Hvornår tog du dit barn i bad første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

BlyViol skriver:

ja okay. Hun er 14 dage i dag og har ikke været i bad endnu men er blevet vasket hver dag med en klud hehe... Jeg har nemlig også læst at det ikke er så smart at bade dem inden navlestumpen var faldet helt af...

Men så kommer hun i bad i aften

Wow - 14 dage.. hehe, men altid noget I har vasket hende med en klud

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel mht. hvornår man anbefaler at bade nyfødte første gang, siden jeg fødte Mathilde for 5½ år siden. Men dengang (lyder som om det er 100 år siden, hehe) var det ihvert fald meget normalt at få første bad 3-4 dage gammel.

Det var endda en sygeplejerske på afdelingen der introducerede os for hvordan og hvorledes man lige skal gøre med nyfødte i forbindelse med bad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

CamillaT89

Hej søde. 

Jeg tror da sagtens, man kan bade dem med det samme.  

Mener bare ikke, man må bruge sæbe, inden stumpen er faldet af - og så skal den jo tørres helt efterfølgende, så der ikke begynder at gro svamp. 

Anmeld

8. juni 2010

LauraLW

Risen skriver:

Er lidt usikker på hvornår jeg må bade den lille efter fødslen.. Nogle jordmødre siger jo at man slet ikke må bade den lille før navlestumpen er faldet helt af, hvor andre ryster på hovedet af den påstand.. Hvad gjorde I?.. Hvornår badede I den lille for første gang?

Vi ventede til den faldt af. - Tror godt man må inden, men vi fik at vide på barselsgangen at der sidder SÅ mange bakterier i den stump at det kan give øjenbetændelse (hvis der skulle komme lidt badevand i øjet), så vi ventede.

Laura

Anmeld

8. juni 2010

Mette.

Her kom Emilie i bad da hun var 3 dage gammel På Skejby patienthotel fik vi afvide det var bedst at gøre det første gang omkring 3-4 dage gammel.

- Det eneste man skal huske er at tørre navlestumpen meget grundigt, så den ikke er våd.

Anmeld

8. juni 2010

Vidunderligeunger

Mathildesmor skriver:

Wow - 14 dage.. hehe, men altid noget I har vasket hende med en klud

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel mht. hvornår man anbefaler at bade nyfødte første gang, siden jeg fødte Mathilde for 5½ år siden. Men dengang (lyder som om det er 100 år siden, hehe) var det ihvert fald meget normalt at få første bad 3-4 dage gammel.

Det var endda en sygeplejerske på afdelingen der introducerede os for hvordan og hvorledes man lige skal gøre med nyfødte i forbindelse med bad 

se det ville jo have været rart at vide hvordan man gør men mon ikke det kommer en smule af sig selv ??

Ja 14 dage hehe, men hun dufter bare så ny og fin endnu 

Anmeld

8. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

BlyViol skriver:

se det ville jo have været rart at vide hvordan man gør men mon ikke det kommer en smule af sig selv ??

Ja 14 dage hehe, men hun dufter bare så ny og fin endnu 

Det vil jeg gerne tro at hun gør 

Har du set den tråd Søs har oprettet med mødregruppe vol.5?

Anmeld

8. juni 2010

Vidunderligeunger

Mathildesmor skriver:

Det vil jeg gerne tro at hun gør 

Har du set den tråd Søs har oprettet med mødregruppe vol.5?

nope. finder den lige

Anmeld

8. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Idun var ca 2 uger. Hun var i brusebad med far. der er absolut ingen grund til at bade dem unødvændigt meget, da de har en perfekt ph balance, og det er dumt at ødelægge den, da de alligevle ikke bliver snavset som voksne mennesker, da de ikke render rundt i trafik, støv, snask, mudder og ej heller producerer sved osv. Så bare vaske deres fine numse, når bleen blir skiftet og det er fint.

hun fik kun vasket hår 10 gange tror jeg det første år...

Anmeld

9. juni 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Ser ud til at vi indtil videre har rekorden. Loke var 3 uger før han kom i bad.  (og ja, han blev selvfølgelig klatvasket)

Anmeld

9. juni 2010

Valle81

Risen skriver:

Er lidt usikker på hvornår jeg må bade den lille efter fødslen.. Nogle jordmødre siger jo at man slet ikke må bade den lille før navlestumpen er faldet helt af, hvor andre ryster på hovedet af den påstand.. Hvad gjorde I?.. Hvornår badede I den lille for første gang?

Hejsa:0)

Første barn Asta født den 14-02-2004 kom i bad to dage efter fødslen. Det var inde på sygehuset hvor sygeplejeskerne vise og instruerede:0)

Andet barn Anton født 27/02-2010 kom ogå i bad på anden dagen. Blev badet hjemme.

Ingen af dem har haft betændelse i navlestumpen eller nogle andre problemer:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.