Er der nogen med børn tæt efter hinanden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.508 visninger
38 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

moller84

Hej Alle..

Jeg har fundet ud af jeg er gravid, og det jo ellers dejligt...

Vi har i forvejen en lille pige og for 1½ måneds tid siden begyndte jeg at få lyst til en gang at blive gravid igen... jeg har ellers lige siden vi fik vores pige, sagt at jeg ikke ville have flere, synes det var hårdt nok at få den første. Men efterhånden som tiden gik, og hun blev ældre, begyndte det jo at blive nemmere og nemmere og hun sov igennem og man så alt det hun lærte og hvor dejligt hun udviklede sig, og så begyndte jeg at tænke at jeg en dag godt ville have en mere.

Nu jeg jo så blevet gravid, men vores pige er kun 9 måneder, og lige startet i dagpleje, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hvis det havde været om 1 år, ville jeg være rigtig glad, men nu jeg alligevel i tvivl. Synes det næsten er for tidligt at få en mere, da hun jo stadig er min lille baby. Det ene øjeblik ved jeg, at jeg ikke kan få en abort og det næste øjeblik tænker jeg at jeg da aldrig vil ku klare at få en mere allerede - hvad hvis det bliver for hårdt for mig med to små og det hele går galt. Og tænker meget om jeg overhoved kan elske begge to lige meget... emilia vores lille pige er jo min dejlige baby, kan man stadig give hende lige så meget kærlighed hvis der kommer en mere.

Håbede nogen der har fået børn kort tid efter hinanden læser det her, og kan komme med råd?

Min søster siger hun tror jeg allerede har bestemt mig, fordi jeg snakker meget om hvis det nu var vi beholdt det og fordi jeg tænker på navne og sådan, men økonomisk tænker jeg at det bliver for hårdt, og jeg bange for jeg ikke er stærk nok til to små.

kærlig hilsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Cris

moller84 skriver:

Hej Alle..

Jeg har fundet ud af jeg er gravid, og det jo ellers dejligt...

Vi har i forvejen en lille pige og for 1½ måneds tid siden begyndte jeg at få lyst til en gang at blive gravid igen... jeg har ellers lige siden vi fik vores pige, sagt at jeg ikke ville have flere, synes det var hårdt nok at få den første. Men efterhånden som tiden gik, og hun blev ældre, begyndte det jo at blive nemmere og nemmere og hun sov igennem og man så alt det hun lærte og hvor dejligt hun udviklede sig, og så begyndte jeg at tænke at jeg en dag godt ville have en mere.

Nu jeg jo så blevet gravid, men vores pige er kun 9 måneder, og lige startet i dagpleje, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hvis det havde været om 1 år, ville jeg være rigtig glad, men nu jeg alligevel i tvivl. Synes det næsten er for tidligt at få en mere, da hun jo stadig er min lille baby. Det ene øjeblik ved jeg, at jeg ikke kan få en abort og det næste øjeblik tænker jeg at jeg da aldrig vil ku klare at få en mere allerede - hvad hvis det bliver for hårdt for mig med to små og det hele går galt. Og tænker meget om jeg overhoved kan elske begge to lige meget... emilia vores lille pige er jo min dejlige baby, kan man stadig give hende lige så meget kærlighed hvis der kommer en mere.

Håbede nogen der har fået børn kort tid efter hinanden læser det her, og kan komme med råd?

Min søster siger hun tror jeg allerede har bestemt mig, fordi jeg snakker meget om hvis det nu var vi beholdt det og fordi jeg tænker på navne og sådan, men økonomisk tænker jeg at det bliver for hårdt, og jeg bange for jeg ikke er stærk nok til to små.

kærlig hilsen

Vores nr 2 blev født 20 måneder efter vores første. Og jeg vil ikke lyve til dig: det har været HÅRDT!!!!! Der var også en lang periode, hvor man mand skulle arbejde meget og jeg var ved at dø! Der er mange ting som er problematisk, som man ikke rigtigt tænker på, når man bliver gravid. Nu har jeg set, at det er faktisk nemmere med tvillinger end med to små. Tvillinger bliver sultenen, trætte og så noget på en gang, altså de udvikler sig sammen. Men her er kører det sådan at når den ene bliver træt og skal puttes, så bliver den anden træt, og når den ene skal skiftes, så spilder den anden en kop mælk, vand, you name it. Og når den anden er ved at blive rigtigt sulten, så bliver den anden sur på en eller anden grund og skriger og skriger.... Puha! Meeeen, nu er den lille 7 måneder og det er blevet meget nemmere. Jeg er meget mere lettet over det nu. Jeg kan se lyset!   Stadig kan det gå lidt galt en gang i mellem. Jeg var alene i aften og den store var rigtigt rigtigt sulten og jeg var i gang med at smørre noget til ham og tager risen fra komfuret. Den lille var pludseligt meget træt, og han startede at blive så ked af det. Så begge to var kede af det med pga forskellige ting... Men nu sker det ikke så tit som før og jeg har også lidt bedre styr på situationen    Og jeg nyder så meget, når de er så glade for hinanden og de grinner med hinanden! Vi er også rigtigt glade for vores to små monkeys   Og jeg er ved at overveje et nr 3 

Anmeld

8. juni 2010

Findusinde

Hej søde.! 

Så er det derfor vi ikke ser noget til dig...

Vil rigtig gerne sige tillykke! Snak med Balderson/Jill.. Hendes små charmebøffer er jo tæt på hinanden.. Hun vil med garanti kunne give dig en masse gode råd!

Du har mit nummer hvis du har brug for en sludder..

Knus

Anmeld

8. juni 2010

moller84

Ja det nok noget i den retning jeg tænker vil blive hårdt. Min kæreste arbejder på et skib og er væk 14 dage ad gangen, så er alene i de 14 dage han er væk, og min familie bor på sjælland, men har heldigvis hans forældre nogen lunde tæt på. Men hvis vi skulle have en mere, ville jeg nok blive nød til at forlange han fandt job i land.

Tænker bare også at når man er så dum at ikke bruge beskyttelse, og man er voksen og allerede har en baby, så kan man ikke bare sige, ej det passer ikke så godt ind nu, vi fjerner det - tror jeg ville føle meget skyld over at få det fjernet.

Anmeld

8. juni 2010

moller84

Findusinde skriver:

Hej søde.! 

Så er det derfor vi ikke ser noget til dig...

Vil rigtig gerne sige tillykke! Snak med Balderson/Jill.. Hendes små charmebøffer er jo tæt på hinanden.. Hun vil med garanti kunne give dig en masse gode råd!

Du har mit nummer hvis du har brug for en sludder..

Knus

Ja jeg har skrevet til hende på face, men hun har ikke svaret tilbage endnu. har også prøvet at skrive til jer på vores side for at komme ud med lidt tanker, men den vil ikke oprette mine indlæg.. siger hele tiden der er en fejl.

Anmeld

8. juni 2010

Findusinde

moller84 skriver:

Ja jeg har skrevet til hende på face, men hun har ikke svaret tilbage endnu. har også prøvet at skrive til jer på vores side for at komme ud med lidt tanker, men den vil ikke oprette mine indlæg.. siger hele tiden der er en fejl.

Ej, sikke noget tis at den ikke gider oprette dine indlæg...

Det er godt du har taget fat i hende.. Er sikker på hun er fuld af guldkorn..

Har du brug for vi snart mødes?

Knus

Anmeld

8. juni 2010

msax

Ville gerne komme med en masse kloge ord, men det er kun dig og faderen der kan tage beslutningen.

Jeg har en datter på 18 mdr og er gravid med nummer to - har termmin 4. august, så Mille er 20 mdr når hun bliver storesøster. Det er helt bevist at vi/jeg har valgt at få dem så tæt på hinanden.

Jeg ved det bliver lorte hårdt, men ved samtidig også at børnene for rigtig meget glæde af hinanden. Jeg ville uden at blinke vælge at få nummer to (også selvom det er tæt på og måske lidt uplanlagt).

Om det er nødvendigt at bede manden om arbejde på land, kan jeg ikke sige. Jeg ved kun at man kan få en meget sur/ked af det mand hvis ikke han laver noget han holder af. De 14 dage han er væk kunne I jo have en aftale med hans forældre om de aflastede mere en periode og den ellers "bare" stod på fryser mad de 14 dage - og han/I så fyldte fryseren op når I var to hjemme på skansen.

Jeg ønsker dig alt det bedste og håber dig og manden får en rigtig god snak om hvordan og hvorledes. Og husk, man elsker altid de børn man får.

SMIL fra Mette 31+6

Anmeld

8. juni 2010

Camilla_a

Først og fremmest tillykke! Der er 13 mdr mellem vores drenge og jeg er rigtig glad for den aldersforskel! Ja det har da været hårdt og så ik alligevel... Frey gik jo i vuggestue om dagen, hvor jeg så var hjemme og hygge med lillebror. Frey blev aflevet ca 9 og hentet ca 14:30. Vi gjorde også meget ud af at Frey havde dage med enten mor eller far uden Loke. I dag er de snart 3 og 2 år og elsker hinanden! De begynder rigtig at få noget af hinanden og leger meget sammen. Mht økonomi så er der jo søskende rabat i vuggestue, børnehave og sådan. Vi var jo så heldige at få en dreng mere så vi havde en masse tøj, man skal jo ikke på samme måde ud og bruge en masse penge på barnevogn og sådan. Håber du finder ud, hvad der er bedst for dig

Kram Camilla mor til pseudotvillinger

Anmeld

8. juni 2010

moller84

msax skriver:

Ville gerne komme med en masse kloge ord, men det er kun dig og faderen der kan tage beslutningen.

Jeg har en datter på 18 mdr og er gravid med nummer to - har termmin 4. august, så Mille er 20 mdr når hun bliver storesøster. Det er helt bevist at vi/jeg har valgt at få dem så tæt på hinanden.

Jeg ved det bliver lorte hårdt, men ved samtidig også at børnene for rigtig meget glæde af hinanden. Jeg ville uden at blinke vælge at få nummer to (også selvom det er tæt på og måske lidt uplanlagt).

Om det er nødvendigt at bede manden om arbejde på land, kan jeg ikke sige. Jeg ved kun at man kan få en meget sur/ked af det mand hvis ikke han laver noget han holder af. De 14 dage han er væk kunne I jo have en aftale med hans forældre om de aflastede mere en periode og den ellers "bare" stod på fryser mad de 14 dage - og han/I så fyldte fryseren op når I var to hjemme på skansen.

Jeg ønsker dig alt det bedste og håber dig og manden får en rigtig god snak om hvordan og hvorledes. Og husk, man elsker altid de børn man får.

SMIL fra Mette 31+6

Tak når jeg læser dit indlæg bekræfter det den del af mig der gerne vil have det her barn.

Men nogen er jo måske stærkere end andre tænker jeg så også lidt. Men tror også på jeg kan klare mere end jeg tror.

Anmeld

8. juni 2010

moller84

Camilla_a skriver:

Først og fremmest tillykke! Der er 13 mdr mellem vores drenge og jeg er rigtig glad for den aldersforskel! Ja det har da været hårdt og så ik alligevel... Frey gik jo i vuggestue om dagen, hvor jeg så var hjemme og hygge med lillebror. Frey blev aflevet ca 9 og hentet ca 14:30. Vi gjorde også meget ud af at Frey havde dage med enten mor eller far uden Loke. I dag er de snart 3 og 2 år og elsker hinanden! De begynder rigtig at få noget af hinanden og leger meget sammen. Mht økonomi så er der jo søskende rabat i vuggestue, børnehave og sådan. Vi var jo så heldige at få en dreng mere så vi havde en masse tøj, man skal jo ikke på samme måde ud og bruge en masse penge på barnevogn og sådan. Håber du finder ud, hvad der er bedst for dig

Kram Camilla mor til pseudotvillinger

endnu et dejligt indlæg ja tænker at økonomisk er det jo ikke så dyrt anden gang som første, man har jo lidt ting, og får jo også de flere børnepenge til hjælp. Ikke at jeg er en der vil nasse fra kommunen, men det da alligevel en hjælp, og noget alle får.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.