Yrsa skriver:
Jeg er på ingen måde enig....og jo, han ved skam godt hvad han går glip af og han ved også at han ikke får fri de timer. Så modsat dig så har han faktisk sat sig ind og forholdt sig til hvad det vil sige og han har aldrig troet på det...været med bestemt omkring det hele vejen igennem.
Er meget overrasket over du valgte fra for at slippe for timer...hmm...
Okey, du har så åbenbart ikke læst det jeg skrev ovenover.. jeg BLEV konfirmeret.. Eva, jeg har skrevet to indlæg lige under hinanden, så læs lige før du svarer på noget der jo ikke er rigtig
Han træffer en beslutning udfra den viden om kristendommen som han har, og helt ærligt hvor meget ved 14 årige (undskyld 13 årige) om kristendommen??? de ved hovedtrækkene, men det betyder jo ikke at man gennem undevisningen ikke kan få en basisviden om vores samfund, der er jo en ingen der siger at han skal konfirmeres, men derfor kan han jo godt deltage i timerne, der jo handler om at studere kristendommen, noget han angiveligt vil støde på senere og som samfundet jo er bygget på.. jeg syntes når man er forældre så er der nogle valg som man må træffe for sine børn, det at blive konfirmeret er IKKE en af dem, men derfor kan man jo godt træffe det valg på sit barns vejne at det skal deltage i undervisingen og så undlade kirkebesøgene og selve konfirmationen, vi havde mange ture ud, også hele vejen til kbh, og ja må indrømme at de der ikke blev konfirmeret følte sig da udenfor, da de jo ikke kunne deltage...
SÅ det jeg mente med mine indlæg, hvis du havde læst dem ordentligt, var at det at blive konfirmeret ikke nødvendigvis ekskludere konfirmations(forberedelserne)undervisingen.. men okey, utroligt hvad man kan få ud af et indlæg..
Anmeld