt lidt før, men pga. jul osv, måtte det vente..
Vi har også begge nogle KÆMPE familier, så vi blev også sat lidt på prøve med hensyn til, hvem vi skulle invitere.. Vi inviterede olderne, bedsterne, onkler/mostre/faster til Nicolai, 4 hold venner, lidt af mine onkler og alle Jimmis onkler/mostre.. Dette fordi de er meget tæt i deres familie. Vi var 40 mennesker, og det var et meget passende antal..
Vi lejede et forsamlingshus til 1000kr...
Kørte over grænsen og købte drikkevarer - 6ks øl og 9 sodavand.. Ikke engang halvdelen blev drukket..
Mht mad lavede vi et ta selv bord med pastasalat, kartoffelsalat, salatbar med alt godt, frikadeller, kyllingelår, skinke, tærter, flutes, tunmousse, lakseruller..... Det hele hjemmelavet... Fik lidt hjælp af vores forældre, så det var bare dejligt ;-)
Til dessert fik vi dåbskager....
Til kaffe æblekage..
Skrub af mad fik vi hotdogs ;-)
Alt i alt en 3000-4000kr ;-)
Jeg bar Nicolai i kirken... Min lillebror og storesøster var fadder. Jimmis søster var fadder. Jimmis kammerat var fadder. Og min veninde var fadder..