8. gang, lykkens gang ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2010

Sujan

o1Mutte skriver:

Det er bare nok rigtig godt røv. Og nu er min kærestes yngste datter også begyndt med at hun vil ha en lillesøster. Og så får man bare lyst til at sige , Jamen vi arbejder skam på sagen.

Og så alle de kommentarer og gode råd man får der ikke virker en dyt alligevel. Hm Få en hund, tænk på noget andet, hold enden op efter sex, lad være med at vask dig bag efter osv osv osv.

Og så den aller bedste fra en veninde efter vi havde prøvet i over et halvt år.. I skal jo bare ha sex når du har ægløsning. Nej VIRKELIG ?

Men håber der snart sker noget for jer. For der er da ingen der kan holde det her ud i længere tid

Ja alle de gode råd...

Der er flere måneder hvor jeg ikke har tænkt over det., fordi der har været så meget med kæreste og sverige turen. Sidste mens kom bare lige pludselig synes jeg. Men da jeg talte efter kom den lige den dag den skulle. Har 2 hunde, så den virker heller ikke. Er bare kommet frem tl at det sker år det sker og hvis ikke må man søge hjælp, hvad jeg regner med vi gør når kæresten er hjemme igen til foråret.

Tror det er så hårdt fordi man ikke kan få et præcis svar på hvad man gør forkert. Så føler man sig så magtesløs.

Vi var helt sikker på det ville ske i første forsøg, fordi jeg blev gravid for 5 år siden men vi valgte af forskellige årsager abort. Så vi burde jo ikke have nogle problemer med at blive gravide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

o1Mutte

Sujan skriver:

Ja alle de gode råd...

Der er flere måneder hvor jeg ikke har tænkt over det., fordi der har været så meget med kæreste og sverige turen. Sidste mens kom bare lige pludselig synes jeg. Men da jeg talte efter kom den lige den dag den skulle. Har 2 hunde, så den virker heller ikke. Er bare kommet frem tl at det sker år det sker og hvis ikke må man søge hjælp, hvad jeg regner med vi gør når kæresten er hjemme igen til foråret.

Tror det er så hårdt fordi man ikke kan få et præcis svar på hvad man gør forkert. Så føler man sig så magtesløs.

Vi var helt sikker på det ville ske i første forsøg, fordi jeg blev gravid for 5 år siden men vi valgte af forskellige årsager abort. Så vi burde jo ikke have nogle problemer med at blive gravide.

Det er bare så frusterende

Mit søster har også fået en abort. Og efter det kan hun kun blive gravid med hjælp fordi hun ikke får sin menstration

Men håber og krydser for at den snart er der for alle os som har ventet alt for længe

Anmeld

25. juni 2010

o1Mutte

foto på lærred skriver:

38 dage er længe i mellem mens. Er du blevet undersøgt og hvad siger lægen? Jeg vil råde til dig til at få en henvisning til en gynokolog så han kan tjekke om du evt har PCO (du behøver jo ikke have det i fuld udblæsning, men alt over 34 dage kan godt tyde på at der er et eller andet. De kan også tage hcg prøver for at se hvordan dine tal ser ud (tror det er på din 3 dag af mens at de skal tappe blod) Har du selv testet med ægløsningstest om og hvornår du har ægløsning. Hvis du skal til lægen kan I jo evt. begge to blive udredt?

Ægløsnings teste ville blive alt for dyrt, da jeg jo ikke aner om jeg overhovedet får æl. Og ja har luftet det for lægen, men han mener jeg skal vente til omkring 1½-2 år før han vil gøre noget

Min kærestes sæd fejler så vidt vides ikke noget, da han har to døtre i forvejen, og nr. 2 er håndlavet fordi hans eks ikke kunne blive gravid naturligt. Så der har de vel tjekket det. Og eftersom han ikke kan huske om den var god eller dårlig var den nok god. Ellers kunne han sikkert nok huske det

Anmeld

25. juni 2010

foto på lærred

Du skal ikke lade dig spise af med en læge som ikke vil gøre noget. Han kan ikke nægte dig at komme til en gynækolog. Jeg kan ved gudgrød ikke forstå hvorfor en læge ikke vil henvise dig videre når han/hun kan se, at din cyklus er alt for lang. Jeg vil insistere på det. En gynækolog vil kunne scanned dig og se om du f.eks har lidt for mange ægblære, hvis det er tilfælde kan du få medicin eller lign som kan hjælpe dig til at blive gravid. Du skal da ikke gå i flere år når du brændende ønsker et barn og så vil din læge ikke hjælpe dig/jer.

Hvis han ikke vil hjælpe dig, synes jeg, at I skal snakke med din mands læge (hvis det er forskellige) og hvis hun vil hjælpe, så skifter du bare læge så du får hende. Det drejer sig jo ikke om andet end et par blodprøver og en gynokolog test, så prøv at insister. Du kan bestille billige æl- test på billigtest.dk Køb for 100 kr og så kan du teste en hel måned. Start omkring 10 dage efter mens. De 100 kr er godt givet ud. Har du mens har du sandsynligvis også ægløsning så det er bare med at prøve en enkelt måned og når du så har fundet ud af hvilke dage, så kan du de næste par måneder prøve der. Når de to streger på æl testen er lige tydelige, så er det der i skal forsøge.

Anmeld

25. juni 2010

o1Mutte

foto på lærred skriver:

Du skal ikke lade dig spise af med en læge som ikke vil gøre noget. Han kan ikke nægte dig at komme til en gynækolog. Jeg kan ved gudgrød ikke forstå hvorfor en læge ikke vil henvise dig videre når han/hun kan se, at din cyklus er alt for lang. Jeg vil insistere på det. En gynækolog vil kunne scanned dig og se om du f.eks har lidt for mange ægblære, hvis det er tilfælde kan du få medicin eller lign som kan hjælpe dig til at blive gravid. Du skal da ikke gå i flere år når du brændende ønsker et barn og så vil din læge ikke hjælpe dig/jer.

Hvis han ikke vil hjælpe dig, synes jeg, at I skal snakke med din mands læge (hvis det er forskellige) og hvis hun vil hjælpe, så skifter du bare læge så du får hende. Det drejer sig jo ikke om andet end et par blodprøver og en gynokolog test, så prøv at insister. Du kan bestille billige æl- test på billigtest.dk Køb for 100 kr og så kan du teste en hel måned. Start omkring 10 dage efter mens. De 100 kr er godt givet ud. Har du mens har du sandsynligvis også ægløsning så det er bare med at prøve en enkelt måned og når du så har fundet ud af hvilke dage, så kan du de næste par måneder prøve der. Når de to streger på æl testen er lige tydelige, så er det der i skal forsøge.

hans grunde er at jeg er ung og har masser af tid, og at jeg har været på p-piller og de skal ud af kroppen.

Er måske også bange for at jeg kommer til at fokusere endnu mere på det hvis jeg begynder på æl teste.

Syntes bare det er noget øv. for tænk hvis jeg ikke har æl. Så er det mig der er noget galt med. Tror også det er det jeg er lidt bange for. At jeg ikke ''duer''..

Anmeld

25. juni 2010

foto på lærred

Altså det med p-piller.... Hvis du har prøvet i over 9 måneder, så kan han vist ikke lige bruge den mere. Måske du har ret i, at det er fordi han synes du er for ung og derfor prøver at udskyde det. Hvor gl. er du?

Anmeld

25. juni 2010

o1Mutte

foto på lærred skriver:

Altså det med p-piller.... Hvis du har prøvet i over 9 måneder, så kan han vist ikke lige bruge den mere. Måske du har ret i, at det er fordi han synes du er for ung og derfor prøver at udskyde det. Hvor gl. er du?

Jeg er 19, bliver 20 i år.

Men jeg syntes ikke alderen burde ha en betydning så længe man er over 18. For hvis nu (7.9.13) at der skulle være noget galt med mig så vil jeg da hellere vide det nu, end gå i uvished i 2 år.

Og jeg burde være i den meget frugtbare alder.

Anmeld

25. juni 2010

foto på lærred

ja, det burde du nemlig. I din alder tror jeg det er noget med at 84 procent vil være blevet gravid indenfor 1 år hvis ingen af jer fejler noget. Synes som sagt, at du skal gå til lægen, hvis han henviser til at du er ung, så må du jo sige: Ja, netop jeg BURDE blive hurtig gravid, men det gør jeg åbenbart ikke, og jeg vil derfor gerne have bekræftiget, at alt er som det skal være".

Jeg ønsker jer held og lykke med jeres projekt.

Anmeld

25. juni 2010

o1Mutte

foto på lærred skriver:

ja, det burde du nemlig. I din alder tror jeg det er noget med at 84 procent vil være blevet gravid indenfor 1 år hvis ingen af jer fejler noget. Synes som sagt, at du skal gå til lægen, hvis han henviser til at du er ung, så må du jo sige: Ja, netop jeg BURDE blive hurtig gravid, men det gør jeg åbenbart ikke, og jeg vil derfor gerne have bekræftiget, at alt er som det skal være".

Jeg ønsker jer held og lykke med jeres projekt.

Nemlig, men syntes al min selvtillid og gode svar forsvinder når jeg sidder overfor ham. Så ender jeg bare med at gi ham ret og blive sur på mig selv bagefter over jeg ikke slog i bordet. Hm hm.

Anmeld

25. juni 2010

Moma

Vil bare lige skrive, at selvom din cyklus er 38 dage, kan du sagtens have æl. Min cyklus er på 35 dage præcis (ja den er så blevet noget ustabil her efter jeg fødte for 10 mdr siden).

Jeg ville helt klart råde dig til at købe æl tests bare en måned for at tjekke, om du har æl. Hvis din mens er præcis, burde din æl ligge på dag 24, hvor andre har den ca. på dag 14 - men det ved du sikkert alt om.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.