Mine forældre kom 2 timer efter jeg havde besøg. I Horsens må man slet ikke have besøg på fødegangen, kun på barselsgangen så det giver sig selv. Sådan tror jeg det er på de fleste sygehuse.
Jeg var vildt glad for at min mor, far og søster kom der 2 timer efter hun var født. Jeg havde SÅDAN et behov for at vise HELE verden hvor fin og sød hun var, så det var kun dejligt at der kom nogen og kiggede! Men nu havde jeg også en rigtig kort og nem fødsel, så jeg var også i totalt overskuds-mode.
Dagen efter fødslen tog jeg hjem, og kl. 13 fik jeg 16 gæster til en lææænge planlagt familiejulefrokost. Det var alle mine søskende med ægtefæller/kærester og mine forældre der kom. Det var bare så suuuuper hyggeligt, og dejligt bare at sidde og blive vartet op mens de alle løb rundt og lavede mad, dækkede bord, ryddede væk osv. Det var så hyggeligt og dejligt med opmærksomhed, ros osv. Jeg følte slet ikke det var for meget, men det var så naturligvis også kun mine søskende og forældre (vi er RET mange, he he). Vi taler stadig om den julefrokost som noget helt specielt. Der var bare sådan en rigtig "jule-freds-stemning" med min lille nyfødte datter den dag! (hun er så også den første i familien)
I dagene derefter kom der mange af mine kærestes "venner" (Hans ekkæreste havde fået "vennerne" i deres "skilsmisse"). Altså sådan nogen han engang havde kendt men som jeg aldrig havde mødt i de to år vi var kærester. Det var SÅ tydeligt at de kun var der på et nysgerrigheds-besøg. De ringede ikke inden men kom bare forbi, og det var RET anmassende og træls synes jeg, at stå med morgenhår og roderi med en 4 dage gammel baby og så få uventet besøg af nogen fremmede kl. 10 om formiddagen! Men når de stod der i døren var der jo ligesom ikke så meget at gøre....
Nå. Men for at gøre denne laaange historie kort: Jeg er sikker på at du også vil få lyst til at vise dit barn frem, men at du ikke gider at hele verden kommer rendende... De fleste har i dag heldigvis mobil og ringer/skriver inden de kører, og så er det jo så nemt at sige, jeg har ikke tid nu. Mht fødslen, så kan i jo bare vente med at ringe til nogen før barnet er født!
Anmeld