Kan man lære sit barn at bruge sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Svei

Zette skriver:

Ja jeg går ned og køber en i eftermiddag! Hun sover heldigvis ligenu og har gjort det i halvanden time

Lyder godt...skulle du så ikke hvile lidt også.. især nu du er opereret, så vigtigt at få sovet så meget som muligt...Åh, hvor kan jeg huske det første halve år... det er bare hårdt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Mathilde

Zette skriver:

Jeg har sovet 4 timer i nat og herefter været vågen en time og så sovet 3 timer igen, så jeg føler mig forholdsvis udhvilket nu og kan mærke det er rigtig godt for mit kejsersnit. Jeg har simpelthen så ondt i det, så er træt konstant nærmest.

Jeg håber dog ikke der skal gå 10 måneder.. så når jeg da på alderdomshjem inden!

Godt at du har fået lidt sammenhængende søvn. Det er super vigtigt!

Jeg vil bestemt også håbe for jer, at hun er hurtigere til at tage sutten, for hold da op den hjælper i mange situationer

Anmeld

7. juni 2010

Plysbjørnen

Zette skriver:

Simpelt spørgsmål.

Malou har sindsygt stort suttebehov hvilket resulterer i at vi sidder flere timer om natten med lillefingeren i munden på hende efter hun er blevet ammet, for ellers vil barnet ikke sove Vi har prøvet med forskellige sutter, men de bliver bare spyttet ud og så stikker vi da i et hyl...

Hjælp behøves! Kan man lære sit barn at bruge sutten istedet for fingeren?

KH
Zette, bedre kendt som den trætte

Hejsa Zette....

Jeg har lidt alá samme problem som dig, bortset fra at min søn er 19 mdr... Jeg har i det første lange stykke tid ikke gjort noget ved den der tommelfinger... Men da der begyndte at gå hul bestemte jeg at sutten skulle indføres...

Jeg har lavet nogen små bommuldshandsker som er syet fast på nattøjet, så de ikke kan pilles af... Og tilsidst har han så accepteret sutten... Men vil gerne hvis han kan komme afsted med det tage sutten ud og fingeren i munden...

Jeg bruger de sutter jeg har vundet her på baby.dk

Knus Betina

Anmeld

7. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg vil som de andre sige - tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed.

Jeg tror, at vi gav ungerne sutten 100000000 gange før de fandt ud af, at beholde den i munden. Når de så havde den lagde jeg en stofble lidt ud for hoved som gjorde, at den ikke bare lige røg ud af munden igen.

Selvfølgelig er der nogen børn som bare ikke vil tage sut, men forsøg igen, igen og atter igen

Kh. Katja

Anmeld

7. juni 2010

june1987

vi lærte jessica det, da hun var 9 mrd ellers brugte hun mig men lige pludselig kom det

Anmeld

7. juni 2010

L-Mortil3

Det kan lade sig gøre Da jeg og mine brødre var børn var vi "tommelfinger suttere" og lærte det aldrig, men den gang fandtes der jo ikke så mange forskellige.

Med Liam ptøvede vi både de symetriske, anatomiske og runde, men han ville ingen have, til sidst købte jeg en rund sut str 6 mdr + , og DEN ville han tage, nu bruger han ikke andre

Så prøv med alle afskygninger

Anmeld

7. juni 2010

Mette.

Zette skriver:

Simpelt spørgsmål.

Malou har sindsygt stort suttebehov hvilket resulterer i at vi sidder flere timer om natten med lillefingeren i munden på hende efter hun er blevet ammet, for ellers vil barnet ikke sove Vi har prøvet med forskellige sutter, men de bliver bare spyttet ud og så stikker vi da i et hyl...

KH

Vi har prøvet så mange sutter til Emilie! Til sidst, da hun var 3 uger gammel fik vi en anotomisk sut fra babysam kaldet Nûby. De er fra 0+ og de eneste hun vil have!  Så måske de er et forsøg værd..

Anmeld

7. juni 2010

Lillefe

Nadia ville først have sutten da hun var 3 måneder... blev bare ved og ved.. til sidst gad hun den. for det er meget rart når de kommer i vuggestue når børnene skal sove...

Så jeg vil bare sige du skal blive ved med at prøve

Anmeld

7. juni 2010

Muffinmus

her tg det 6 mdr før hun tog sutten, så ja, det kan man godt med det kan tage lang tid for nogen. Nu elsker hun sin sut, men har den stort set kun i sengen.

Anmeld

7. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zette skriver:

Simpelt spørgsmål.

KH

smukke, prøv de sutter der hedder -2/+2 mdr fra Difrax! De kan købes i babysam og var de ENESTE Laura ville tage da hun var spæd.. nu har hun så dem der går til 6 mdr, også fra Difrax... De er lidt dyre, men det er jo klart pengene værd hvis det virker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.