Hvornår tog du dit barn i bad første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Sygeplejersken gav os faktisk et badekursus 4 dage efter fødslen på hospitael og der var navlestumpen ikke faldet af endnu

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Pige2009

Laura blev født om søndagen og var i bad om tirsdagen. Hun er 7,5 md

Ellers spørg på hospitalet, når du har født.

K.h. Linda

Anmeld

8. juni 2010

Ida.

begge mine tøser har været en uge gammel, da de fik deres første bad - navlestumpen var endnu ikke faldet af endnu...

Anmeld

8. juni 2010

Diana...

Sygeplejersken gav os et bade kursus på 3 dagen  og så badet vi ham så første gang en uge efter vi var kommet hjem. 

Anmeld

8. juni 2010

Vidunderligeunger

Mathildesmor skriver:

Vasker den? hehe... Vi smed stumpen ud sammen med en ble, og vaskede navlen efterfølgende

jaaa men med hvad?? (fru kæphøj)

Anmeld

8. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

BlyViol skriver:

jaaa men med hvad?? (fru kæphøj)

Jeg ved du ka' tage det

Vi vaskede den ikke med noget specielt, blot vand som resten af kroppen. Men så vidt jeg husker går der da heller ikke så længe før man må putte lidt sæbe i vandet...

Anmeld

8. juni 2010

DK

Uhhh jeg tror hun var en lille uges tid. Kirstine var godt smurt ind i fosterfedt, så de vaskede hendes hår lidt inden vi kom ud af fødestuen. Ellers så anbefalede de dengang at vi ikke skulle vaske for hurtigt efter fødslen/eller for kraftigt, fordi det var super godt for huden at fosterfedtet blev siddende der så længe som muligt! Dog skulle vi så "smørre" det fosterfedt der satter sig i revner ved elastikker og armhuler osv. ud på resten af kroppen, så det ikke var for koncentreret da det så vist kan svie lidt.

Anmeld

8. juni 2010

Vidunderligeunger

Mathildesmor skriver:

Jeg ved du ka' tage det

Vi vaskede den ikke med noget specielt, blot vand som resten af kroppen. Men så vidt jeg husker går der da heller ikke så længe før man må putte lidt sæbe i vandet...

ja okay. Hun er 14 dage i dag og har ikke været i bad endnu men er blevet vasket hver dag med en klud hehe... Jeg har nemlig også læst at det ikke er så smart at bade dem inden navlestumpen var faldet helt af...

Men så kommer hun i bad i aften

Anmeld

8. juni 2010

LISBETH:-)

Elina var i bad første gang da hun var 4 dage gammel. Fik besked på at det var bedst at vente til 4 eller 5 dagen.

Navlen faldt af første gang hun var i bad. Med mit første barn tror jeg der gik 14 dage inden den faldt af.

Anmeld

8. juni 2010

LISBETH:-)

Hov og ingen sæbe det har deres hud absolut ikke godt af.

Kun lidt olie i vandet så huden ikke tørre ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.