Hvornår tog du dit barn i bad første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.246 visninger
41 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Risen

Er lidt usikker på hvornår jeg må bade den lille efter fødslen.. Nogle jordmødre siger jo at man slet ikke må bade den lille før navlestumpen er faldet helt af, hvor andre ryster på hovedet af den påstand.. Hvad gjorde I?.. Hvornår badede I den lille for første gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Marco2

Først bad skete kort efter fødslen ude på Skejby Sygehus.

Var "indlagt" på patienthotellet efter og der "instruerer" sygeplejerskerne én i hvordan man gør. Så iflg Skejby må de gerne bade allerede få dage efter de er kommet ud.

AG

Anmeld

8. juni 2010

Mor-til-asta-09

Altså vi havde Asta i bad første gang på sygehuset, så der var hun 2 dage.. Og derefter var hun ca 1 gang om ugen...

Har aldrig hørt man ikke må før navlestumpen er faldet af..

Der har jeg kun hørt det med svømmehallen, der skla stumpen være faldet af og være helet..

Håber du kan bruge svaret

Anmeld

8. juni 2010

Risen

Marco2 skriver:

Først bad skete kort efter fødslen ude på Skejby Sygehus.

Var "indlagt" på patienthotellet efter og der "instruerer" sygeplejerskerne én i hvordan man gør. Så iflg Skejby må de gerne bade allerede få dage efter de er kommet ud.

AG

Okay ved ikke hvor gammel din datter er, men det er vist også rimeligt nyt at man har fundet ud af at man skal vente.. .. Min sundhedsplerske havde hørt det , men min jordmoder vidste det slet ikke.. 

Anmeld

8. juni 2010

XXSS

Vi badede vores efter 4 dage ca. og så passede vi selvfølgelig på med navlestrengen og tørrede forsigtigt.

Anmeld

8. juni 2010

Risen

Tanja78 skriver:

Vi badede vores efter 4 dage ca. og så passede vi selvfølgelig på med navlestrengen og tørrede forsigtigt.

OKay det var lidt senere end de andre så... .. Hvornår falder den egentlig af? 1 uges tid efter fødslen eller?

Anmeld

8. juni 2010

XXSS

Risen skriver:

OKay det var lidt senere end de andre så... .. Hvornår falder den egentlig af? 1 uges tid efter fødslen eller?

Omkring 10-14 dage mener jeg.. Altså vi var på hospitalet i to dage og så kom vi hjem og ventede lige en dag med at bade hende - det var helt fint, så kunne hun lige vænne sig til tanken om at komme ud og lad mig sige det sådan, det var altså hellere ikke noget hit første gang  nøj hun var sur. hehe

Men den er sku lidt klam til sidst den navlestreng. Lige pludselig falder den bare af og så er det hele normalt igen  Det kan godt lugte lidt da det er gammelt og størknet blod, men det er normalt.

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

Jeg tror Kristian var en lille uges tid.... men de ville ha haft ham badet imens vi var indlagt på patienthotellet. De så helt forkerte ud i hovedet da vi udskrev os selv "jamen jamen I har jo slet ikke lært at bade ham endnu" - hmm.. nej men mon ikke vi kan gennemskue hvordan man gør det  Så på Kolding sygehus bader de ihvertfald også indenfor de første dage... eller det gjorde de da ihvertfald for to år siden

Anmeld

8. juni 2010

Mor-til-asta-09

Risen skriver:

Okay ved ikke hvor gammel din datter er, men det er vist også rimeligt nyt at man har fundet ud af at man skal vente.. .. Min sundhedsplerske havde hørt det , men min jordmoder vidste det slet ikke.. 

min datter er 9 mdr nu, og der gjorde vi det 2 dage efter

Anmeld

8. juni 2010

Risen

Anne85 skriver:

Jeg tror Kristian var en lille uges tid.... men de ville ha haft ham badet imens vi var indlagt på patienthotellet. De så helt forkerte ud i hovedet da vi udskrev os selv "jamen jamen I har jo slet ikke lært at bade ham endnu" - hmm.. nej men mon ikke vi kan gennemskue hvordan man gør det  Så på Kolding sygehus bader de ihvertfald også indenfor de første dage... eller det gjorde de da ihvertfald for to år siden

hov skal lige huske dig på klokken 11

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.