Kæresten tænker på en måde kun på sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

XXSS

Anonym skriver:

Han har taget et lån på 10 tusind i denne månede, Og det er ud af dem jeg må få 500kr til at bruge på den lille.. også siger han at i næste månede skal han have lov til at bruge 3500, hvis jeg skal bruge 500.. hmm.. 

Jeg ved ikke helt hvad der er galt med din kæreste - eller hans indstilling til økonomi! Måske du burde råde ham til at melde sig til luksus fælden for det lyder som om han godt kunne trænge til en opstramning lige på det område - og jeg tænker lidt om han overhovedet er moden nok til at få et barn - for det lyder ikke sådan.

Jeg var blevet tosset hvis det havde været min kæreste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Jeg ved ikke helt hvad der er galt med din kæreste - eller hans indstilling til økonomi! Måske du burde råde ham til at melde sig til luksus fælden for det lyder som om han godt kunne trænge til en opstramning lige på det område - og jeg tænker lidt om han overhovedet er moden nok til at få et barn - for det lyder ikke sådan.

Jeg var blevet tosset hvis det havde været min kæreste

har selv haft det samme i tankerne om han er moden nok.. men jeg elsker ham jo

Anmeld

14. juni 2010

XXSS

Anonym skriver:

har selv haft det samme i tankerne om han er moden nok.. men jeg elsker ham jo

Ja selvfølgelig gør du det ellers fik du jo hellere ikke barn sammen med ham..  Men som du melder ud lyder ham lidt som typen der også vil foretrække computeren frem for baby når den kommer og det er jo ikke særlig fedt for hverken dig eller baby at blive tilsidesat pga en materiel ting. Du bliver nødt til at få ham til at tage ansvar ellers bliver du jo nærmest "alenemor" og det er ikke sjovt.

Anmeld

15. juni 2010

Barbamama

500kr! Held og lykke med at finde bare en barnevogn! Vi brugte 16.000kr på baby-opstart. Jeg ved godt at det kan gøres billigere for vi købte alting fra nyt, men vi har ikke købt de dyreste ting! Hold da kæft jeg ville blive sindssyg hvis han sked på mig på den måde! Han tænker udelukkende KUN på sig selv. Jeg vil ikke råde dig til at smide ham ud men I skal da have en seriøs snak om jeres økonomi. Han kan sgu ikke bare låne så mange penge  og bruge dem på pjat når I skal til at have barn

Anmeld

15. juni 2010

ditdot

Hej,

Han skal måske hjälpes lidt til at forstå hvad det egentligt indebär at få et barn. Jeg er i uge 36 + 2 og vi mangler stadig nogle ting til den lille så jeg tror nu nok at du skal nå det indtil oktober.  Vi har köbt mange ting brugt, også fine ting og har ikke givet mere end 4000-5000 kr totalt (3 år gammel kombiemmaljunga barnevogn til 1000 kr, puslebord 125 kr, vugge 150 kr) og så det löse + lidt töj, og födselsforberedelsekursus. Forventer dog at det bliver lidt mere når hun bliver större og skal have legetöj, stol og större seng. Men vi har ikke köbt det hele fra start. Kan klart anbefale genbrugsting selvom det tager lidt at acceptere at "ja, det bliver ikke det sidste nye, og vi er alligevel gode foräldre af den grund!"

Og så må i ikke glemme at i også vil få en masse ting.

Synes dog at du skal göre det helt klart at man optager ikke lån til mobiltelefon og computer, det sparer man op til!! og når man har väret dygtig får man sin belönning. Det er den helt forkerte vej at tage og i ender kun i  problemer senere. Det ville jeg väre meget tydeligt med hvis jeg var dig! 

Knus

Anmeld

15. juni 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Det lyder da som en dejlig mand du har valgt som far til dit kommende barn... NOT !

I er da vist nødt til at have en ALVORLIG snak....

Anmeld

15. juni 2010

Ni-ko-li-ne

jeg tror det er et spørgsmål om, at han ikke er klar over hvilke ting i får brug for...

lav en kritisk liste, med de mest nødvendige ting! og vis manden den! :0)

mht den com... hmm...  jeg er selv kæreste med en teknik nørd;0) men der er aldrig en Iphone eller en Com eller en spillekonsol, der er kommet i vejen for de ting vores barn havde brug for! :0)

Anmeld

15. juni 2010

VIPpigen

Fandt denne hjemmeside hvis den kan hjælpe lidt på de ting i mangler:

http://voresborn.dk/gravid/5318-den-store-huskeliste

Og hvis han ikke forstår at mange af tingene på listen er nødvendige, så klare i jer helt ærlig bedre uden ham...

Jeg var i et forhold for nogen år tilbage med en som slet ikke kunne det med penge, og han tænkte kun på sig selv. Vi har ikke noget barn sammen, og det priser jeg mig lykkelig over den dag i dag, for han er stadig ikke voksen. Kæresten jeg har nu, vi snakkede om inden vi fandt ud af jeg var gravid at vi ville ligge penge til side hver måned, så havde vi gang i en opsparing til tingene når den lille kom. Vi fandt så ud af vi var gravide, så opsparingen har alligevel fået hurtige ben at gå på... Den eneste betingelse jeg havde var at jeg ville have en ny barnevogn, alt andet kunne vi godt købe brugt.

Hvor bor du henne af i landet, og ved i hvad i får??

Du får et stort med, og tænk over hvad du sætter til verden, du må ikke bare tænke på dig, og kæresten, inden længe skal du også tænke på den lille...

Anmeld

15. juni 2010

3xM

Jeg giver uden tvivl de andre medhold.

Der kommer et barn der ubetinget har brug for tryghed og det er jeres job som ansvarlige forældre at sørge for dette, bliver lidt harm over sådan en mand.

Man kan ikke gøre et barn op i penge såsom hvis du må få vil jeg have. den kommer først inden jeres egne behov og han og en selv må hellere undvære nyeste teknik eller tøj eller frisøren hvis det betyder man kan forsørge sin baby.

det er ikke en dukke man bare kan lægge hen. og ALLE små udgifter såsom sutter, modermælks erstatning hvis amning svigter bleer, flasker, osv. er jo løbende udgifter og man skal bestemt ikke låne penge til en comp når man ikke har 5000 kr på bunden så løber det mig koldt ned af ryggen m forsørgelsen af et lille barn.

undskyld det noget lange og nok også sure oplæg, men jeg er dybt chokeret

Anmeld

15. juni 2010

Ni-ko-li-ne

mariaogmarcus skriver:

Jeg giver uden tvivl de andre medhold.

Der kommer et barn der ubetinget har brug for tryghed og det er jeres job som ansvarlige forældre at sørge for dette, bliver lidt harm over sådan en mand.

Man kan ikke gøre et barn op i penge såsom hvis du må få vil jeg have. den kommer først inden jeres egne behov og han og en selv må hellere undvære nyeste teknik eller tøj eller frisøren hvis det betyder man kan forsørge sin baby.

det er ikke en dukke man bare kan lægge hen. og ALLE små udgifter såsom sutter, modermælks erstatning hvis amning svigter bleer, flasker, osv. er jo løbende udgifter og man skal bestemt ikke låne penge til en comp når man ikke har 5000 kr på bunden så løber det mig koldt ned af ryggen m forsørgelsen af et lille barn.

undskyld det noget lange og nok også sure oplæg, men jeg er dybt chokeret

betyder 5000kr på bunden, 5000kr opsparing?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.