En tå for meget - erfarringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.635 visninger
33 svar
1 synes godt om
10. juni 2010

LISBETH:-)

Min dejlige vidunderlige datter Elina der er 14 dage gammel. er født med 6 tæer på venstre fod. Der er tale om en ex. fungerende lilletå dvs. der er knogle i den.

Vi har fået brev om at vi d. 10. september skal på rigshospitalet og have den røntgenfotograferet og derefter på ortopæd kirurisk afd. for at snakke om hvordan og hvornår den skal fjernes.

Er der andre der har erfarringer de gerne vil dele ud af? Jeg er klar over at den skal fjernes ved en operation og det foregår i fuldbedøvelse men ved ikke om det er et længere varende indgreb og hvor smertefuld det efterfølgende bliver.

Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Sulajma

Det er ikke så slemt som det lyder.

Det kommer da helt sikkert til at gøre ondt, men godt at det bliver gjort mens hun er lille og ikke kan gå/går endnu.

Og jeg synes det er enormt fedt at I har valgt at få den fjernet - tænk at vokse op med 6 tær .. det ville da være synd for den lille mus

Held og lykke med det hele

Anmeld

10. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg har ikke erfaring med det, men vil bare tilføje at det siges børn født med en ekstra tå er yderst intelligente Bare lige bonus info som kan være rar at have

(intelligensen skulle i øvrigt ikke forsvinde sammen med tåen )

Anmeld

10. juni 2010

Caroline86 skriver:

jeg har ikke erfaring med det, men vil bare tilføje at det siges børn født med en ekstra tå er yderst intelligente Bare lige bonus info som kan være rar at have

(intelligensen skulle i øvrigt ikke forsvinde sammen med tåen )

Ha ha ja der kan man bare se.

Anmeld

10. juni 2010

Sulajma skriver:

Det er ikke så slemt som det lyder.

Det kommer da helt sikkert til at gøre ondt, men godt at det bliver gjort mens hun er lille og ikke kan gå/går endnu.

Og jeg synes det er enormt fedt at I har valgt at få den fjernet - tænk at vokse op med 6 tær .. det ville da være synd for den lille mus

Held og lykke med det hele

Det blev opdaget da hun var 1 døgn gammel. Vi havde stirret os helt blinde på hvor skøn hun er, så ingen havde opdaget den lille skønhedsfejl

Vi har slet ikke været i tvivl om at den skal fjernes inden hun begynder og gå, da den helt sikkert vil være i vejen. Den vil komme til at gøre ondt, når hun skal have sko på - eller hun skal have special sko. Samtidig er det jo et godt mobbe punkt. Så den skal helt sikkert væk.

Det siges at Halle Barry har 6 tæer - det havde alle sygeplejeskerne ihverfald travl med at fortælle os. Men væk skal den nu alligevel

Anmeld

10. juni 2010

Sulajma

lisbeth2910 skriver:

Det blev opdaget da hun var 1 døgn gammel. Vi havde stirret os helt blinde på hvor skøn hun er, så ingen havde opdaget den lille skønhedsfejl

Vi har slet ikke været i tvivl om at den skal fjernes inden hun begynder og gå, da den helt sikkert vil være i vejen. Den vil komme til at gøre ondt, når hun skal have sko på - eller hun skal have special sko. Samtidig er det jo et godt mobbe punkt. Så den skal helt sikkert væk.

Det siges at Halle Barry har 6 tæer - det havde alle sygeplejeskerne ihverfald travl med at fortælle os. Men væk skal den nu alligevel

Man må vel ikke se et billede? Kunne være lidt interresant at se

Ja, selvfølgelig - det er jo bare en lille skønhedsfejl. Men fik du ikke alligelev et lille chok da du så det? 

Anmeld

10. juni 2010

Sulajma skriver:

Man må vel ikke se et billede? Kunne være lidt interresant at se

Ja, selvfølgelig - det er jo bare en lille skønhedsfejl. Men fik du ikke alligelev et lille chok da du så det? 

Det var en jordmor der opdagede det.

Synes ikke jeg reagerede så meget på det. Hun fejler jo ikke andet og er bare så skøn. Tænker mest et det da er heldigt at det er en tå, som man ikke kan se i det daglige isteder for et stort jorbærmærke eller modermærke et sted f.eks. i ansigtet, hvor det vil være synligt.

Synes mest det er synd for min lille trunte at hun skal bedøves og evt. have ondt.

Selvfølgelig må du se hvordan det ser ud

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. juni 2010

DK

Hej

Det ligner (uden jeg er læge eller noget) at den er nem at fjerne og at det ikke kommer til at blive grimt eller noget, fordi at den netop sidder helt ude på siden!

Jeg kan godt forstå at i gerne vil have den fjernet, for det er jo et unødigt mobbe-moment at give sig barn, når der er muligheder for det modsatte!  Derudover, tænk hvis hun aldrig kunne gå i ex. stilletter som voksen! Altså det vil da være ret træls, he he...

Jeg mener at Dorthemus (Runas mor), herinde fra, hendes datter Runa har vist også en tå og finger i overskud. Du kan evt. spørge hende hvad hun er blevet oplyst!

Knus

Anmeld

10. juni 2010

Sulajma

lisbeth2910 skriver:

Det var en jordmor der opdagede det.

Synes ikke jeg reagerede så meget på det. Hun fejler jo ikke andet og er bare så skøn. Tænker mest et det da er heldigt at det er en tå, som man ikke kan se i det daglige isteder for et stort jorbærmærke eller modermærke et sted f.eks. i ansigtet, hvor det vil være synligt.

Synes mest det er synd for min lille trunte at hun skal bedøves og evt. have ondt.

Selvfølgelig må du se hvordan det ser ud

Det er selvfølgelig rigtigt

Ja, det er synd for den lille mus, at hun skal bedøves - det er altid uhyggeligt som mor eller far at skulle se på.

Håber alt det bedste

Anmeld

10. juni 2010

DK skriver:

Hej

Det ligner (uden jeg er læge eller noget) at den er nem at fjerne og at det ikke kommer til at blive grimt eller noget, fordi at den netop sidder helt ude på siden!

Jeg kan godt forstå at i gerne vil have den fjernet, for det er jo et unødigt mobbe-moment at give sig barn, når der er muligheder for det modsatte!  Derudover, tænk hvis hun aldrig kunne gå i ex. stilletter som voksen! Altså det vil da være ret træls, he he...

Jeg mener at Dorthemus (Runas mor), herinde fra, hendes datter Runa har vist også en tå og finger i overskud. Du kan evt. spørge hende hvad hun er blevet oplyst!

Knus

Ja lige nettop, tænk sig hvis hun hele sit liv skulle gå i fodformet sko.........

Den sidder nettop meget yderligt, så tror heller ikke selv det bbliver grimt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.