Moller84, som du ved så er der kun små 13mdr, imellem mine drenge og jeg har ikke fortrudt et sekundt at jeg har fået nr. 2, men at sige at alt er en dans på røde roser og ikke er så hårdt ville være at lyve... Det er virkeligt HÅRDT...
For mit vedkommende, var det især hårdt i starten fordi børn på 1 år jo stadigvæk har meget brug for hjælp, og samtidig med havde jeg også den lille jeg skulle tage mig af...
På et tidspunkt fik jeg kun 4 timers søvn i døgnet i godt og vel 2 mdr. så til sidst kunne jeg sove stående, hvis det skulle være, det er heldigvis blevet bedre nu...
Nu hvor drengene er blevet 22mdr. og 9mdr. og den mindste selv kan komme rundt er det selvfølgelig blevet næmere, for nu behøver jeg ikke bære rundt på ham osv... Så på den måde er tingene herhjemme blevet næmere...
Og jo ældre ens børn bliver jo mere glæde får de også af hinanden, det kan jeg se på mine egne drenge... I starten kunne Christian ikke rigtig se hvad han skulle bruge den baby til (af narturlige årsager, når man kun er 1 år), men jo ældre Carl Emil er blevet jo mere har de glæde af hinanden... Dagligt siger den store Kram mor og løber hen til hans lillebror og så får han lige en krammer...
Tingene er blevet nærmere herhjemme jo ældre mine børn er blevet, men det er stadigvæk hårdt, men det er alså det der følger med når man nu vælger at få børn så tæt på hinanden...
Og du skal ikke være bange for at du ikke vil have kærlighed til nr. 2, for det har man bestemt...
Jeg elsker mine børn på hver deres måde, min kærlighed til begge mine drenge er høj, men ikke ens, for det kan den ikke være for de er 2 vidt forskellige drenge...
Hvis jeg skal være helt ærlig over for dig, som jeg selvfølgelig gerne vil være, så ser jeg alså lidt et problem i af din mand er væk 14 dage af gangen...
Jeg ved godt at en skrev herinde at det også ville være synd at manden skulle vælge sit arbejde på havet, som gør ham glad fra, men som jeg ser det, så er i alså 2 mennesker der har valgt at få et barn mere, så må i alså også være 2 forældre til at tage det ansvar, så hvis jeg var dig så ville jeg nok snakke med ham om at han skulle finde et arbejde på land...
For det kan godt være at du kan få hjælp fra hans forældre, men det er bare ikke det samme, for når man står klokken 3 om natten og du har et syg barn på armen der skriger og samtigdig med, så græder den store fordi hun bliver vækket af alt det skrål, så er det alså så stor en hjælp at ens kærste lige kan gå ind til den store og trøste og få hende til at sove igen....
Herhjemme har vi sat pris på at vi har været 2 om ansvaret, 2 om at være forældre, 2 om at hjælpe hinanden...
For man køre sku surt i det engang imellem, og så er det alså bare super dejligt at den anden part lige kan tage over, så man lige får en pause...
Håber du kunne bruge det til noget ;0) og jeg håber vi ses hjemme hos mig snart ;0)