Jeg blev konfirmeret. Jeg havde gået i kristen ungdomsklub i 4 år og vidste en del om biblen og det kristne budskab, da jeg havde haft bibel undervisning, hver uge i klubben. MEN - jeg var slet ikke afklaret, om det var min tro eller ej.
Jeg blev konfirmeret og kort tid efter fravalgte jeg fuldstændig kristendommen, da den ikke svarer til mine menneskelige værdier. Altså - at der er for mange ting jeg ikke kan stå indefor i forhold til den måde, man skal gøre tingene i forhold til kristendommen.
Jeg har fortrudt meget at jeg blev konfirmeret, da det er helt forkert for mig. Jeg er måske en person der ligger mere i det end andre. Mine forældre lagde helt beslutningen på min side og sagde at jeg skulle vælge selv, men festen blev det samme.
Jeg gik i mange år og ikke har bekendt mig til tro, men de sidste 10 år, har jeg bekendt mig til asatro. Ikke fordi jeg tror at det er Thor der kører over himlen, når det tordner, men fordi jeg kan relatere mig til menneskesynet, livsopfattelse og de kræfter og energier der ligger i naturen, mine guder og den måde at anskue tingene på. Vi opdrager ikke Idun til at tro på hverken asatro, kristendommen eller andet, men vi opdrager hende naturligvis med vores livs og menneskesyn, som er præget af den måde vi lever og tror på. Hun er i øjeblikket meget interesseret i og omkring kristendommen og jesus, da det er det de fleste hun kender, bliver opdraget i. Jeg prøver at forklare hende tingene så godt jeg kan, men det er godtnok svært at forklare højfilosofi for en pige på 6 år, der bliver SÅ ked af det, når hun ikke kan forstå det...
Men hun har besluttet at hun gerne vil lære ham der jesus at kende, så hun også kender ham. Når hun han blev kortsluttet for de andres skyld
hehe. - Så forklarede jeg hende at han blev korsfæstet og ikke kortsluttet, så hun siger hun at han blev korset... mmm... mkay så!!! 
Og igår havde vi en laaaaaaang snak i bilen om synd og syndsforladelse og hvorfor han blev 'kortsluttet', men det er GODTNOK svært, når der stadig er så mange begræber hun ikke forstår og man så skal forklare hvert eneste begreb også!!... mmm.
Men altså for at opsummere et laaaaaaaaaaangt langt svar til spørgsmålet, så ja - jeg mener det er vigtigt at man tror eller ikke tror på gud, når man bliver eller ikke bliver konfirmeret. HVis man ikke er afklaret mener jeg at man skal vente. Det er i øvrigt også et mega dumt tidspunkt, fordi alle tankerne og hormonerne kører rundt i skallen på én, når man er 13-14 år. 
Håber det gav mening.