Besøg efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Corn

Risen skriver:

Ja.. .. Det er lidt noget rod.. En ting er at man har sagt man ikke vil have besøg det første stykke tid, men en anden ting er hvis de så dukker uanmeldt op.. Arh jeg ville krumme tæer og have det rigtigt dårligt med at skulle sende dem hjem igen.. 

Jeg ved det lyder åndssvagt, men du kan sætte en seddel på døren, hvor du skriver at I ikke ønsker uplanlagt besøg, da I fx sover...

Det måtte jeg gøre nogle dage, fordi vi bor i en meget lille by, og jeg har altså været ude for at posten pludselig stod i stuen(kammerat til min mand) for at se den lille, mens jeg sad i undertøj i sofaen og forsøgte at amme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

2721

Risen skriver:

Ja.. .. Det er lidt noget rod.. En ting er at man har sagt man ikke vil have besøg det første stykke tid, men en anden ting er hvis de så dukker uanmeldt op.. Arh jeg ville krumme tæer og have det rigtigt dårligt med at skulle sende dem hjem igen.. 

Præcis og er så nervøs for de gør det, da de siger det er noget pjat det jo bare dem, så self vil de kigge forbi, de fatter bare ikke at de ikke har sær rettigheder selvom de føler de har. Og nøj hvor er det svært at stå fast.  Min familie og venner er fuld af forståelse så det er ekstra hårdt, det er mennesker man ikke er så trygge ved der ikke respekter en og ens følelser, men nu må vi se

Anmeld

8. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg gør det lige kort - jeg synes det var rigtig hårdt med alle de barselsbesøg, og hvis jeg kunne gøre det om igen så ville jeg være meget mere bestemt og virkelig holde folk fra døren ihvertfald den første uge, for det var bestemt ikke sjovt og til sidst endte jeg med at melde fra til et par hold fordi jeg var så udmattet.

De besøg som gjorde godt - rigtig godt - var dem fra mine nærmeste venner som kom med kaffen og som JEG havde brug for at se. Jeg trængte nærmest til at blive debriefet efter fødslen og snakke med nogen som kendte mig rigtig rigtig godt - ikke alle mulige mostre, fætre, kusiner, venner af familien osv. og så min mor.

Men min svigerfamilie kom jo så ind med fly fra Stockholm og skulle bo i min mors lejlighed 6 dage efter fødslen - 2 dage efter vi kom hjem fra hospitalet - og sad hele weekenden i sofaen og stirrede betagede på mig mens jeg forsøgte at få amningen i gang Det var simpekthen forfærdeligt, selvom de ellers er rigtig dejlige.

Anmeld

8. juni 2010

LIZO

ingen viste jeg skulle sættes i gang første gang. ringede da jeg havde født.. fik en del sureminer over de ikke måtte komme.. selvom de mente de kun lige blev 5 min. men fødte 19.26. og tog lidt over 1 time før moderkagen kom ud. og der var en del problemer med den. og skulle måske ned og ha den fjernet på op bordet. og vi ønsket at ha lidt tid for os selv.

dagen efter fik vi besøg af min søster mor og far. samt lars forældre søster og kæreste. senere kom min storesøster med børn og min ondel og børn. vi sad bare og hygget. liam lå bare og sov. da alle gæster var taget hjem kl 19 tog vi hjem til os selv. vi ønsket ikke at blive en nat mere da jeg var kommet ind på en fælles stue.  efter det kom der besøg ca hver 2 dag.. så det var fint nok..

her anden gang var de kun min svigerinde der viste jeg skulle sættes i gang, fik hun afvide dagen før da hun skulle ha liam imens. ringede nogle timer senere og fortalte alle at jeg havde født. og vi lige ville hjem først og liam fik lidt tid med lillesøster først.  vi var hjemme kl 18. så kom liam med sin faster og hendes kæreste. han fik lov at side lidt med hende. men han var mere inttereseret i alle de gaver der var til ham så kom lars forældre  og efter kom min søster og mor og hendes mand. de fik afvide at det kun var kort og ingen fik lov at holde. ville selv ha lov at side lidt med hende..  de tog det pænt og blev kun ca 30 min. dagen efter kom min far og min mor kom alene igen. for hun havde ikke nået at få købt blomster (mor-barn buketen) resten af besøgene kom lidt hen af vejen..

nu havde jeg os en meget kort fødsel. (1.5 time) her sidste gang så jeg havde det godt og var ikke træt.

Anmeld

8. juni 2010

Risen

Macaab skriver:

Jeg ved det lyder åndssvagt, men du kan sætte en seddel på døren, hvor du skriver at I ikke ønsker uplanlagt besøg, da I fx sover...

Det måtte jeg gøre nogle dage, fordi vi bor i en meget lille by, og jeg har altså været ude for at posten pludselig stod i stuen(kammerat til min mand) for at se den lille, mens jeg sad i undertøj i sofaen og forsøgte at amme...

Ja det er en super god idé .. Men det kan man vist ikke rigtigt på patienthotellet.. .. regner med vi er der de første par dage.. 

Anmeld

8. juni 2010

CarinaSB

jeg havde besøg af min mor og hendes kæreste 4 timer efter jeg fødte .. noah kom til verden 18.25 ..

Og jeg havde frabedt mig besøg samme dag jeg fødte .. udover min mor .. Hende havde jeg bare super meget brug for

Ellers kom min veninde dagen efter sammen med hendes x .. ellers kom alle besøg en uge efter vi var kommet hjem

Anmeld

8. juni 2010

Corn

Risen skriver:

Ja det er en super god idé .. Men det kan man vist ikke rigtigt på patienthotellet.. .. regner med vi er der de første par dage.. 

Evt kan du sikkert give besked i receptionen... Så hvis nogen henvender sig, så giver de besked om, at I ikke tager imod gæster uden aftale og først kl. ?-?

Vi blev ringet op på patienthotellet, at der var gæster, og om de måtte komme op... Vi blev bare så overraskede over at det skete, at vi sagde ja, selvom vi nok helst havde været fri...

Anmeld

8. juni 2010

frk Jensen

Jeg fødte marcus lidt i syv om aftenen på aalborg sygehus og min daværende svigermor og svigerinde bor max 30 min fra sygehuset, så kom de ret hurtigt ind og så den bette.

Min egen mor, stedfar, og mine to brødre kom ca ved en otte tiden og jeg syns det var skønt at vise ham frem... ( jeg sov næsten gennem hele fødselen, hurra for epidural )

Herefter røg vi på patient hotellet og hurra for at vi lå på 7 sal, og min svigerinde ikke vil tage elevatore, så hende slap jeg for.. men min mor og min tætte familie kom igen mandag aften med blomster..

Tirsdag røg vi tilbage til sygehuset, da knægten ikke ville spise og igen så lå vi så højt at min svigerinde ikke ville op... heldigt for det

men der fik jeg ofte besøg, men heller ikke overdrevet... jeg kunne sagtens overskue det og jeg havde bare lyst til at vise HELE verden min lille prins....

Da vi kome hjem var min daværende svigerinde og svigermor der ret ofte...

Men et godt råd, tag ud med baby når du har født... så kan du komme ud og gå en bette tur og du bestemmer selv om hvornår du ikke gider mere..

Det kommer self også an på hvordan din fødsel forløber...

Held og lykke.. kram

Anmeld

8. juni 2010

ML

Nu er der mange der har skrevet om hvor hårdt det er at få besøg efter fødslen, men jeg vil så sige at vi havde utrolig lyst og behov for at vise vores lille dreng frem for bedsteforældre og søskende. Plus at jeg, og sådan set også min mand, gerne bville fortælle om fødslen og snakke med folk om det igen og igen.

Jeg fødte om eftermiddagen og min mor fik pænt lov til at vente til næste dag med at komme. Det var hun ikke så glad for men respekterede dog vores ønsker. Mine forældre og bror kom på sygehuset, min mands forældre efter 2-3 dage da de bor lidt længere væk. Vores nærmeste venner inviterede vi selv hjem også efter 3-4 dage, vi var så stolte og havde virkelig lyst til at vise vores skønne barn frem!

Men min mand var/er også god til at forkæle mig og jeg skulle sådan set bare bevæge mig fra sengen og ind til friske jordbær og kage i stuen.

Hvis du er bekymret for at folk ikke vil vise forståelse eller respektere jeres brug for fred, så må du jo bare tage den lille og gå ind og lægge dig på soveværelset. Så kan de jo sidde i stuen og snakke uden dig og baby hvis de har behov for det. Mon ikke så de fatter det? Håber da det fleste mennesker forstår og respekterer de nye forældre og barnets behov.

Anmeld

8. juni 2010

klmf

Jeg havde det på NØJAGTIG samme måde. Der var ikke så meget pis, vi sagde bare at folk fik først besked, når det hele var overstået.

Vi lå tre dage på sygehuset og der fik bedsteforældrene plus min bror med familie lov at komme, det var det.

Efter vi kom hjem gik der vist næsten en uge inden der rigtig kom barselsgæster, jeg orkede det simpelthen ikke. Okay, min mor sneg sig lige ind for ta sige hej og vande blomster, men det var j bare en god hjælp. Vi havde en træls første uge og var glad for at vi ventede med at få besøg til der lige var lidt mere overskud.

Familie og venner må synes hvad de vil, de har ikke 'krav' på at se bebsen før den nærmest er landet på fødebriksen.

Vi holdt hårdt på bedsterne og den nærmeste familie i de første fantastiske, euforiske dage (hvor man jo også lige skal starte amning op og finde ud afhvor meget der er ødelagt forneden og sådan noget) og så længere ud i rækkerne, da vi var kommet hjem og havde fået lidt mere styr på det.

Det blev respekteret hos os for det var bare den klare udmelding og ikke så meget at diskutere

Så bare læg reglerne ud og så håb på en forstående familie og vennekreds  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.