Kan man lære sit barn at bruge sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Kloster

Zette skriver:

Simpelt spørgsmål.

Malou har sindsygt stort suttebehov hvilket resulterer i at vi sidder flere timer om natten med lillefingeren i munden på hende efter hun er blevet ammet, for ellers vil barnet ikke sove Vi har prøvet med forskellige sutter, men de bliver bare spyttet ud og så stikker vi da i et hyl...

Hjælp behøves! Kan man lære sit barn at bruge sutten istedet for fingeren?

KH
Zette, bedre kendt som den trætte

hej hej.

Vil lige sige, jeg ikke har læst hele tråden, men jeg har da også lige lidt ideer

Først vil jeg sige, JA, man kan godt lære de fleste børn, at tage en sut. Og jeg er slet ikke tilhænger af, at man kommer sine finger ind i munden på børn, men det vælger man selv.

OBS at ofte kan ammebørn bedst lide flade sutter, da de mærker mest som brystet. Også skal det ikke være silikone, da det virker hårdere end naturgummi. Og barnets sutterefleks sidder helt inde bagerst i ganen - altså der hvor ganen bliver blød. Det er ret langt inde, så self skal sutten også nå helt derind.

Når vores er blevet vænnet til sut, har jeg holdt den inde i munden på dem. GANSKE let selvfølgelig!! Og gradvist har de taget sutten længere og længere tid.

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

mor_sabina

Zette skriver:

Simpelt spørgsmål.

Malou har sindsygt stort suttebehov hvilket resulterer i at vi sidder flere timer om natten med lillefingeren i munden på hende efter hun er blevet ammet, for ellers vil barnet ikke sove Vi har prøvet med forskellige sutter, men de bliver bare spyttet ud og så stikker vi da i et hyl...

Hjælp behøves! Kan man lære sit barn at bruge sutten istedet for fingeren?

KH
Zette, bedre kendt som den trætte

Jeg fik det råd at finde en sut, og bestemme mig for kun at bruge den ene slags, så han ikke blev forvirret og så ellers bare klø på.
Prøv at rokke den lidt frem og tilbage i munden, det fremtvinger ligesom sutterefleksen og hjælp med at holde den i munden på hende.

Held og lykke, håber det lykkes for jer

Anmeld

7. juni 2010

Camilla_a

Min dreng ville heller ikke ha sutten, han ved at brække sig hver gang, indtil vi begyndte at bruge en fra pigeon, den har nemlig en ret lille suttetut.

http://www.pigeon.dk/product.php?kode=13887

Anmeld

7. juni 2010

smokin

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg bestemte mig for at sutten skulle dybbes i noget men spørgsmålet var så bare: HVAD?

Jeg besluttede at tage modermælkserstatning - så jeg varmede lidt i en æggekop og dybbede sutten og vupti så tog hun den!

JUHUUUUU!

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Zette skriver:

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg bestemte mig for at sutten skulle dybbes i noget men spørgsmålet var så bare: HVAD?

Jeg besluttede at tage modermælkserstatning - så jeg varmede lidt i en æggekop og dybbede sutten og vupti så tog hun den!

JUHUUUUU!

SÅDAN.. og det er jo også noget der smager godt, for dem i hvert fald..

Anmeld

7. juni 2010

klmf

Oliver er 6 måneder og han ville absolut heller ikke have noget som helst med den der mærkelig tingest at gøre i starten! Der bliver suttet på ALT undtagen sut. Nu har han opdaget sine tæer og nam nam hvor de gode Vi havde faktisk lagt den væk for gad ikke blive ved. I sidste uge ville jeg lige prøve igen en aften han var rigtig ked og lige pludselig sad den der bare! Der blev suttet løs Han vil kun have den når han skal sove, men det er da også en god hjælp

Så her hjalp det at give ham en pause fra forsøgene....

Men de andre råd lyder også gode, dem ville jeg da godt have haft for 4 måneder siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.