Findusinde skriver:
Puha hvor gør det mig ondt med lillemanden!
Det må være ekstrem hårdt bare at stå på sidelinjen og ikke rigtig kan gøre noget..
Puha..
Jeg kan sagtens sætte mig ind dine tanker omkring hvordan nr 2 kan evt blive.. 
Tak...
Ville blot fortælle at du langt fra er den eneste der har det på den måde... Sige at du ikke skal føle dig alene i de tanker mm.
Jeg har så gemt det bag at vi skal have hus først, før vi snakker om barn nr 2..
Hans start på livet har knyttet os ufattelig tæt og tanken om at evt skulle føde før tid og være indlagt i flere uger - hvad så med frederic? mit hjerte ville slet ikke kunne bære at undvære ham. Har sagt at hvis den næste bliver et kolik barn - går jeg hjemmefra med frederic.
Jeg har konstant den der; hvad nu hvis.... hængende.
Syntes det er utrolig hårdt og opslidende at have et ikke spisende barn. Mange i familien kan ikke sætte sig ind i det - da alle deres børn spiser med velbehag til altid måltider - og alle til den butted side. For altid den denne her smidt i hovedet; ej, du hænger dig alt for meget i havd lidt han spiser og hans vægt. TAK...
Men knægten har ligesom ikke taget særlig meget på siden han runded 9 mdr. Der var han 78 cm og 9,5 kg - nu er han 87 cm og på gode uger siger den 10,3 og dårlige uger 9,5 kg.
Syntes ikke rigtig at der hjælp at hente nogen steder - alle siger blot- jamen han er jo en fin lang ultra slank dreng - det med at spise kommer nok.
Hvert måltid er bygget op omkring nærvær - tryghed osv. Vi har aldrig tvunget mad i ham og lader ham blot sidde - så længe han sidder ved bordet. Kun når han begynder at 'lege' med maden tager vi hans tallerken, men sidder ikke og vogter ham som en høg - vi sidder blot og spiser/ snakker om dag der er gået/ og ja vi snakker selvfølelig med frederic også.
Vi har prøvet snart alt og laver altid simpelt mad der er overskueligt for ham. De sidste par dage har han blot taget lidt grønsager og ladet alt andet ligge - jo han kan godt rode i maden, men spiser det ikke.
Jeg kører jo eftermiddag/nat i denne uge og sagde at farmand så kunne prøve noget rugbrød til aftensmad med det han nu godt kan lide ovenpå. Melding kom tilbage at han blot havde spist 'toppen' og lagt brødet tilbage.