Yrsa skriver:
Skal man tro på Gud for at blive konfirmeret, er det ok at børn konfirmeres uden at tro og hvad valgte I selv...jer der blev, var det fordi i havde en overbevisning omkring den kristne tro og jer der ikke blev, var det fordi I ikke var døbt og dermed bare fulgte det eller var det fordi I havde overvejet hvad det var I gik ind til og dermed valgte fra?
Jeg har en søn der skal konfirmeres til næste år og senest i morgen skal jeg melde ham til...han tror ikke og siger at så kan han jo ikke blive konfirmeret og jeg ved han egentlig er ked af det for han vil jo gerne alt det vennerne skal igennem med fest osv og ikke bare en 14 års fødselsdag..
Hvad mener I og hvordan skal jeg støtte...skal jeg bare sige at fint du tror ikke, så skal du da heller ikke igennem det cirkus eller skal jeg sige at han bare kan gøre det og så vælge til og fra når han er voksen?
Ja personligt synes jeg der skal være en vis tro, for det der konfirmations ræs er i mine øjne blevet et værre cirkus. Jeg synes ikke børnene skal rådes til at blive konfirmeret hvis ikke de ved hvorfor, så må man jo lave et kompromis med dem hvor de måske får noget andet, jeg mener ikke det skal være gaverne der er lokke mad.
Synes også det er tåbeligt at man lader være med at døbe sine børn, fordi de selv skal have lov at vælge, det er jo netop det vi har konfirmationen til.
Sorry er bare lidt gammeldags på det punkt.
Mener man kan være kristen på rigtig mange måder og man behøver hverken at være afholden eller gå i kirke hver søndag, man hvis man tror på de ti bud, at der er "noget" større end os ellermoralen i biblen. Ja så mener jeg godt man kan kalde sig kristen.
Held og lykke med beslutningen
Anmeld