Er der nogen med børn tæt efter hinanden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2010

Muffinmus

der er 20 mdr i mellem vores og ja, indrømmet det var røv hårdt i starten og vi snerrede meget af hinanden fordi vi ingen frihed havde OVERHOVEDET og fordi vi var trætte konstant.

Men det er da nu bedre og nu bliver han snart 3 og hun er 15 mdr.

Det der tog hårdt på mig var at min lille dreng skulle dele al den opmærksomhed han før selv havde fået, med en anden baby..og han var jo stadig min lille dreng.

DEt gjorde ondt når jeg var nødt til at sige nej skat, mor kan ikke lige tegne lige nu, mors skal lige give lillesøster mad. Nej skat,mor kan ikke lige lege nu, lillesøster skal skiftes og i bad. Nej mor kan ikke, kan du ikke lige selv....

Så selv om vi prøvede at give ham god kvalitetstid følte jeg stadig jeg havde taget mig selv fra ham i en alt for tidlig alder.

Jeg er godt klar over at han ikke har taget skade af det, men det var nu alligevel hårdt. Især fordi han ikke var god til at lave noget selv, mig og farmand har ALTID skulle lege med ham.

Men allerede nu har de jo lidt glæade af hinannden selv om de også er begyndt at slås om alting, skubbe osv:-)

Så er sikker på de nok skal hygge sig frem over, men opstarten var meget hård. Men det kan helt sikkert lade sig gøre, man skal bare arbejde meget på at nr 1 kan lave de samme ting som før, altså komme i svømmehallen som altid osv osv. Og man skal arbejde meget mere på sit parforhold!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Frk. Himmelblå

Halløj

Har selv en datter på knap 9 mdr og er gravid med nr. 2. (12 uger henne). Der bliver 15 mdr imellem dem.
Det var planlagt, men blev alligevel også noget bekymret, da testen viste positiv! Sygeplejersken som oprettede min vandrejournal sagde bare det bedste til mig, som jeg lige vil give videre til dig:

"Det bliver hårdt de første par år, men efterfølgende får I i den grad betaling for jeres indsats."

Det beroligede mig meget.
Er selv pseudotvilling (13 mdr mellem søs og mig), og vi har så længe vi kan huske haft fantastisk stor glæde af hinanden, hvilket også har givet mine forældre en hel del "fri" under vores opvækst.

:-)

Anmeld

20. juni 2010

Karina85

Hej

Jeg vil egentlig ikke forsøge at komme med gode råd el.lign, hvad flere børn efter hinanden angår. Men min historie er at i 2004 fik jeg en sen spontan tvillingeabort, som gik helt i skuddermudder. Hvor efter jeg fik afvide, at jeg nok skulle være forberedt på at jeg ville få svært ved at at få børn

Men heldigvis har lægerne ikke altid ret  Og jeg blev gravid dec. 2005 - fødte en lille pige sep. 2006. Alt var fryd og lykke. Allerede 7 mdr efter blev jeg gravid igen, der var ingen tvivl om jeg ville beholde det - for med den besked jeg havde fået tidligere ville jeg ingen chancer tage. Jeg fik en søn, som desværre var lunge syg. måneden før han skulle opereres (han var 1 år og ca. 3mdr op operationsdagen) tog jeg endnu en positiv test. Men pga. min knægts operationer og alt det efterfølgende, valgte jeg at beholde barnet - jeg kunne simpelthen ikke overskue en abort. Og jeg har ikke fortrudt et sekund. Nu har jeg 3 raske unger på 9 mdr. 2½ år og vores ældste bliver 4 i sep. Nu viser det sig så imidlertid at jeg er gravid igen og denne gang ved jeg ikke helt hvordan jeg skal tackle det, skal op på sygehuset imorgen og så skal den endelige beslutning tages. For det er bestemt ikke nemt at have så mange unger, og slet ikke i rap. 1 barn er lige til at klare - alt er selvfølgelig ekstra svært da man ingen erfaring har, 2 børn er okay - men ikke let, 3 kan virke totalt kaotisk til tider- og vasketøj må være vasketøj og nullermændende må bare blive liggende nogle gange, men det er også bare lykken (når de alle tre sover sødt i deres senge ) ... 4 børn puha...

So Far har jeg personligt ikke fortrudt og jeg ville ikke lave det om, selvom jeg kunne. Og det på trods a at manden stort set aldrig er hjemme og min nærmeste familie bor 200 km væk - det er et værre slid og morgenfrisk bliver jeg nok ikke de næste mange år. Men alle de gode stunder er dét hele værd - for mig altså.

Anmeld

21. juni 2010

Hvem?

moller84 skriver:

Hej Alle..

Jeg har fundet ud af jeg er gravid, og det jo ellers dejligt...

Vi har i forvejen en lille pige og for 1½ måneds tid siden begyndte jeg at få lyst til en gang at blive gravid igen... jeg har ellers lige siden vi fik vores pige, sagt at jeg ikke ville have flere, synes det var hårdt nok at få den første. Men efterhånden som tiden gik, og hun blev ældre, begyndte det jo at blive nemmere og nemmere og hun sov igennem og man så alt det hun lærte og hvor dejligt hun udviklede sig, og så begyndte jeg at tænke at jeg en dag godt ville have en mere.

Nu jeg jo så blevet gravid, men vores pige er kun 9 måneder, og lige startet i dagpleje, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hvis det havde været om 1 år, ville jeg være rigtig glad, men nu jeg alligevel i tvivl. Synes det næsten er for tidligt at få en mere, da hun jo stadig er min lille baby. Det ene øjeblik ved jeg, at jeg ikke kan få en abort og det næste øjeblik tænker jeg at jeg da aldrig vil ku klare at få en mere allerede - hvad hvis det bliver for hårdt for mig med to små og det hele går galt. Og tænker meget om jeg overhoved kan elske begge to lige meget... emilia vores lille pige er jo min dejlige baby, kan man stadig give hende lige så meget kærlighed hvis der kommer en mere.

Håbede nogen der har fået børn kort tid efter hinanden læser det her, og kan komme med råd?

Min søster siger hun tror jeg allerede har bestemt mig, fordi jeg snakker meget om hvis det nu var vi beholdt det og fordi jeg tænker på navne og sådan, men økonomisk tænker jeg at det bliver for hårdt, og jeg bange for jeg ikke er stærk nok til to små.

kærlig hilsen

Jeg er gravid og når bebs kommer ud er der kun 11 måneder imellem mine to

Anmeld

21. juni 2010

Hvem?

SanneBoe skriver:

Jeg er gravid og når bebs kommer ud er der kun 11 måneder imellem mine to

Når bebs kommer ud er der kom 11 mdr mellem mine to, jeg har ikke en sekund overvejet at det skulle fjernes, jeg tror det bliver rigtig rigtig hårdt de første par måneder, men tænk sig at have en så tæt på sig og vokse op sammen med, det er da fantastisk (har selv en bror hvor der kun er 13 mdr imellem og der var helt igennem herligt at have en så tæt på og dele alt med.)

Anmeld

21. juni 2010

june1987

SanneBoe skriver:

Når bebs kommer ud er der kom 11 mdr mellem mine to, jeg har ikke en sekund overvejet at det skulle fjernes, jeg tror det bliver rigtig rigtig hårdt de første par måneder, men tænk sig at have en så tæt på sig og vokse op sammen med, det er da fantastisk (har selv en bror hvor der kun er 13 mdr imellem og der var helt igennem herligt at have en så tæt på og dele alt med.)

det lyder som en drøm bare ærgeligt at drømmen ikke altid er som man drømmer om. jeg har to piger med kort mellem rum, har du nogensinde tænkt over hvis nu at de ikke kan lide hinanden og skændes konstant? eller at den ene barn bliver mere syg end det andet. jeg ville aldrig gentage det maridt jeg har været igennem... jeg er glade for dem og jeg elsker dem men havde jeg vidst der ville komme så mange ting bang bang bang.. så havde jeg ventet lidt

Anmeld

21. juni 2010

Hvem?

june1987 skriver:

det lyder som en drøm bare ærgeligt at drømmen ikke altid er som man drømmer om. jeg har to piger med kort mellem rum, har du nogensinde tænkt over hvis nu at de ikke kan lide hinanden og skændes konstant? eller at den ene barn bliver mere syg end det andet. jeg ville aldrig gentage det maridt jeg har været igennem... jeg er glade for dem og jeg elsker dem men havde jeg vidst der ville komme så mange ting bang bang bang.. så havde jeg ventet lidt

Det kan jo ske selvom der er år imellem dem, jeg syntes bestemt ikke man skal sorgerne på forskud, men glæder sig over at man kan få børn, da vi havde fået af vide at vi ville få meget svært ved det selv, så er jeg overlykkelig over at det kan ske og jeg ville slet ikke engang overveje at fjerne det.

Anmeld

21. juni 2010

Plysbjørnen

moller84 skriver:

Hej Alle..

Vi har i forvejen en lille pige og for 1½ måneds tid siden begyndte jeg at få lyst til en gang at blive gravid igen... jeg har ellers lige siden vi fik vores pige, sagt at jeg ikke ville have flere, synes det var hårdt nok at få den første. Men efterhånden som tiden gik, og hun blev ældre, begyndte det jo at blive nemmere og nemmere og hun sov igennem og man så alt det hun lærte og hvor dejligt hun udviklede sig, og så begyndte jeg at tænke at jeg en dag godt ville have en mere.

Nu jeg jo så blevet gravid, men vores pige er kun 9 måneder, og lige startet i dagpleje, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hvis det havde været om 1 år, ville jeg være rigtig glad, men nu jeg alligevel i tvivl. Synes det næsten er for tidligt at få en mere, da hun jo stadig er min lille baby. Det ene øjeblik ved jeg, at jeg ikke kan få en abort og det næste øjeblik tænker jeg at jeg da aldrig vil ku klare at få en mere allerede - hvad hvis det bliver for hårdt for mig med to små og det hele går galt. Og tænker meget om jeg overhoved kan elske begge to lige meget... emilia vores lille pige er jo min dejlige baby, kan man stadig give hende lige så meget kærlighed hvis der kommer en mere.

Håbede nogen der har fået børn kort tid efter hinanden læser det her, og kan komme med råd?

Min søster siger hun tror jeg allerede har bestemt mig, fordi jeg snakker meget om hvis det nu var vi beholdt det og fordi jeg tænker på navne og sådan, men økonomisk tænker jeg at det bliver for hårdt, og jeg bange for jeg ikke er stærk nok til to små.

kærlig hilsen

Jeg har 2 små børn med 15 mdr mellemrum, det vil sige at min den "store" kun var 6 mdr da jeg blev gravid igen... Jeg vil lyve hvis jeg sagde at det ikke var hårdt, for jo det er det sgu...

Men jeg synes at nu hvor de er blevet så meget større er det så meget en større glæde at have dem...

Anmeld

21. juni 2010

Louise mortil4

vi har 4 piger. Mellem vores ælste og yngste er der 3 år og 1 månede. Der er 17 mdr mellem vores store pige Freja og vores tvillinger Lærke og Liv, mellem Lærke og Liv og yngste pigen Nanna er der 20 mdr.

Det er HÅRDT, rigtig hårdt, men det er også det hele værd. Når jeg ser de piger være sammen og lege og hvor meget de elsker hinanden, så er det det hele værd. De har så meget glæde af hinanden på alle måder.

Det er kun jer der kan se om det er rigtigt for jer og om i har overskudet til så små børn samtid, men husk at der er lang tid til den lille ny kommer og jeres datter vil kunne en masse mere end hun kan nu. Men jeg vil klart anbefale jer at få fat i en tvillinge/søskende vogn så du alene kan komme rundt med begge unger i byen så du ar mulighed for at komme ud og se andre mennesker. Det er utroligt vigtigt at du ikke murer dig inde der hjemme selv om det er det du måske har lyst til, men en tur ud giver også ny energi der hjemme, til dig, manden og jeres børn.

Du er velkommen til at skrive hvis du vil spørge om noget.

Anmeld

21. juni 2010

AnjamortilWilliam

moller84 skriver:

Hej Alle..

kærlig hilsen

Jeg venter nummer 2 til okt. min søn bliver 3 til Nov.
Vil gerne have haft nummer 2 før(:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.