Besøg efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

DK

Mine forældre kom 2 timer efter jeg havde besøg. I Horsens må man slet ikke have besøg på fødegangen, kun på barselsgangen så det giver sig selv. Sådan tror jeg det er på de fleste sygehuse.

Jeg var vildt glad for at min mor, far og søster kom der 2 timer efter hun var født. Jeg havde SÅDAN et behov for at vise HELE verden hvor fin og sød hun var, så det var kun dejligt at der kom  nogen og kiggede! Men nu havde jeg også en rigtig kort og nem fødsel, så jeg var også i totalt overskuds-mode.

Dagen efter fødslen tog jeg hjem, og kl. 13 fik jeg 16 gæster til en lææænge planlagt familiejulefrokost. Det var alle mine søskende med ægtefæller/kærester og mine forældre der kom. Det var bare så suuuuper hyggeligt, og dejligt bare at sidde og blive vartet op mens de alle løb rundt og lavede mad, dækkede bord, ryddede væk osv. Det var så hyggeligt og dejligt med opmærksomhed, ros osv. Jeg følte slet ikke det var for meget, men det var så naturligvis også kun mine søskende og forældre (vi er RET mange, he he). Vi taler stadig om den julefrokost som noget helt specielt. Der var bare sådan en rigtig "jule-freds-stemning" med min lille nyfødte datter den dag! (hun er så også den første i familien)

I dagene derefter kom der mange af mine kærestes "venner" (Hans ekkæreste havde fået "vennerne" i deres "skilsmisse"). Altså sådan nogen han engang havde kendt men som jeg aldrig havde mødt i de to år vi var kærester. Det var SÅ tydeligt at de kun var der på et nysgerrigheds-besøg. De ringede ikke inden men kom bare forbi, og det var RET anmassende og træls synes jeg, at stå med morgenhår og roderi med en 4 dage gammel baby og så få uventet besøg af nogen fremmede kl. 10 om formiddagen! Men når de stod der i døren var der jo ligesom ikke så meget at gøre....

Nå. Men for at gøre denne laaange historie kort: Jeg er sikker på at du også vil få lyst til at vise dit barn frem, men at du ikke gider at hele verden kommer rendende... De fleste har i dag heldigvis mobil og ringer/skriver inden de kører, og så er det jo så  nemt at sige, jeg har ikke tid nu.  Mht fødslen, så kan i jo bare vente med at ringe til nogen før barnet er født!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

sbs78

Da jeg fødte første gang, havde vi alt for mange gæster på sygehuset. De første kom i mens jeg stadig lå på fødegangen og dagen efter havde vi gæster fra formiddagen til først på aftenen, og det kan IKKE anbefales. Anden var noget helt andet, der fik jeg også pks. Den første dag havde vi kun besøg af vores store datter og mormor. Ellers var det os der bestemte hvornår folk måtte komme, og det var bare super fedt. Hver 4 time når hun skulle spise, var der ingen gæster. Jeg er total ligeglad med hvad, familie/venner synes, det er mig der har født og ikke dem. 

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

Det VÆRSTE folk kan gøre er at komme på uanmeldt besøg... uuhhh... specielt efter man er kommet hjem. I sådanne situationer tror jeg faktisk godt jeg kunne være kold og sende dem væk igen - det er så respektløst. Og helt ærligt... om der så sku gå et par uger før venner og den lidt længere ude familie sku se baby så går det squ nok også. Vi har fx et hold venner der fødte for 14 dage siden... og jeg er da vildt spændt på at se deres lille prinsesse, men jeg kunne ikke drømme om at komme på besøg før de selv sagde til

Anmeld

8. juni 2010

Ox.

Jeg fødte kl 08.03, og så startede ræset med gæster, de kom hele dagen og dagen efter igen - jeg var total kvæstet!

Jeg havde været vågen i knap 2 døgn til sidst, og det er for meget når man har været igennem 27 timer med veer og fødsel synes jeg ..

Sørg for at sige når du gerne vil have ro!

Anmeld

8. juni 2010

businesstigger

Jeg fødte 5.55 om morgenen. Vi havde ikke fortalt nogen at vi tog på hospitalet, så da fødslen var veloverstået ringede eller skrev vi til folk. På hospitalet var der besøgstid 2 gange om dagen og den første var ved 16 tiden, så der havde vi nået at sunde os lidt og været sammen som vores nye familie. At det var begrænset til 2 gange med gæster om dagen gjorde at det var til at overkomme.

Men ellers er det bare at sige fra også selv om folk måske tænker man er mærkelig. Det er jer og jeres nye familie der er det vigtige, og det må I prioritere, så må resten rette ind.

Anmeld

8. juni 2010

Risen

Tak for svar piger.. Synes godt nok det er svært.. Men det kommer vel helt an på hvornår man har født og hvordan fødslen har været.. Overvejer meget bare at få alle besøgene "overstået" på hospitalet så vi kan komme hjem i fred og ro.. Har en kæmpe familie og alle er bare så nysgerrig , hvilket er klart , men vil også gerne selv have lov til at møde min lille pige .. Hmm.. .. Har også overvejet at skrive en sms om at nu har jeg født og vi gerne vil vente med besøg fra alle undtagen de nærmeste til vi kommer hjem.. Men spørgsmålet er så hvem der mener de er de nærmeste.. ?! 

Anmeld

8. juni 2010

Vidunderligeunger

jamen jeg har faktisk kun haft et besøg herhjemme udover albertes bedste og olde forældre, og det er i dag 14 dage siden hun blev født. det var line&liam herinde fra. Hende og jeg er egentlig ikke bedste veninder (vi har ikke kendt hinanden så længe) men hun har selv lige for 6 mdr siden stået i akkurat samme situation, så der var ingen forventninger

på sygehuset lavede kæresten og jeg den regel om eet besøg om dagen i max en time. 

Folk synes da også vi var dybt ånsvage men vi havde bare sådan brug for at lære hende at kende ALENE!

Anmeld

8. juni 2010

Risen

BlyViol skriver:

jamen jeg har faktisk kun haft et besøg herhjemme udover albertes bedste og olde forældre, og det er i dag 14 dage siden hun blev født. det var line&liam herinde fra. Hende og jeg er egentlig ikke bedste veninder (vi har ikke kendt hinanden så længe) men hun har selv lige for 6 mdr siden stået i akkurat samme situation, så der var ingen forventninger

på sygehuset lavede kæresten og jeg den regel om eet besøg om dagen i max en time. 

Folk synes da også vi var dybt ånsvage men vi havde bare sådan brug for at lære hende at kende ALENE!

Ja det har jeg faktisk også tænkt på.. Altså at sige til folk at de max kan være der i x antal timer/minutter .. 

Anmeld

8. juni 2010

2721

Har det præcist som dig og ingfen forstår det, de sys jeg er underlig, men talte med min sundhedsplejeske i torsdags da hun var på besøg og hun sagde at de første 14 dage skulle folk bare holde sig væk, det vigtigste var at vi som en lille ny familie får ro til at få amningen op og køre og ellers bare lære hinanden at kende. Men min store frygt er at dem på min kærestes side på ingen ¨måde vil respekter det, forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke kan respekter andres ønsker, det er trods alt først og fremmest vores lille søn, ikke deres.

Anmeld

8. juni 2010

Risen

2606peanut skriver:

Har det præcist som dig og ingfen forstår det, de sys jeg er underlig, men talte med min sundhedsplejeske i torsdags da hun var på besøg og hun sagde at de første 14 dage skulle folk bare holde sig væk, det vigtigste var at vi som en lille ny familie får ro til at få amningen op og køre og ellers bare lære hinanden at kende. Men min store frygt er at dem på min kærestes side på ingen ¨måde vil respekter det, forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke kan respekter andres ønsker, det er trods alt først og fremmest vores lille søn, ikke deres.

Ja.. .. Det er lidt noget rod.. En ting er at man har sagt man ikke vil have besøg det første stykke tid, men en anden ting er hvis de så dukker uanmeldt op.. Arh jeg ville krumme tæer og have det rigtigt dårligt med at skulle sende dem hjem igen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.