Kæresten tænker på en måde kun på sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

3xM

betyder 5000kr på bunden, 5000kr opsparing?

det tror jeg er de færreste der har, men sparer man ikke lidt op når man ved der kommer en lille så man ikke står lige op til og skal bruge en masse ting og er nødsaget til at låne penge taget i deres situation syntes jeg det lød meget slemt at have lånt 10.000 kr til rent forbrug? havde det så bare været en bil for deres dagligdag hang sammen med en lille eller måske 10.000 kr i lån til at de starter den lille nys liv godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

Ni-ko-li-ne

mariaogmarcus skriver:

det tror jeg er de færreste der har, men sparer man ikke lidt op når man ved der kommer en lille så man ikke står lige op til og skal bruge en masse ting og er nødsaget til at låne penge taget i deres situation syntes jeg det lød meget slemt at have lånt 10.000 kr til rent forbrug? havde det så bare været en bil for deres dagligdag hang sammen med en lille eller måske 10.000 kr i lån til at de starter den lille nys liv godt.

jeg skulle bare lige forstå dig korrekt:0)

jeg synes dog ikke man kan sige at den lille ny´s liv skulle starte bedre hvis der er sparet 10000kr op...

det er meget individuelt hvor meget man bruger på en lille ny:0) om man arver fra familien, om man køber brugt eller om alt er nyt:0)

Anmeld

15. juni 2010

3xM

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg synes dog ikke man kan sige at den lille ny´s liv skulle starte bedre hvis der er sparet 10000kr op...

det er meget individuelt hvor meget man bruger på en lille ny:0) om man arver fra familien, om man køber brugt eller om alt er nyt:0)

Bestemt er nok nærmere den priotering jeg er lidt forarget over...

men er også svært på skrift, nej en god forældre gøres ikke op i penge eller mrk tøj eller....

men man har et ansvar at sørge for basale behov...mildt ment )))))

Anmeld

15. juni 2010

Margorie

Ej seriøst? Han lyder lidt som en drengerøv og ikke som en stolt kommende far. Min kæreste elskede heller ikke ligefrem at shoppe til S før hun blev født, men han gik da idet mindste op i at jeg havde penge til at købe alle tingene på min liste.
Og det at han går ud og sætter sig i gæld for at få en computer??? Ej men jeg er i chok, det er så ansvarsløst. Som voksen må man da lærer at spare op til ting. Og baby tingene er altså lidt vigtigere end teknik.

Anmeld

15. juni 2010

Lou87

Uden og skulle vide mig klog og sætte nogen i bås (da jeg hader når man gør det forhastet) ... Så lyder det som om det ikke rigtig er gået op for din kæreste endnu at i rent faktisk snart skal være forældre... og at han mildest talt er meget barnlig i sin opførsel vedr økonomi. Hvis i har et KÆMPE rådighedsbeløb til jer selv, og han snildt ku spendere 5000 kr afsted uden lige på en ny computer, ja så var det da ok... Men sådan er virkeligheden vidst ikke lige kan jeg høre, når du får sølle 500 kr....... Hvilket igen viser hans useriøse opførsel omkring dette. For jeg tror han får et massivt chok når han ser hvor lidt du får for de penge, specielt i udstyr.

Nu ved jeg ikke hvor mange gange i har prøvet og snakke sammen om dette... Men jeg synes slet ikk du er hysterisk, jeg synes derimod du er i din ret til og stå frem for jeres kommende barn. Og forstår godt du må være helt ulykkelig indeni over hans opførsel... Start evt ud med og find de billigste priser du kan på barnevogn, seng, puslebord, og autostol, som jo ER nødvendigt fra starten, (hvis ikk i har snakket mange gange sammen om det) og fortæl ham hvor meget det bekymrer dig at i ikke har købt noget endnu... så kan han ligesom se sort på hvidt hvor meget det koster... og det endda er det billigste!! Hvis han stadig skaber sig efter der, synes jeg, selvom det tit kan være svært og åbne sig helt, at du må fortælle ham hvor meget det sårer dig han ikk kan se realiteterne i øjnene og det virker som om for dig at han ikk er engeageret i det og ikk forstår dig og dine behov også.

Hvis du allerede har været alt dette igennem, tror jeg godt nok jeg ville handle noget mere drastisk... mest i form af og "skræmme" ham i håb om han vågner.. simpelthen skride hjem til  en veninde eller en mor og give ham noget tid til og tænke over hvad han vil, da du ikk føler dig klog på det med alt det useriøse opførsel han viser dig. der er jo self konsekvenser af det... at han måske takker nej tak til det hele... Men med den attitude han ligger for sig nu, tror jeg da godt nok hellere jeg ville være foruden sådan et ekstra "stort" pattebarn, når baby kommer

Håber på det bedste for dig, en graviditet sku jo helst være en dejlig tid, specielt for dig

Anmeld

15. juni 2010

NinaNymannMadsen

ved hvordan du har det. min kæreste er også sådan. han bruger alle de penge han kan og vi har til hans computer. og nu vil han til og ha ny igen og det er kun hvertfald et år siden han fik den har nu.

vi har en lille pige der snart bliver et år, og jeg vil gerne kunne give hende tøj for hun har ikk meget hun kan passe mere, og så skal der også være til væres sommerferie (som mine forældre betaler det hele af undtagen lommepenge) hun skal opleve nogen ting jo også selvom hun ikke er ældre.

nå men syntes du burde snakke med ham om det og sige at der kommer altså en baby om så og så lang tid, og at i skal altså ha købt de ting der mangler til baby, for baby skal ha tøj og bleer hvertfald det første stykke tid jo og så er der jo en masse andre ting der høre til også jo. en computer er ikke det vigtigste i verden jo, og så må han sku selv spare op til en computer hvis det er det han så gerne vil have, det har jeg sagt til min kæreste (hjælper dog ikke endnu, men siger det hele tiden når det er)

Anmeld

15. juni 2010

Lou87

Ni-ko-li-ne skriver:

Enig, en opsparing er ikk nødvendig for en god start... Self er man da nødt til og se i øjnene hva man har af penge og hjælp i god tid.

Vi fik fx barnevogn af mine forældre og det vidste jeg, men den har stadig kun kostet 2000 kr fra ny (bilka) .. vugge og puslebord, samt div ting hertil er nyt.. men autostolen som de bruger så kort tid i starten er da brugt.. og kravlegården også, men var så mere fordi den ikk sælges mere og jeg ville ha en rund.

Men hvis ikk man har så man kan ligge lidt til side undervejs i graviditeten og købe forholdvist billigt ind.. så vil jeg da sige jeg er bekymret for hvordan man så vil klare det når barnet er kommet til verden rent økonomisk ?? :/

Anmeld

16. juni 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Det såre mig også rigti meget at han er sådan.. blir så ked af det..

han blir bare ved med at sige at vi nok skal nå det osv, men allerede nu er jeg stresset pga vi intet har til den lille endnu..  

Hvis det var mig havde jeg lavet en lang liste over de ting jeg skulle bruge skrevet ca. pris på alt! og vist ham sedlen. ud over det havde jeg også lige fundet ud af hvad det kostede at have et barn i vuggesteue eller dagpleje, hver måned. Så havde jeg sagt til ham at han under INGEN omstændigheder skal gå ud og tage lån til noget som helst og barnet kommer først (tro mig jeg har også sat min på plads engang) og så hvis han overhovedet ikke fattede det så havde jeg sagt til ham det ikke kunne være os!

Det hjælper jo ikke han sætter jer til gæld over begge øre så i ikke har råd til at leve!

Anmeld

16. juni 2010

Lillefe

Astasmor skriver:

ved hvordan du har det. min kæreste er også sådan. han bruger alle de penge han kan og vi har til hans computer. og nu vil han til og ha ny igen og det er kun hvertfald et år siden han fik den har nu.

vi har en lille pige der snart bliver et år, og jeg vil gerne kunne give hende tøj for hun har ikk meget hun kan passe mere, og så skal der også være til væres sommerferie (som mine forældre betaler det hele af undtagen lommepenge) hun skal opleve nogen ting jo også selvom hun ikke er ældre.

nå men syntes du burde snakke med ham om det og sige at der kommer altså en baby om så og så lang tid, og at i skal altså ha købt de ting der mangler til baby, for baby skal ha tøj og bleer hvertfald det første stykke tid jo og så er der jo en masse andre ting der høre til også jo. en computer er ikke det vigtigste i verden jo, og så må han sku selv spare op til en computer hvis det er det han så gerne vil have, det har jeg sagt til min kæreste (hjælper dog ikke endnu, men siger det hele tiden når det er)

det havde jeg heller ikke fundet mig i det der, jeg havde bedt ham tage sig sammen eller skride!

Anmeld

16. juni 2010

Pia.

BANK I BORDET.... Kan du så se at få banket hårdt i bordet og fortalt ham hvad du fortæller os...

Det er da ikke kun din baby, det er da jeres barn... Han skal da ikke give dig 500 kr du kan bruge og han så køber en ny pc. ej altså...

Har han taget et lån uden din acept !!! Det gør man da ikke.. I bor vel sammen og er fælles om det økonomiske også....

Havde syntes det var helt okay hvis han ud af en form for "lomme penge" havde sparet op til en ny computer, men at han tager et lån og bruger halv delen på en computer syntes jeg ikke er okay, så kunne I ha lånt 10.000 sammen og købt baby udstyr og lækre ting til den lille SAMMEN....

Se så at få fortalt ham hvad du mener og føler om det her...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.