Besøg efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.158 visninger
38 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Risen

Hvor mange kom hos jer? Hvem? Var det for meget eller tilpas? Hvad gjorde det nemmere for jer?... 

Har sagt til kæresten at jeg ikke vil have at folk sidder og vente ude på fødegangen imens jeg føder.. Måske mærkeligt, men vil sku lige føde i fred og ro, og lige sige hej til min datter før folk kommer væltende.. .. Desværre oplever jeg allerede nu at folk ikke kan forstå det og synes det er en mærkelig holdning.. Hmm.. Hvordan fik i det planlagt det hele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Svei

Vent med at ringe og fortælle det til du er klar til besøg

Jeg havde vildt mange besøg på hospitalet og det var eget ønske da det der er kontrolleret(de kan ikke blive i timevis) og så skal jeg ikke stå for noget som helst...meldte ud at jeg ikke ønskede besøg hjemme, da jeg der bare ville bruge tiden på at finde mig til rette. Men nu var jeg jo også et par dage på sygehus, det er man ikke mere, vel?

Anmeld

8. juni 2010

lenaogkenn

med vores første barn kunne jeg ikke sige fra. så der væltede det ind med gæster på barselsgangen og bag efter en hel uge med gæster der hjemme hver dag. det orkede jeg bare ikke denne gang.

her anden gang kom vi hjem efter 4 timer. jeg sagde nej til besøg de første 2 dage. da vi lige skulle sunde os og storesøster havde brug for at lære lillebror at kende. her efter fik vi gæster 3 dage i træk. de sørgede selv for at lave te og kaffe. de tog også selv kage med. jeg orkede bare ikke at skulle ordne alt sådan noget. hele familien var meget forstående og søde.

jeg har ikke fortalt folk da fødslerne er gået igang. de har først fået besked når den lille var kommet ud og vi lige havde fået hvilet os lidt. jeg ville have det meget dårligt hvis der var nogen der ventede på at der skulle ske noget. plus hvis det trækker ud og man ikke lige giver besked til de pårørende, så kan de blive ufatteligt nervøse.

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

Hvis folk allerede nu er sådan så lad vær med at fortæl du har født til I er klar til besøg. Nu er du jo første gangs og får sandsynligvis nogle dage på sygehuset efterfølgende - så jeg vil råde dig til at få fyret alle de besøg af som I kan imens I er på sygehuset - her er det lidt nemmere for folk at forstå at de ikke kan blive i timevis og der er ingen forventninger til dig om at du lige har gjort hytten rent eller står klar med nybagte boller.

Og elelrs så sig til folk nu (med et smil på læben ) at når I er kommet hjem så kunne du ønske dig at dem der kom på besøg selv lige havde været forbi bageren og købt lidt til kaffen, eller måske lige har lidt nem aftensmad med til jer - og at en god barselsgave også vil være hvis de lige tømmer opvaskeren eller tager en runde med støvsugeren når nu de alligevel er på besøg (det var nok mest min mor og svigermor jeg var så fræk at sige sårn til - men uuhhh hvor var det dejligt når specielt min mor lige kom forbi og støvsugede, lagde lidt tøj sammen, havde en lasagne med e.lign... det er GULD værd)

Anmeld

8. juni 2010

misslea

Risen skriver:

Hvor mange kom hos jer? Hvem? Var det for meget eller tilpas? Hvad gjorde det nemmere for jer?... 

Har sagt til kæresten at jeg ikke vil have at folk sidder og vente ude på fødegangen imens jeg føder.. Måske mærkeligt, men vil sku lige føde i fred og ro, og lige sige hej til min datter før folk kommer væltende.. .. Desværre oplever jeg allerede nu at folk ikke kan forstå det og synes det er en mærkelig holdning.. Hmm.. Hvordan fik i det planlagt det hele?

ej hvor sjovt.... jeg har gjort mig nøjagtig de samme tanker!!! Så tak fordi du lige oprettede tråden for mig... heheh

Jeg har det præcis ligesom dig....!! Det er KUN min mand, som skal være til stede under fødslen.... vil heller ikke have folk ude i venteværelset mens jeg føder.... det er noget ham og jeg skal klare i fred o ro (eller kan man sige sådan om en fødsel.. heheh)

Vi vil først ringe til venner og familie, når vores lille pige er kommet ud, og jeg føler mig klar til at få besøg!! For mit vedkommende tror jeg, at det kommer meget an på, hvordan fødslen er gået!!

Jeg tænker, at mine tætteste veninder og vores tætteste familie får lov at komme ud på hospitalet, men ellers må folk komme hjem til os, når vi har fundet os til rette...!!! Og så skal man huske at sige til folk, at hvis de vil have kaffe og kage osv... så må de selv tage kagen med og lave kaffen, når de kommer, så man ikke skal føle sig forpligtet til at diske op med det helt vilde hver gang, der kommer besøgende!!!

Men igen... tror man vil fornemme, hvor meget man har overskud til, så snart baby er ankommet!!! Og jeg håber, at man er klog nok til at sige fra, hvis det blir for meget!!!

Vil glæde mig til at læse om andres erfaringer og tanker....

mange  fra Lea

Anmeld

8. juni 2010

Corn

Første gang fortalte vi ikke nogen, at vi tog på fødegangen, ikke før kl. 5 om morgenen, da vores hund skulle luftes af svigerfar inden han tog på job. Og Søren sagde meget strengt at VI nok sku lade høre fra os, så de behøvede "kun" at afvente nyt..

Kl. lidt i 9 ringede han til min mor, som jeg havde en aftale med kl. 9 og sagde følgende:

Hvis du vil have de rundstykker, så må du købe dem selv, for Majken kommer altså ikke (stilhed)..... OG forresten så er du blevet mormor...

Så hun kom i løbet af et par timer, hun skulle lige købe ting og gaver først, så hun kom slæbende med frugt, juice, ammebh'er og blade... Men vi har også et rigtig godt forhold.

Tror svigerfamilien fik lov at komme samme aften, og ellers kom folk dryssende over nogle dage.

Et besøg irriterede mig virkelig, Mandens kusine og fætter, som jeg intet har med at gøre, troppede op på førstedagen på patienthotellet, det kunne jeg godt have været foruden. Synes det var dem der stod os nær, der have "førsteret".

Men vær ikke bange for at sige fra, først når du har født, ved du hvad du har lyst til.

Da jeg fik Anton om morgenen, skulle min svigerfar holde rund fødselsdag om aftenen, og folk kiggede hurtigt ind og smuttede så til fest, og jeg havde en skøn aften helt alene med mit nyt vidunder... Og senere kom Storebror hjem og puttede... Faren fik så lige fejret igennem at han igen var nybagt far

Anmeld

8. juni 2010

Mira0911

Folk kom først væltende dagen efter fødslen... Og jeg tog imod så mange besøg som overhovedet muligt mens, vi var indlagt... Så slap jeg for alle besøgene når vi kom hjem...

Tag imod besøg når du er klar til det...

Anmeld

8. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Inden, at jeg skulle føde 1. gang var der også nogen fra min svigerfamilie der ville op og sidde på gangen mens, at jeg fødte. Det sagde jeg BESTEMT NEJ til. Vi ønskede INGEN til, at sidde på gangen eller til, at komme ind på fødestuen lige efter, at jeg havde født. Det var noget min mand og jeg havde sammen alene, og vi ville først have, at vi fik besøg når vi var kommet på barselsgangen. Der var lidt sure miner.

Vi havde en del besøg på hospitalet både 1. og 2. gang. Det havde jeg det ok med, da folk var søde til kun, at blive kort i forhold til når det var hjemme.

Kh. Katja

Anmeld

8. juni 2010

saxa

Vi havde bestemt os for at de eneste der måtte komme mens vi var på sygehuset/patienthotellet var bedsteforældrene.. Da vi kom hjem, kunne alle andre komme og se hende.. Vi prioriterede at være alene med vores lille pige og lære hende lidt at kende, før der kom en masse mennesker og skulle se, holde, røre mm.. Og det fungerede super godt for os.. Hun fik en stille og rolig start på livet

Her anden gang, regner jeg med vi lige skal have et par dage alene, inden folk kommer væltende ind - da vi lige synes storesøsteren skal vænne sig til ham først.

Anmeld

8. juni 2010

BinaMor

mine 2 papdøtre og svigermor og svoger kom mens jeg fødte og ventede udenfor. det var ikke rart.. for jeg havde ikke engang samlet benene før de kom ind.. og man er såååå træt. næste gang har vi besluttet at det først er når vi kommer hjem. men er man førstegangs vil jeg sige ca. 4-6 timer efter for det er jo rart med familie. meeen lad lige en få noget ro først og blive syet i fred.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.