Zette skriver:
Simpelt spørgsmål.
Malou har sindsygt stort suttebehov hvilket resulterer i at vi sidder flere timer om natten med lillefingeren i munden på hende efter hun er blevet ammet, for ellers vil barnet ikke sove
Vi har prøvet med forskellige sutter, men de bliver bare spyttet ud og så stikker vi da i et hyl...
Hjælp behøves! Kan man lære sit barn at bruge sutten istedet for fingeren?
KH
Zette, bedre kendt som den trætte 
hej hej.
Vil lige sige, jeg ikke har læst hele tråden, men jeg har da også lige lidt ideer
Først vil jeg sige, JA, man kan godt lære de fleste børn, at tage en sut. Og jeg er slet ikke tilhænger af, at man kommer sine finger ind i munden på børn, men det vælger man selv.
OBS at ofte kan ammebørn bedst lide flade sutter, da de mærker mest som brystet. Også skal det ikke være silikone, da det virker hårdere end naturgummi. Og barnets sutterefleks sidder helt inde bagerst i ganen - altså der hvor ganen bliver blød. Det er ret langt inde, så self skal sutten også nå helt derind.
Når vores er blevet vænnet til sut, har jeg holdt den inde i munden på dem. GANSKE let selvfølgelig!! Og gradvist har de taget sutten længere og længere tid.
VH Kloster
Anmeld