Besøg efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

XXSS

Risen skriver:

Hvor mange kom hos jer? Hvem? Var det for meget eller tilpas? Hvad gjorde det nemmere for jer?... 

Har sagt til kæresten at jeg ikke vil have at folk sidder og vente ude på fødegangen imens jeg føder.. Måske mærkeligt, men vil sku lige føde i fred og ro, og lige sige hej til min datter før folk kommer væltende.. .. Desværre oplever jeg allerede nu at folk ikke kan forstå det og synes det er en mærkelig holdning.. Hmm.. Hvordan fik i det planlagt det hele?

Lige på det punkt er det ene og alene jer der bestemmer og det må folk respektere! - de kan da komme i besøgstiden på hospitalet og indordne sig efter deres regler så slipper i også for at skulle tænke på kaffe og andet til gæsterne.

Min jordmoder sagde, at det var meget vigtigt at vi lyttede til vores behov og ikke havde folk rendende hele tiden. Den lille bliver også ekstremt forvirret over det. Så vi sagde til familien at de kunne komme på 2. dagen ude på hospitalet og det gjorde de så, var i maks. en halv time og så tog de hjem igen. Da vi kom hjem var vi os selv i en uge eller to og fik styr på de forskellige rytmer m.m. Først derefter var der overskud til alt det andet.

Man skal ikke indordne sig efter andre, de skal indordne og respektere jeres valg. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis du havde nævnt det her for din jordmoder så havde hun meldt klart ud, at i skal tænke på jeres lille nye familie og ikke andre. Dermed også få besøg når i er klar til det og ikke før

kan godt blive lidt irriteret over at folk generelt ikke har forståelse for sådan nogle ting øv altså! (her tænker jeg på familie/venner m.m.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Assi

Vi ventede med at lave aftaler til efter fødslen, for at se hvad vi havde overskud til. De nærmeste vidste, at vi selv sagde til! På patienthotellet kom vores nærmeste familie og venner i løbet af de dage, vi var der. Da vi kom hjem, havde flere af vores venner uddelte aftensmadstjans blandt hinanden, så de kom med aftensmad i ugen frem - SÅ lækkert + det blev slået sammen med et lille besøg. På den måde var der mange folk, der kom på besøg, men det var ganske kort, og de efterlod aftensmad

Men det er så svært at sige, hvor meget overskud man har. Vores start var forholdsvis nem, så vi havde overskud til at se en del, men det er så svært at sige - afhængig af fødslen og baby. Så mit råd er at vente og se, hvad man har lyst til - og sig til folk at I selv melder ud, når I er klar.

Håber folk respekterer jeres behov og valg!

Anmeld

8. juni 2010

Munder

Rigtig mange gode indlæg.

Det er er vigtigt er at du 100 % tænker på dig selv og din lille nye familie!!!

Hvem ved, måske er du en prima avlsko, der smutter mandler og er klar til besøg 5 minutter efter fødslen. Det kan man jo ikke vide.

Vi meldte ud inden fødslen, at der ikke skulle komme nogle forbi på hospitalet med mindre vi havde lavet en aftale med dem. Jeg endte med at være indlagt i 5 dage, og fik derfor klaret mange barselsbesøg der. Det gode ved at få besøg på hospitalet er netop, at der er en afgrænset besøgstid, så man ikke ender med flere timers besøg.

Jeg kan jo tilføje, at vi først fik besøg 24 timer efter jeg fødte (havde en hård fødsel, så jeg var ikke klar før).

Og hvis folk bliver fornærmede, eller ikke kan forstå jeres holdning, så prøv at lade være med at blive for påvirket, det er altså DIG og din bebs der er vigtigst her!

Dorte

Anmeld

8. juni 2010

Nanna1985

Altså første gang, var jeg lige kommet ned på barselsgangen kl.19:30, da mine svigerforældre, min mands søster, hendes mand og deres to piger stod der.. Efter et frygteligt kejsersnit, var det meget voldsomt og ville ønske at min mand, havde sagt STOOP, da mit overskud slet ikke var til det.. Jeg havde ALT for meget besøg og havde en fødselsdepression Kunne slet ikke overskue at åbne gaver eller noget, så det gjorde min mand..

Anden gang lå jeg der så kort, så der fik jeg besøg hjemme, det var ikke voldsomt, da jeg var mere frisk og havde overskudet til det..

Du skal huske og sige STOP.. Det er jer der bestemmer..!! Lad være med at ringe til folk, før I er klar til det.. Hvis folk ikke kan forstå det, jamen så lad dem om det..!! Det er MEGET forskelligt fra person til person, hvordan man har det efter fødslen og afhængere os af hvor lang en fødsel man skal igennem..

Vær ikke bange for at sige fra

Anmeld

9. juni 2010

Risen

Tusinde tak for jeres svar piger ! Dejlig tråd, som virkelig fortæller hvad der er godt og skidt ! .. Jeg har aftalt med kæresten at vi ikke ringer til nogle før jeg har født og så tager vi den derfra når lillepigen er kommet til .. Alt afhængigt af overskud og energi.. 

Tusinde tak for svar og at I gad at dele jeres historier.. Er sikker på der er mange andre end mig som har læst med.. 

Anmeld

9. juni 2010

B&J

jeg kan godt forstå du ikke vil have nogle uden for døren og du vil føde i fred det ville jeg også

men jeg havde besøg af mine søskende min mor min moster min kærestes forælder og nogle venner det var dejligt de kom men ville ønske der endelig ikke som så mange var virkelig træt da vores dreng ikke ville sove

Anmeld

9. juni 2010

Tulle28

Risen skriver:

Hvor mange kom hos jer? Hvem? Var det for meget eller tilpas? Hvad gjorde det nemmere for jer?... 

Har sagt til kæresten at jeg ikke vil have at folk sidder og vente ude på fødegangen imens jeg føder.. Måske mærkeligt, men vil sku lige føde i fred og ro, og lige sige hej til min datter før folk kommer væltende.. .. Desværre oplever jeg allerede nu at folk ikke kan forstå det og synes det er en mærkelig holdning.. Hmm.. Hvordan fik i det planlagt det hele?

Aj det synes jeg altså ikke er en mærkelig holdning!

Vi havde egentlig regnet med at få besøg på fødegangen, men jeg fik kejsersnit om eftermiddagen og nåede kun lige op på barselsafsnittet, da besøgstiden gik igang, så det var fint at det kun var vores familier der kom den dag (jeg lå stadig med kateter og var lidt omtumlet). Dagen efter kunne vi simpelthen ikke overskue det, var for trætte og ville gerne bare nyde vores lille datter. Vi kom hjem efter to døgn og på 4. dagen havde vi besøg... Og det havde vi de næste 4 dage i træk. Og det var alt for meget synes jeg. Men mærk efter, hvad du kan overskue og husk at det er OK at aflyse, hvis I f.eks. har haft en dårlig nat eller bare ikke magter det alligevel.

Knus Tulle

Anmeld

9. juni 2010

Silvermist1

Efter at Isabella blev født, så synes jeg også at det væltede ind med gæster i de første 2 uger efter. Vi havde bl.a. gæster der kom hele vejen fra Island for at se hende, så derfor kunne man ikke bare sådan lige sige fra. Vi ser dem så sjældent vores familie fra Island. Men ærlig talt, trods at jeg sætter stor pris på at alle gerne vil besøge os, så synes jeg at det blev for meget til tider. Det stressede mig, der var larm og jeg blev småirriteret og træt.

Efter at Victoria blev født meldte jeg klart ud til min mand, at jeg ikke ville have så mange gæster denne gang. Så kunne han hjælpe med med at stå fast ved det. Men denne gang havde vi heller ikke ligeså mange gæster, da det er dyrt at rejse fra Island til Danmark nu pga. af finanskrisen. Vi var denne gang dygtigere til at være bestemte og sige fra, hvis vi ønskede ro. Alle måtte komme, men kun når vi havde overskud til besøg. Det blev heldigvis accepteret med 100% forståelse.

Anmeld

14. november 2010

Risen

Oppe lige denne tråd , da der sikkert er andre som vil få ligeså meget gavn af den som jeg gjorde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.